Oschersleben: Vítězství pro Maserati a Porsche

Bertolini/Salo
Bertolini/Salo, foto: DPPI / FIA GT
Stanislav Bareš 20. září 2004 14:37
Sdílej:

Andrea Bertolini a Mika Salo zvítězili v Oscherslebenu v kategorii GT. V nižší kategorii zvítězili, po napínavém konci Maassen s Luhrem.

V kategorii GT Maserati MC12 s číslem 33 týmu AF Corse řízené Andreou Bertolinim a Mikou Salem zvítězilo ve svém druhé závodě na okruhu v Oscherslebenu. Na mokré trati si těsně po startu vybudovali rozhodující náskok, když předjeli Ferrari 550 s číslem 1, RML Saleen s číslem 8 a Ferrari 575M s číslem 17. Tím byli v top 4 čtyři různé modely! „Na stupních vítězů jsem byl dávno, ale toto je mé první vítězství na nějaký čas. Ukázalo, že skončit pátý v kvalifikaci bylo dost dobré. Neměli jsme s vozem jakýkoliv problém. Jediný menší problém se vyskytl s rádiem. Nevěděli jsme kdo je před námi a kdo za námi, tak jsme museli jet stále naplno. Vědět, že máme takový náskok, jeli bychom opatrněji. Naše rychlost není nejlepší. Dokonce Saleen s nejtěžším vozem jezdil rychlejší časy, ale my jezdili velmi konzistentní časy, což nám pomohlo vyhrát závod.“
Těsný a vzrušující závod, tak to vypadalo na těsném a klikatém Oscherslebenu. Domací matadoři Maassen s Luhrem vyhráli svůj domácí závod v barvách týmu Freisinger Motorsposrt. Jejich Porsche 996 GT3-RS porazilo těsně Ortelliho s Collardem a s Ferrari 360 jedoucího Pescatoriho s Vossem. „Zní to snadno, vyjeli jsme si pole position a vyhráli závod. Ale závod rozhodně lehký nebyl. Podmínky na trati byly velmi obtížné. Všechna auta vepředu zvolila pro start slicky, což sice bylo správné rozhodnutí, ale jezdilo se velmi obtížně, protože se stalo mnoho havárií. Hned po startu jsme šetřili palivo, protože jsme věděli, že se na mokru nedostaneme do boxů a podařilo se. Jsem velmi šťastný.“
Oschersleben, závod: 1.Bertolini/Salo Maserati MC12 3:00:27,405 2.Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello -1 kolo 3.Goodwin/Fontes Saleen S7 -1 kolo 4.Wendlinger/Marques Ferrari 575M Maranello -1 kolo 5.Bobbi/Gargel Ferrari 550 Maranello -2 kola
6.Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello -2 kola 7.Erdos/Newton Saleen S7 -2 kola 8.Herbert/De Simone Maserati MC12 -2 kola 9.Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS -2 kola
10.Ortelli/Collard Porsche 996 GT3 RS -3 kola Foto: DPPI / FIA GT
Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.