Oschersleben: Vítězství pro Maserati a Porsche

Bertolini/Salo
Bertolini/Salo, foto: DPPI / FIA GT
Stanislav Bareš 20. září 2004 14:37
Sdílej:

Andrea Bertolini a Mika Salo zvítězili v Oscherslebenu v kategorii GT. V nižší kategorii zvítězili, po napínavém konci Maassen s Luhrem.

V kategorii GT Maserati MC12 s číslem 33 týmu AF Corse řízené Andreou Bertolinim a Mikou Salem zvítězilo ve svém druhé závodě na okruhu v Oscherslebenu. Na mokré trati si těsně po startu vybudovali rozhodující náskok, když předjeli Ferrari 550 s číslem 1, RML Saleen s číslem 8 a Ferrari 575M s číslem 17. Tím byli v top 4 čtyři různé modely! „Na stupních vítězů jsem byl dávno, ale toto je mé první vítězství na nějaký čas. Ukázalo, že skončit pátý v kvalifikaci bylo dost dobré. Neměli jsme s vozem jakýkoliv problém. Jediný menší problém se vyskytl s rádiem. Nevěděli jsme kdo je před námi a kdo za námi, tak jsme museli jet stále naplno. Vědět, že máme takový náskok, jeli bychom opatrněji. Naše rychlost není nejlepší. Dokonce Saleen s nejtěžším vozem jezdil rychlejší časy, ale my jezdili velmi konzistentní časy, což nám pomohlo vyhrát závod.“ Těsný a vzrušující závod, tak to vypadalo na těsném a klikatém Oscherslebenu. Domací matadoři Maassen s Luhrem vyhráli svůj domácí závod v barvách týmu Freisinger Motorsposrt. Jejich Porsche 996 GT3-RS porazilo těsně Ortelliho s Collardem a s Ferrari 360 jedoucího Pescatoriho s Vossem. „Zní to snadno, vyjeli jsme si pole position a vyhráli závod. Ale závod rozhodně lehký nebyl. Podmínky na trati byly velmi obtížné. Všechna auta vepředu zvolila pro start slicky, což sice bylo správné rozhodnutí, ale jezdilo se velmi obtížně, protože se stalo mnoho havárií. Hned po startu jsme šetřili palivo, protože jsme věděli, že se na mokru nedostaneme do boxů a podařilo se. Jsem velmi šťastný.“ Oschersleben, závod: 1.Bertolini/Salo Maserati MC12 3:00:27,405 2.Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello -1 kolo 3.Goodwin/Fontes Saleen S7 -1 kolo 4.Wendlinger/Marques Ferrari 575M Maranello -1 kolo 5.Bobbi/Gargel Ferrari 550 Maranello -2 kola 6.Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello -2 kola 7.Erdos/Newton Saleen S7 -2 kola 8.Herbert/De Simone Maserati MC12 -2 kola 9.Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS -2 kola 10.Ortelli/Collard Porsche 996 GT3 RS -3 kola Foto: DPPI / FIA GT
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.