ZÁVODNÍ VÍKEND; Je před námi druhý závodní víkend MS GT1 vozů. Účastníci MS se sešli ke druhém klaní v belgickém Zolderu. Ve Francii oběma závodů dominovalo Audi, změní se to na jejich domácí půdě? V tomto článku se Vám pokusíme průběh víkendu přiblížit.
Závod (14:45 - 15:45):
Matt Halliday a Mike Parisy získali pro tým Exim Bank Team China Porsche vítězství v hlavním závodu víkendu v Zolderu. Parisy musel v závěru závodu, který se jel opět na přechodných podmínkách, odolávat silnému tlaku ze strany Buurmana s BMW Z4 GT3, vítězství uhájil o 1s. Jen dodejme, že o vozy Porsche se v šampionátu stará tým Muhlner Motorsport.
Halliday držel na konci svého stintu třetí místo, poté zajel do boxů, aby se vystřídal se svým kolegou Parisym. Na konci zastávkové série se už ale červené Porsche ocitlo ve vedení. Jeho nejbližším pronásledovatelem byl právě Buurman s BMW, který ztrácel přes 7 vteřin. Buurman ztrátu kolo co kolo zmenšoval, posledních 7 okruhů už jel nalepený na zadním křídle Porsche, ale na úzkém a navíc mimo ideální stopu stále vlhkém okruhu Zolder místo pro předjetí nenašel.
Zatímco první dva vozy jely první půlku závodu na mokrých pneumatikách, Ferrari 458 Italia týmu AF Corse posádky Salaquarda/Vilander jela celý závod na suchém obutí. Vilander po startu rychle postoupil ze 13. místa na 6. Když začalo lehce pršet, tak se sice začal polem znovu propadat, ale poté si ztracené pozice vydobyl zpět. Fin zajel do boxů až tesně před vypršením časového limitu, Filip na trať sice vyjel na druhém místě, ale okamžitě na studených pneumatikách podlehl BMW.
Mercedes SLS týmu All-Inkl s posádkou Thomas Jäger a Nicky Pastorelli závod dokončili jako 4. Jäger jezdil v první půlce závodu na 2. místě před Hallidayem, jenže chyba jeho kolegy Pastorelliho zkraje jeho stintu zapříčinila propad na 4. pozici. Hvězdou závodu však byl bez pochyby Maxim Martin, který startoval za volantem Aston Martinu z 9. pozice. Martin dokázal předjet všechny jezdce před sebou a dlouhých 7 kol kroužil na čele. Jenže jeho kolega z ruského týmu Valmon, Alexei Vasiliev, nedokázal slibnou pozici udržet a propadal se polem. Výsledkem bylo až 12. místo.
Výsledky Kvalifikační závod (13:45 - 14:45): Jezdci týmu Vita4One Yelmer Buurman a Michael Bartels zvítězili v kvalifikačním závodu v rámci druhého víkendu MS GT1 v Zolderu. Buurman startující ze 6. příčky se dokázal v první polovině závodu na osychající trati propracovat na 4. místo. Rychlá práce mechaniků navíc dostala Bartelse na 3. pozici. O přícku výš se BMW dostalo poté, co musela vedoucí Audi R8 pilotovaná Frankem Stipplerem znovu do boxů pro suché gumy, protože při běžné zastávce mechanici na vůz nasadili pneumatiky s drážkami. Do vedení se pak dostal těsně před koncem závodu, když se na Mercedesu tým All-Inkl s Markusem Winkelhockem za volantem objevila technická závoda 4 kola před cílem. Bartel musel v závěru závodu odolávat velkému tlaku ze strany druhého týmového Mercedesu s Thomasem Jägerem za volantem, ale vítězství o 0,5s uhájil. Jäger, který se střídá v Mercedesu SLS AMG s Nickym Pastorellim, dokázal zlikvidovat 6,5s náskok (10 kol do konce), ale na předjetí už to nestačilo. Trať navíc byla mimo ideální stopu pořád vlhká, takže předjíždění by bylo riskantní. Kvalifikaci původně vyhrálo Exim Bank Team China Porsche s Mattem Hallidayem za volantem (poté byl ale o 2 místa odsunut na startu, protože přejel bílou čáru na výjezdu z boxů). V začátku závodu se Mike Parisy propadal polem, ještě do zastávek se ale dostal zpět na 3. místo. Jenže týmu, který byl poskládán v několika předešlých měsících, se zastávka vůbec nepovedla, a tak už Halliday nemohl pomýšlet na vítězství. Výsledky Kvalifikace (9:05 - 10:05): Výsledky Druhý volný trénink (pátek, 14:50- 16:10): Výsledky První volný trénink (pátek, 10:00- 11:20): Výsledky
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?