ZÁVODNÍ VÍKEND; Je před námi druhý závodní víkend MS GT1 vozů. Účastníci MS se sešli ke druhém klaní v belgickém Zolderu. Ve Francii oběma závodů dominovalo Audi, změní se to na jejich domácí půdě? V tomto článku se Vám pokusíme průběh víkendu přiblížit.
Závod (14:45 - 15:45):
Matt Halliday a Mike Parisy získali pro tým Exim Bank Team China Porsche vítězství v hlavním závodu víkendu v Zolderu. Parisy musel v závěru závodu, který se jel opět na přechodných podmínkách, odolávat silnému tlaku ze strany Buurmana s BMW Z4 GT3, vítězství uhájil o 1s. Jen dodejme, že o vozy Porsche se v šampionátu stará tým Muhlner Motorsport.
Halliday držel na konci svého stintu třetí místo, poté zajel do boxů, aby se vystřídal se svým kolegou Parisym. Na konci zastávkové série se už ale červené Porsche ocitlo ve vedení. Jeho nejbližším pronásledovatelem byl právě Buurman s BMW, který ztrácel přes 7 vteřin. Buurman ztrátu kolo co kolo zmenšoval, posledních 7 okruhů už jel nalepený na zadním křídle Porsche, ale na úzkém a navíc mimo ideální stopu stále vlhkém okruhu Zolder místo pro předjetí nenašel.
Zatímco první dva vozy jely první půlku závodu na mokrých pneumatikách, Ferrari 458 Italia týmu AF Corse posádky Salaquarda/Vilander jela celý závod na suchém obutí. Vilander po startu rychle postoupil ze 13. místa na 6. Když začalo lehce pršet, tak se sice začal polem znovu propadat, ale poté si ztracené pozice vydobyl zpět. Fin zajel do boxů až tesně před vypršením časového limitu, Filip na trať sice vyjel na druhém místě, ale okamžitě na studených pneumatikách podlehl BMW.
Mercedes SLS týmu All-Inkl s posádkou Thomas Jäger a Nicky Pastorelli závod dokončili jako 4. Jäger jezdil v první půlce závodu na 2. místě před Hallidayem, jenže chyba jeho kolegy Pastorelliho zkraje jeho stintu zapříčinila propad na 4. pozici. Hvězdou závodu však byl bez pochyby Maxim Martin, který startoval za volantem Aston Martinu z 9. pozice. Martin dokázal předjet všechny jezdce před sebou a dlouhých 7 kol kroužil na čele. Jenže jeho kolega z ruského týmu Valmon, Alexei Vasiliev, nedokázal slibnou pozici udržet a propadal se polem. Výsledkem bylo až 12. místo.
Výsledky Kvalifikační závod (13:45 - 14:45): Jezdci týmu Vita4One Yelmer Buurman a Michael Bartels zvítězili v kvalifikačním závodu v rámci druhého víkendu MS GT1 v Zolderu. Buurman startující ze 6. příčky se dokázal v první polovině závodu na osychající trati propracovat na 4. místo. Rychlá práce mechaniků navíc dostala Bartelse na 3. pozici. O přícku výš se BMW dostalo poté, co musela vedoucí Audi R8 pilotovaná Frankem Stipplerem znovu do boxů pro suché gumy, protože při běžné zastávce mechanici na vůz nasadili pneumatiky s drážkami. Do vedení se pak dostal těsně před koncem závodu, když se na Mercedesu tým All-Inkl s Markusem Winkelhockem za volantem objevila technická závoda 4 kola před cílem. Bartel musel v závěru závodu odolávat velkému tlaku ze strany druhého týmového Mercedesu s Thomasem Jägerem za volantem, ale vítězství o 0,5s uhájil. Jäger, který se střídá v Mercedesu SLS AMG s Nickym Pastorellim, dokázal zlikvidovat 6,5s náskok (10 kol do konce), ale na předjetí už to nestačilo. Trať navíc byla mimo ideální stopu pořád vlhká, takže předjíždění by bylo riskantní. Kvalifikaci původně vyhrálo Exim Bank Team China Porsche s Mattem Hallidayem za volantem (poté byl ale o 2 místa odsunut na startu, protože přejel bílou čáru na výjezdu z boxů). V začátku závodu se Mike Parisy propadal polem, ještě do zastávek se ale dostal zpět na 3. místo. Jenže týmu, který byl poskládán v několika předešlých měsících, se zastávka vůbec nepovedla, a tak už Halliday nemohl pomýšlet na vítězství. Výsledky Kvalifikace (9:05 - 10:05): Výsledky Druhý volný trénink (pátek, 14:50- 16:10): Výsledky První volný trénink (pátek, 10:00- 11:20): Výsledky
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?