ZÁVODNÍ VÍKEND; Je před námi druhý závodní víkend MS GT1 vozů. Účastníci MS se sešli ke druhém klaní v belgickém Zolderu. Ve Francii oběma závodů dominovalo Audi, změní se to na jejich domácí půdě? V tomto článku se Vám pokusíme průběh víkendu přiblížit.
Závod (14:45 - 15:45):
Matt Halliday a Mike Parisy získali pro tým Exim Bank Team China Porsche vítězství v hlavním závodu víkendu v Zolderu. Parisy musel v závěru závodu, který se jel opět na přechodných podmínkách, odolávat silnému tlaku ze strany Buurmana s BMW Z4 GT3, vítězství uhájil o 1s. Jen dodejme, že o vozy Porsche se v šampionátu stará tým Muhlner Motorsport.
Halliday držel na konci svého stintu třetí místo, poté zajel do boxů, aby se vystřídal se svým kolegou Parisym. Na konci zastávkové série se už ale červené Porsche ocitlo ve vedení. Jeho nejbližším pronásledovatelem byl právě Buurman s BMW, který ztrácel přes 7 vteřin. Buurman ztrátu kolo co kolo zmenšoval, posledních 7 okruhů už jel nalepený na zadním křídle Porsche, ale na úzkém a navíc mimo ideální stopu stále vlhkém okruhu Zolder místo pro předjetí nenašel.
Zatímco první dva vozy jely první půlku závodu na mokrých pneumatikách, Ferrari 458 Italia týmu AF Corse posádky Salaquarda/Vilander jela celý závod na suchém obutí. Vilander po startu rychle postoupil ze 13. místa na 6. Když začalo lehce pršet, tak se sice začal polem znovu propadat, ale poté si ztracené pozice vydobyl zpět. Fin zajel do boxů až tesně před vypršením časového limitu, Filip na trať sice vyjel na druhém místě, ale okamžitě na studených pneumatikách podlehl BMW.
Mercedes SLS týmu All-Inkl s posádkou Thomas Jäger a Nicky Pastorelli závod dokončili jako 4. Jäger jezdil v první půlce závodu na 2. místě před Hallidayem, jenže chyba jeho kolegy Pastorelliho zkraje jeho stintu zapříčinila propad na 4. pozici. Hvězdou závodu však byl bez pochyby Maxim Martin, který startoval za volantem Aston Martinu z 9. pozice. Martin dokázal předjet všechny jezdce před sebou a dlouhých 7 kol kroužil na čele. Jenže jeho kolega z ruského týmu Valmon, Alexei Vasiliev, nedokázal slibnou pozici udržet a propadal se polem. Výsledkem bylo až 12. místo.
Výsledky Kvalifikační závod (13:45 - 14:45): Jezdci týmu Vita4One Yelmer Buurman a Michael Bartels zvítězili v kvalifikačním závodu v rámci druhého víkendu MS GT1 v Zolderu. Buurman startující ze 6. příčky se dokázal v první polovině závodu na osychající trati propracovat na 4. místo. Rychlá práce mechaniků navíc dostala Bartelse na 3. pozici. O přícku výš se BMW dostalo poté, co musela vedoucí Audi R8 pilotovaná Frankem Stipplerem znovu do boxů pro suché gumy, protože při běžné zastávce mechanici na vůz nasadili pneumatiky s drážkami. Do vedení se pak dostal těsně před koncem závodu, když se na Mercedesu tým All-Inkl s Markusem Winkelhockem za volantem objevila technická závoda 4 kola před cílem. Bartel musel v závěru závodu odolávat velkému tlaku ze strany druhého týmového Mercedesu s Thomasem Jägerem za volantem, ale vítězství o 0,5s uhájil. Jäger, který se střídá v Mercedesu SLS AMG s Nickym Pastorellim, dokázal zlikvidovat 6,5s náskok (10 kol do konce), ale na předjetí už to nestačilo. Trať navíc byla mimo ideální stopu pořád vlhká, takže předjíždění by bylo riskantní. Kvalifikaci původně vyhrálo Exim Bank Team China Porsche s Mattem Hallidayem za volantem (poté byl ale o 2 místa odsunut na startu, protože přejel bílou čáru na výjezdu z boxů). V začátku závodu se Mike Parisy propadal polem, ještě do zastávek se ale dostal zpět na 3. místo. Jenže týmu, který byl poskládán v několika předešlých měsících, se zastávka vůbec nepovedla, a tak už Halliday nemohl pomýšlet na vítězství. Výsledky Kvalifikace (9:05 - 10:05): Výsledky Druhý volný trénink (pátek, 14:50- 16:10): Výsledky První volný trénink (pátek, 10:00- 11:20): Výsledky
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?