ZÁVODNÍ VÍKEND; Je před námi druhý závodní víkend MS GT1 vozů. Účastníci MS se sešli ke druhém klaní v belgickém Zolderu. Ve Francii oběma závodů dominovalo Audi, změní se to na jejich domácí půdě? V tomto článku se Vám pokusíme průběh víkendu přiblížit.
Závod (14:45 - 15:45):
Matt Halliday a Mike Parisy získali pro tým Exim Bank Team China Porsche vítězství v hlavním závodu víkendu v Zolderu. Parisy musel v závěru závodu, který se jel opět na přechodných podmínkách, odolávat silnému tlaku ze strany Buurmana s BMW Z4 GT3, vítězství uhájil o 1s. Jen dodejme, že o vozy Porsche se v šampionátu stará tým Muhlner Motorsport.
Halliday držel na konci svého stintu třetí místo, poté zajel do boxů, aby se vystřídal se svým kolegou Parisym. Na konci zastávkové série se už ale červené Porsche ocitlo ve vedení. Jeho nejbližším pronásledovatelem byl právě Buurman s BMW, který ztrácel přes 7 vteřin. Buurman ztrátu kolo co kolo zmenšoval, posledních 7 okruhů už jel nalepený na zadním křídle Porsche, ale na úzkém a navíc mimo ideální stopu stále vlhkém okruhu Zolder místo pro předjetí nenašel.
Zatímco první dva vozy jely první půlku závodu na mokrých pneumatikách, Ferrari 458 Italia týmu AF Corse posádky Salaquarda/Vilander jela celý závod na suchém obutí. Vilander po startu rychle postoupil ze 13. místa na 6. Když začalo lehce pršet, tak se sice začal polem znovu propadat, ale poté si ztracené pozice vydobyl zpět. Fin zajel do boxů až tesně před vypršením časového limitu, Filip na trať sice vyjel na druhém místě, ale okamžitě na studených pneumatikách podlehl BMW.
Mercedes SLS týmu All-Inkl s posádkou Thomas Jäger a Nicky Pastorelli závod dokončili jako 4. Jäger jezdil v první půlce závodu na 2. místě před Hallidayem, jenže chyba jeho kolegy Pastorelliho zkraje jeho stintu zapříčinila propad na 4. pozici. Hvězdou závodu však byl bez pochyby Maxim Martin, který startoval za volantem Aston Martinu z 9. pozice. Martin dokázal předjet všechny jezdce před sebou a dlouhých 7 kol kroužil na čele. Jenže jeho kolega z ruského týmu Valmon, Alexei Vasiliev, nedokázal slibnou pozici udržet a propadal se polem. Výsledkem bylo až 12. místo.
Výsledky Kvalifikační závod (13:45 - 14:45): Jezdci týmu Vita4One Yelmer Buurman a Michael Bartels zvítězili v kvalifikačním závodu v rámci druhého víkendu MS GT1 v Zolderu. Buurman startující ze 6. příčky se dokázal v první polovině závodu na osychající trati propracovat na 4. místo. Rychlá práce mechaniků navíc dostala Bartelse na 3. pozici. O přícku výš se BMW dostalo poté, co musela vedoucí Audi R8 pilotovaná Frankem Stipplerem znovu do boxů pro suché gumy, protože při běžné zastávce mechanici na vůz nasadili pneumatiky s drážkami. Do vedení se pak dostal těsně před koncem závodu, když se na Mercedesu tým All-Inkl s Markusem Winkelhockem za volantem objevila technická závoda 4 kola před cílem. Bartel musel v závěru závodu odolávat velkému tlaku ze strany druhého týmového Mercedesu s Thomasem Jägerem za volantem, ale vítězství o 0,5s uhájil. Jäger, který se střídá v Mercedesu SLS AMG s Nickym Pastorellim, dokázal zlikvidovat 6,5s náskok (10 kol do konce), ale na předjetí už to nestačilo. Trať navíc byla mimo ideální stopu pořád vlhká, takže předjíždění by bylo riskantní. Kvalifikaci původně vyhrálo Exim Bank Team China Porsche s Mattem Hallidayem za volantem (poté byl ale o 2 místa odsunut na startu, protože přejel bílou čáru na výjezdu z boxů). V začátku závodu se Mike Parisy propadal polem, ještě do zastávek se ale dostal zpět na 3. místo. Jenže týmu, který byl poskládán v několika předešlých měsících, se zastávka vůbec nepovedla, a tak už Halliday nemohl pomýšlet na vítězství. Výsledky Kvalifikace (9:05 - 10:05): Výsledky Druhý volný trénink (pátek, 14:50- 16:10): Výsledky První volný trénink (pátek, 10:00- 11:20): Výsledky
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.