ORDOS - KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Ford týmu Marc VDS Racing pilotovaný posádkou Maxime Martin a Frederic Makowiecki vyhrál kvalifikační závod v Číně. Pro tuto posádku to bylo již třetí kvalifikační vítězství v letošní sezoně.
Dvojice na voze Ford vedla závod od jeho začátku až do konce. První byl ve voze Makowiecki, který svůj stint dokončil s pohodlným náskokem před Nissanem GT-R týmu JRM s Peterem Dumbreckem za volantem. Kolega Dumbrecka, Richard Westbrook, sice z náskoku vedoucího vozu s Martinem za volantem část ukrojil, ale na souboj o vítězství to nestačilo.
Jamie Campbell-Walter a David Brabham dokázali svůj Nissan GT-R týmu Sumo Power dostat z pátého místa na startu až na třetí v cíli. Dlouho to vypadalo, že druhý vůz týmu Sumo Power posádky Nicky Catsburg a Enrique Bernoldi získá čtvrté místo, jenže těsně před koncem na Catsburga zaútočil Stef Dusseldorp na voze Aston Martin týmu Hexis a 4. příčku získal.
Posádka Stef Dusseldorp a Clivio Piccione soupeře předjela až v předposledním kole. Ze třetího místa do závodu startovalo Lamborghini týmu All-Inkl. Marc Basseng ale ztratil během svého stintu sedm pozic a jeho kolega, Markus Winkelhock, se poté dostával zpět na čelní příčky. V závěru závodu měl co dělat, aby udržel druhé Lamborghini týmu All-Inkl a dva Aston Martiny (jeden týmu Young Driver a druhý Hexisu) za sebou.
Pořád ale ještě duo Basseng/Winkelhock dopadlo lépe než jejich konkurenti v boji o titul Lucas Luhr a Michael Krumm. Jejich Nissan GT-R týmu JRM totiž ztratil hodně času v boxech a závod dokončil až na 12. místě.
Výsledky naleznete zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?