ORDOS - KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Ford týmu Marc VDS Racing pilotovaný posádkou Maxime Martin a Frederic Makowiecki vyhrál kvalifikační závod v Číně. Pro tuto posádku to bylo již třetí kvalifikační vítězství v letošní sezoně.
Dvojice na voze Ford vedla závod od jeho začátku až do konce. První byl ve voze Makowiecki, který svůj stint dokončil s pohodlným náskokem před Nissanem GT-R týmu JRM s Peterem Dumbreckem za volantem. Kolega Dumbrecka, Richard Westbrook, sice z náskoku vedoucího vozu s Martinem za volantem část ukrojil, ale na souboj o vítězství to nestačilo.
Jamie Campbell-Walter a David Brabham dokázali svůj Nissan GT-R týmu Sumo Power dostat z pátého místa na startu až na třetí v cíli. Dlouho to vypadalo, že druhý vůz týmu Sumo Power posádky Nicky Catsburg a Enrique Bernoldi získá čtvrté místo, jenže těsně před koncem na Catsburga zaútočil Stef Dusseldorp na voze Aston Martin týmu Hexis a 4. příčku získal.
Posádka Stef Dusseldorp a Clivio Piccione soupeře předjela až v předposledním kole. Ze třetího místa do závodu startovalo Lamborghini týmu All-Inkl. Marc Basseng ale ztratil během svého stintu sedm pozic a jeho kolega, Markus Winkelhock, se poté dostával zpět na čelní příčky. V závěru závodu měl co dělat, aby udržel druhé Lamborghini týmu All-Inkl a dva Aston Martiny (jeden týmu Young Driver a druhý Hexisu) za sebou.
Pořád ale ještě duo Basseng/Winkelhock dopadlo lépe než jejich konkurenti v boji o titul Lucas Luhr a Michael Krumm. Jejich Nissan GT-R týmu JRM totiž ztratil hodně času v boxech a závod dokončil až na 12. místě.
Výsledky naleznete zde.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.