V Zolderu začíná evropská část šampionátu

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 8. dubna 2011 21:15
Sdílej:

Na belgickém okruhu v Zolderu začíná evropská část světového šampionátu vozů GT1. O nadcházejícím víkendu 9. až 10. dubna 2011 se na start již tradičně postaví český jezdec Tomáš Enge se stájovým kolegou Alexem Müllerem hájící barvy týmu Young Driver AMR.

Čtyřkilometrový okruh Zolder hostil v minulosti závody Formule 1 a pro letošní rok nahradil v kalendáři FIA GT1 World Championship trať Spa-Francorchamps. Zolder tak bude dějištěm druhého kola světového šampionátu vozů GT1. Posádka týmu Young Driver AMR dorazí na belgický okruh na sedmém místě průběžného pořadí šampionátu jezdců. „Rychlost, kterou jsme měli v úvodním podniku v Abu Dhabi, nás mile překvapila,“ řekl Tomáš Enge. „Měli jsme obavy z vysokých teplot, ale i přesto naše auto fungovalo výborně. V Zolderu budou teploty nižší, a tak doufáme, že se nám bude opět dařit, jak tomu v chladnějších podmínkách bývá.“ Tomáš Enge a jeho týmový kolega Alex Müller se v posledních čtyřech týdnech nezastavili. Po absolvování testů s vozem Aston Martin Vantage čekalo na česko-německou dvojici úvodní kolo šampionátu FIA GT1 World Championship, kde startovali s vozem Aston Martin DBR9. Hned následující týden usedli společně s Christofferem Nygaardem do modelu Vantage při šestihodinovém závodě v Le Castellet a o nadcházejícím víkendu opět Enge s Müllerem usednou do vozu DBR9 kategorie GT1. „Přesedání mezi těmito dvěma vozy mi nedělá žádný problém. Obě auta jsou Aston Martin, tedy stejná koncepce,“ uvedl český jezdec. „V Zolderu testoval Nissan a určitě zde byli i jezdci belgického týmu využívající vozy Ford. Já zde naposledy závodil v roce 2008 se Stefan Mückem, když jsme v rámci vývoje vozu Aston Martin Vantage absolvovali závod FIA GT Championship. Zdejší okruh patří mezi klasické přírodní tratě. Nejsou zde velké únikové zóny, je tu pár nebezpečných míst. Charakteristika okruhu je ale zvláštní, protože Zolder se skládá z rovinek a šikan,“ dodal Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR. Závody šampionátu FIA GT1 World Championship můžete sledovat v přímém přenosu na obrazovkách televizní stanice SPORT 5. V sobotu 9. dubna 2011 od 10:00 hod kvalifikaci a od 16:05 hod kvalifikační závod. V neděli 10. dubna 2011 pak hlavní závod od 14:00 hod. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.