Turner prohlubuje vztahy s Aston Martinem

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 24. ledna 2011 20:27
Sdílej:

Jezdec týmu Aston Martin Racing, Darren Turner, se už nemůže dočkat závodění v novém roce. Se značkou Aston Martin nově podepsal smlouvu na projekt Le Mans.

„Vypadá to, že bych příští rok měl jezdit za Aston Martin v GT1 a Le Mans. Aston Martin Racing si mě smluvně zavázal pro jejich projekt v kategorii LMP, což je skvělá zpráva. Doufám, že se domluvíme i na šampionát FIA GT1,“ prozrazuje Turner. „Loňský rok jsem měl velmi nabitý, startoval jsem s LMP1, GT1, GT2 a také v Le Mans Series. Také jsem si vyzkoušel závod GT3 na Silverstone, ten jsem předtím nikdy nejel. Užíval jsem si, že mě Aston Martin tak zaměstnával. Mohl jsem jezdit s různými vozy.“ Turner a Enge skončili v GT1 celkově na čtvrtém místě, když dokázali vyhrát tři závody. Posádka týmu Young Driver AMR bojovala o titul až do posledního závodu v Argentině. Turnerovi se navíc dostalo velmi zajímavé pocty, a sice byl vyhlášen jako druhý nejlepší jezdec šampionátu předešlého roku. Tuto anketu pořádal jeden přední motoristický magazín. „Nevím, proč jsem byl zvolen jako až druhý. Asi jsem žurnalistům zaplatil málo peněz, aby mě zvolili jako prvního,“ vtipkuje Angličan. „Ne, ve skutečnosti jsem byl mile překvapen, že jsem byl v TOP10. V GT1 je hodně dobrých jezdců. V sezoně nastoupilo až 50 jezdců a každý měl dobré a špatné výkony.“ „Celkově moje sezona nebyla špatná. O šampionát jsme bojovali až do posledního závodu, to mě velmi těší. Hodně jsem se toho naučil, pokud budu i letos závodit ve FIA GT1, tak mi to pomůže. GT1 je výborný šampionát. Žádný podobný není tak nákladný, všechny týmy na startu si platí účast z vlastní kapsy. Každá automobilka navíc musí podporovat čtyři vozy. Uvidíme, v roce 2012 by nás měla čekat změna pravidel, bude zajímavé, jestli se ještě nějaká značka přidá.“
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.