Turner prohlubuje vztahy s Aston Martinem

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 24. ledna 2011 20:27
Sdílej:

Jezdec týmu Aston Martin Racing, Darren Turner, se už nemůže dočkat závodění v novém roce. Se značkou Aston Martin nově podepsal smlouvu na projekt Le Mans.

„Vypadá to, že bych příští rok měl jezdit za Aston Martin v GT1 a Le Mans. Aston Martin Racing si mě smluvně zavázal pro jejich projekt v kategorii LMP, což je skvělá zpráva. Doufám, že se domluvíme i na šampionát FIA GT1,“ prozrazuje Turner. „Loňský rok jsem měl velmi nabitý, startoval jsem s LMP1, GT1, GT2 a také v Le Mans Series. Také jsem si vyzkoušel závod GT3 na Silverstone, ten jsem předtím nikdy nejel. Užíval jsem si, že mě Aston Martin tak zaměstnával. Mohl jsem jezdit s různými vozy.“ Turner a Enge skončili v GT1 celkově na čtvrtém místě, když dokázali vyhrát tři závody. Posádka týmu Young Driver AMR bojovala o titul až do posledního závodu v Argentině. Turnerovi se navíc dostalo velmi zajímavé pocty, a sice byl vyhlášen jako druhý nejlepší jezdec šampionátu předešlého roku. Tuto anketu pořádal jeden přední motoristický magazín. „Nevím, proč jsem byl zvolen jako až druhý. Asi jsem žurnalistům zaplatil málo peněz, aby mě zvolili jako prvního,“ vtipkuje Angličan. „Ne, ve skutečnosti jsem byl mile překvapen, že jsem byl v TOP10. V GT1 je hodně dobrých jezdců. V sezoně nastoupilo až 50 jezdců a každý měl dobré a špatné výkony.“ „Celkově moje sezona nebyla špatná. O šampionát jsme bojovali až do posledního závodu, to mě velmi těší. Hodně jsem se toho naučil, pokud budu i letos závodit ve FIA GT1, tak mi to pomůže. GT1 je výborný šampionát. Žádný podobný není tak nákladný, všechny týmy na startu si platí účast z vlastní kapsy. Každá automobilka navíc musí podporovat čtyři vozy. Uvidíme, v roce 2012 by nás měla čekat změna pravidel, bude zajímavé, jestli se ještě nějaká značka přidá.“
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?