Gavin jel velmi slušně, Kuismanen už méně

Kuismanen/Salo
Kuismanen/Salo, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 8. července 2010 15:23
Sdílej:

Oliver Gavin v Paul Ricardu zapůsobil, když zajel druhé nejrychlejší kolo v kvalifikačním závodu a v hlavním závodu předvedl velmi slibnou jízdu, když se dokázal prokousat z devatenáctého místa na startu až na čtvrté místo.

Nicméně 22. a 19. místo z kvalifikačního závodu a pak hlavního závodu nejsou nikterak oslnivým výsledkem pro Gavina a jeho kolegu, Perttiho Kuismanena. Hlavní závod rozjížděl Gavin, pak vůz předal na pěkné čtvrté pozici parťákovi, Kuismanenovi. Ten však dostal hodiny a následoval propad pořadím jejich Corvette s číslem 12. Gavin však ví, že jeho stíhací jízda po startu z devatenácté pozice udělala dojem. „Na začátku závodu tam byl dobrý souboj. V prvním kole se mi podařilo získat šest pozic, a tak jsem ho zakončil na 13. pozici. Mohlo to být ještě více, ale já se snažil jet za Olivierem Panisem, který jel s jedním z Fordů. Když jsme dojeli do první zatáčky, tak tam byla nějaká kolize,“ říká Gavin. „On se rozhodl jet zprava, já se rozhodl to objet zleva, ale dvě auta se tam roztočila. Jemu se to podařilo objet lépe, a tak vydělal více pozic než já. Já pak musel vynaložit dost úsilí na to, abych předjel několik dalších aut včetně Nissanu, jednoho Astonu Hexisu a Maserati. Byl jsem rád, že se mi podařilo vydělat několik dalších pozic. Pak jsem se dostal za jednoho z Nissanů týmu Sumo. Byl možná trošku rychlejší, ale předával jsem ze čtvrté pozice,“ uzavřel Gavin. Této výhody však nedokázal využít Kuismanen. Už jeho odjezd od mechaniků byl velmi vlažný. Pak ještě následoval incident mezi ním a Markusem Palttalou z týmu Marc VDS s Fordem GT.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.