Tomáš Enge bojuje v Brně od počátku v TOP 10

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 22. května 2010 09:22
Sdílej:

Volný trénink a předkvalifikace zahájily v pátek v Brně program třetího závodního víkendu světového šampionátu FIA GT1.

Tomáš Enge dosáhl ve volném tréninku i v předkvalifikaci společně s týmovým kolegou Darrenem Turnerem a vozem Aston Martin DBR9 desátého času. Posádka týmu Young Driver AMR byla nejrychlejší ze všech Astonů. Tomáš Enge je jediným českým zástupcem ve startovním poli mistrovství světa vozů kategorie GT1, proto se na něj v Brně samozřejmě soustředí velká pozornost médií a fanoušků a liberecký jezdec má velice nabitý program. Některé povinnosti jsou ale příjemné. Již ve čtvrtek s několika dalšími jezdci navštívil stanici Hasičského záchranného sboru Jihomoravského kraje a kromě jiného měl možnost splnit si jeden ze snů snad každého z kluků: sjet si po tyči vedoucí do garáže. Ačkoliv Tomáš přiznává, že nijak nevyhledává výšky, této výzvě neodolal a s vervou se vrhnul téměř do šestimetrové hloubky. Ne všichni jeho soupeři našli stejnou odvahu. V pátek v poledne byl Tomáš na brněnském okruhu navíc fundovaným průvodcem milé návštěvy: dětí z dětského domova v Brně ve Vídeňské ulici a z dětského domova v Jemnici. V nabitém programu dokázal český závodník vyšetřit téměř hodinu, aby dětem vysvětlil vše kolem závodů „gétéček“, zodpověděl jejich všetečné dotazy a provedl je i závodním boxem týmu Young Driver AMR. Páteční program byl na brněnském automotodromu poznamenán rozmary počasí. Zatímco ranní volný trénink začínaly závodní vozy na vlhké trati, která postupně osychala, se začátkem odpolední předkvalifikace se z nebe spustil vytrvalý déšť, který po celých osmdesát minut vymezených pro předkvalifikaci téměř neustával. Týmy tak měly příležitost vyzkoušet si nastavení vozů v různých podmínkách. Vozy Aston Martin DBR9 při předchozím závodě v Silverstone dominovaly. Pořadatelé světového šampionátu FIA GT1 se snaží o maximální vyrovnanost startovního pole, proto se Astony od FIA dočkaly nových hodnot Balast of Performace. V Brně jsou o třicet kilogramů těžší a průměr jejich restriktoru vzduchu nasávaného do motoru byl o 0,4 mm zmenšen. Tomáš Enge ale dokázal využít skvělé znalosti brněnské trati a společně s Darrenem Turnerem byli v pátek nejrychlejší ze všech posádek vozů Aston Martin. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Celý den zkoušíme různé možnosti. Darren tady nejel šest let, takže si znovu zvykal na trať. Přesto jsme byli v obou trénincích v první desítce, což je, myslím si, dobrý začátek. Ale na zdejší trati je znát, že nám přidali třicet kilogramů a trošku ubrali na výkonu. Myslím si, že ještě máme možnost posunout se startovním polem vpřed, i když právě na příkladu Aston Martinů v Silverstone a v Brně je dobře vidět, jak velkou roli hraje přidání dodatečné třicetikilové zátěže do vozu, který v součtu váží nějakých dvanáct set kilo. Každopádně víme, kde se zlepšit, a jsem přesvědčený, že zítra na tom budeme lépe.“ V sobotu 22. května pokračuje program třetího podniku světového šampionátu FIA GT1 v Brně hodinovou kvalifikací, která začíná v 11:15 hod. Výsledky měřeného tréninku určí postavení na startu kvalifikačního závodu, který startuje v sobotu v 17:30 hod. Výsledky volného tréninku  1.      Bertolini/Bartels      Maserati MC12      1:56.522        2.      Krumm/Dumbreck      Nissan GT-R      1:57.014      + 0.492  3.      Grosjean/Mutsch      Ford GT      1:57.171      + 0.649  4.      Maasen/Hezemans      Corvette Z06      1:57.343      + 0.821  5.      Margaritis/Heger      Maserati MC12      1:57.674      + 1.152  6.      Bernoldi/Ramos      Maserati MC12      1:57.915      + 1.393  7.      Ara/Nilsson      Nissan GT-R      1:58.131      + 1.609  8.      Leinders/Martin      Ford GT      1:58.208      + 1.686  9.      Bobbi/Longin      Maserati MC12      1:58.208      + 1.686  10.      Enge/Turner      Aston Martin DBR9      1:58.265      + 1.743  11.      Wendlinger/Moser      Nissan GT-R      1:58.393      + 1.871  12.      Mücke/Nygaard      Aston Martin DBR9      1:58.709      + 2.187  13.      Pastorelli/Schwager      Lamborghini Murcielago      1:58.743      + 2.221  14.      Hughes/Campbell-Walter      Nissan GT-R      1:58.802      + 2.280  15.      Hennerici/Rosina      Corvette Z06      1:58.857      + 2.335  16.      Hirschi/Piccione      Aston Martin DBR9      1:58.930      + 2.408  17.      Salo/Kuismanen      Corvette Z06       1:59.238      + 2.716  18.      Makowiecki/Sarrazin      Aston Martin DBR9       1:59.339      + 2.817  19.      Kox/Haase      Lamborghini Murcielago      1:59.353      + 2.831  20.      Basseng/Jäger      Lamborghini Murcielago      1:59.558      + 3.036  21.      Palttala/Kuppens      Ford GT      2:00.282      + 3.760  22.      Frey/Allemann      Ford GT      2:00.496      + 3.974  23.      Kechele/Daniš      Lamborghini Murcielago      2:03.506      + 6.984 Výsledky předkvalifikace:  1.      Leinders/Martin      Ford GT      2:12.613        2.      Maasen/Hezemans      Corvette Z06      2:12.744      + 0.131  3.      Bertolini/Bartels      Maserati MC12      2.13.031      + 0.418  4.      Bernoldi/Ramos      Maserati MC12      2:13.271      + 0.658  5.      Margaritis/Heger      Maserati MC12      2:13.340      + 0.727  6.      Kox/Haase      Lamborghini Murcielago      2:13.356      + 0.743  7.      Pastorelli/Schwager      Lamborghini Murcielago      2:13.572      + 0.959  8.      Basseng/Jäger      Lamborghini Murcielago      2:13.577      + 0.964  9.      Salo/Kuismanen      Corvette Z06      2:13.633      + 1.020  10.      Enge/Turner      Aston Martin DBR9      2:13.776      + 1.163  11.      Bobbi/Longin      Maserati MC12      2:13.793      + 1.180  12.      Ara/Nilsson      Nissan GT-R      2:14.351      + 1.738  13.      Hughes/Campbell-Walter      Nissan GT-R      2:15.168      + 2.555  14.      Mücke/Nygaard      Aston Martin DBR9      2:15.466      + 2.853  15.      Palttala/Kuppens      Ford GT      2:15.601      + 2.988  16.      Makowiecki/Sarrazin      Aston Martin DBR9      2:15.713      + 3.100  17.      Krumm/Dumbreck      Nissan GT-R      2:15,968      + 3.355  18.      Grosjean/Mutsch      Ford GT      2:16.612      + 3.999  19.      Hirschi/Piccione      Aston Martin DBR9      2:17.105      + 4.492  20.      Kechele/Daniš      Lamborghini Murcielago      2:17.295      + 4.682  21.      Wendlinger/Moser      Nissan GT-R      2:17.547      + 4.934  22.      Hennerici/Rosina      Corvette Z06      2:17.970      + 5.357  23.      Frey/Allemann      Ford GT      2:20.058      + 7.445 tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.