0,8mm připravilo Engeho a Turnera o vítězství

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 3. května 2010 22:37
Sdílej:

Druhým závodem pokračoval v neděli na okruhu Silverstone světový šampionát vozů GT1. Jezdecké duo ve složení Tomáš Enge - Darren Turner startující v týmu Young Driver AMR dokázalo v nabité konkurenci čtyřiadvaceti vozů zvítězit.

Bohužel vůz Aston Martin DBR9 neprošel závěrečnou technickou kontrolou a posádka byla diskvalifikována. Nedělní závod rozjížděl Darren Turner ze čtvrté pozice, kterou si posádka vybojovala v sobotním kvalifikačním závodě. Hned po první zatáčce se Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm dostal na třetí příčku za duo vozů Aston Martin týmu Hexis AMR. Tři britské speciály začaly svým pronásledovatelům ujíždět, jenže po osmi minutách závodu na trať vyjel safety car kvůli hořícímu vozu Corvette posádky Hezemans - Kumpen. Odklízení žluté Corvetty trvalo přibližně deset minut, po kterých byl závod restartován. Darren Turner se pověsil za vůz Jonathana Hirschiho, za kterým kroužil až do povinné zastávky. Turner zajel k povinné zastávce o kolo dříve než Hirschi, což se později ukázalo jako rozhodující. Mechanici týmu Young Driver AMR zvládli zastávku opět neuvěřitelně rychle a Tomáš Enge se dostal na druhé místo za Thomase Accaryho. Toho během pár kol stáhl. Francouzský závodník však obdržel od sportovních komisařů penalizaci ve formě průjezdu boxovou uličkou a český jezdec neměl důvod s tímto vozem bojovat a zbytečně riskovat dostatečný náskok před ostatními soupeři. Po absolvování trestu Accaryho se Enge ujal vedení, které udržel až do samotného cíle hodinového závodu. Poslední kolo si český jezdec vysloveně užíval a početné davy diváků bavil driftováním a jízdou dveřmi napřed. Bohužel radost týmu vydržela pouze do závěrečné technické kontroly. Techničtí komisaři zjistili na voze Aston Martin DBR9 nesoulad s technickými pravidly. Dřevěná deska pod zadní částí vozu má předepsanou tloušťku 25 mm. U bílého vozu se startovním číslem sedm naměřili komisaři tloušťku 24,2 mm a česko-britskou posádku nemilosrdně vyloučili. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Myslím, že nám trochu pomohl výjezd safety caru, protože tým Hexis AMR měl v plánu jedním vozem brzdit startovní pole a takto jim jejich taktika nevyšla. Darren výborně odstartoval a vůz mi předával na třetím místě. Měli jsme opět výborné zastávky v boxech a já jsem se po vyjetí na trať soustředil na rychlá kola, abych stáhl vedoucí vůz, což se mi podařilo. Očekával jsem perný boj, ale i tentokrát zasáhla vyšší moc. Následně jsem udržoval tempo a dojel do cíle jako první.“ „Bohužel ale ani to nestačilo. Dřevěná deska na spodku našeho vozu byla o 0,8 mm slabší, což nám na výkonu vůbec nic nepřidalo. Zdejší trať je hrbolatá, a tak se zřejmě stalo, že jsme na hrbech škrtali a ubrousili si potřebné desetiny milimetrů. Je to velká škoda a celý tým je obrovsky zklamaný. Já i Darren cítíme křivdu, ale bohužel pravidla jsou daná.“ „Nyní nás čeká květnový závod v Brně, kam se samozřejmě moc těším. Bude to po dlouhé době, kdy pojedu před českým publikem opět významný mezinárodní závod. Myslím, že výkon v Silverstone je dobrou pozvánkou na brněnský podnik.“ Mistrovství světa vozů kategorie GT1 pokračuje třetím podnikem už za necelé tři týdny (21. - 23. května) na Masarykově okruhu v Brně. tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?