SILVERSTONE, ZÁVOD; AKTUALIZACE; Výsledky druhého závodu šampionátu FIA GT1 doznaly velkých změn. Techniční komisaři po závodu potrestali oba vozy Aston Martin, které závod dokončili na prvních dvou místech! Z vítězství se raduje značka Nissan a tým Sumo Power.
Změna výsledků:
Posádka Tomáš Enge/Darren Turner byla diskvalifikována ze závodu, který vyhrála! Důvodem byla dřevěná deska na zádi vozu Aston Martin DB9, která nesplňovala předepsanou tloušťku 25mm o pouhých 0,8mm!
Druhý vůz Aston Martin týmu Hexis s posádkou Makowiecki / Accary dostal penalizaci 15s připočtenou po projetí cílem za to, že si trest v podobě průjezdu boxem neodpykali ve stanovený čas (tj. do tří kol od udělení trestu). Z vítězství se tak raduje posádka Hughes / Campbell-Walter, která pilotuje Nissan GT-R týmu Sumo Power.
Výsledky naleznete zde
Zpravodajství po závodu:
Značka Aston Martin zcela dominovala druhému podniku FIA GT1 ve Velké Británii. Po včerejším double stáje Hexis se dnes z vítězství radoval druhý tým bristké značky, Young Drivers, konkrétně posádka Enge/Turner. Druzí byli včerejší vítězové Makowiecki/Accary také s Astonem.
Po startu závodu na se na čele udrželi vítězové kvalifikace, Makowiecki s Accarym, následovali jejich týmoví kolegové, Hirschi / Piccione, a na třetím místě byli Enge/Turner, kteří hned na startu předjeli Bertoliniho s Maserati MC12 týmu Vitaphone. Ne dál než do první zatáčky dojeli vítězové z Abu Dhabi Grosjean/Mutsch, kterým selhalo zavěšení kola jejich Fordu GT. Asi deset minut po startu se na rovince u hangáru vzňala Corvette týmu Phoenix posádky Hezemans/Kumpen. To si vyžádálo safety-car, který po okruhu kroužil asi 10 minut. Vůbec stáj Phoenix by na tento víkend nejraději zapomněla, o čemž svědčí i odstoupení druhého týmového vozu posádky Hennerici/Zuber. Nevedlo se ani Karlu Weindlingerovi, který se svým Nissanem GT-R havaroval. Posádka Hirschi/Piccione se po nepovedené zastávce propadla a pak ještě vyjela z tratě, takže nakonec ani nebodovala. Na trati jsme viděli krásné závody plné předjíždění a těsných kontaktů. Po zastávkách v boxech byl na prvním místě Accary s Astonem tým Hexis, ale Enge byl těsně za ním. K očekávanému souboji nakonec nedošlo, protože posádka Makowiecki/Accary dostala penalizaci průjezdu boxem, což znamenalo pád na 2. místo. Skvělé třetí místo získala dvojice Warren Hughes/Jamie Campbell Walter Nissanem GT-R týmu Sumo Power. Čtvrtou příčku obsadili výborně jedoucí Jos Menten a Frank Kechle s Lamborghini Murcielago týmu Reiter Engineering. Výbornou stíhací jízdu předvedla druhá posádka týmu Young Driver ve složení Mücke/Nygaard, kteří startovali poslední, dostali defekt, ale v cíli byli šestí.
Výsledky naleznete zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?