SILVERSTONE, ZÁVOD; AKTUALIZACE; Výsledky druhého závodu šampionátu FIA GT1 doznaly velkých změn. Techniční komisaři po závodu potrestali oba vozy Aston Martin, které závod dokončili na prvních dvou místech! Z vítězství se raduje značka Nissan a tým Sumo Power.
Změna výsledků:
Posádka Tomáš Enge/Darren Turner byla diskvalifikována ze závodu, který vyhrála! Důvodem byla dřevěná deska na zádi vozu Aston Martin DB9, která nesplňovala předepsanou tloušťku 25mm o pouhých 0,8mm!
Druhý vůz Aston Martin týmu Hexis s posádkou Makowiecki / Accary dostal penalizaci 15s připočtenou po projetí cílem za to, že si trest v podobě průjezdu boxem neodpykali ve stanovený čas (tj. do tří kol od udělení trestu). Z vítězství se tak raduje posádka Hughes / Campbell-Walter, která pilotuje Nissan GT-R týmu Sumo Power.
Výsledky naleznete zde
Zpravodajství po závodu:
Značka Aston Martin zcela dominovala druhému podniku FIA GT1 ve Velké Británii. Po včerejším double stáje Hexis se dnes z vítězství radoval druhý tým bristké značky, Young Drivers, konkrétně posádka Enge/Turner. Druzí byli včerejší vítězové Makowiecki/Accary také s Astonem.
Po startu závodu na se na čele udrželi vítězové kvalifikace, Makowiecki s Accarym, následovali jejich týmoví kolegové, Hirschi / Piccione, a na třetím místě byli Enge/Turner, kteří hned na startu předjeli Bertoliniho s Maserati MC12 týmu Vitaphone. Ne dál než do první zatáčky dojeli vítězové z Abu Dhabi Grosjean/Mutsch, kterým selhalo zavěšení kola jejich Fordu GT. Asi deset minut po startu se na rovince u hangáru vzňala Corvette týmu Phoenix posádky Hezemans/Kumpen. To si vyžádálo safety-car, který po okruhu kroužil asi 10 minut. Vůbec stáj Phoenix by na tento víkend nejraději zapomněla, o čemž svědčí i odstoupení druhého týmového vozu posádky Hennerici/Zuber. Nevedlo se ani Karlu Weindlingerovi, který se svým Nissanem GT-R havaroval. Posádka Hirschi/Piccione se po nepovedené zastávce propadla a pak ještě vyjela z tratě, takže nakonec ani nebodovala. Na trati jsme viděli krásné závody plné předjíždění a těsných kontaktů. Po zastávkách v boxech byl na prvním místě Accary s Astonem tým Hexis, ale Enge byl těsně za ním. K očekávanému souboji nakonec nedošlo, protože posádka Makowiecki/Accary dostala penalizaci průjezdu boxem, což znamenalo pád na 2. místo. Skvělé třetí místo získala dvojice Warren Hughes/Jamie Campbell Walter Nissanem GT-R týmu Sumo Power. Čtvrtou příčku obsadili výborně jedoucí Jos Menten a Frank Kechle s Lamborghini Murcielago týmu Reiter Engineering. Výbornou stíhací jízdu předvedla druhá posádka týmu Young Driver ve složení Mücke/Nygaard, kteří startovali poslední, dostali defekt, ale v cíli byli šestí.
Výsledky naleznete zde
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?