SILVERSTONE, ZÁVOD; AKTUALIZACE; Výsledky druhého závodu šampionátu FIA GT1 doznaly velkých změn. Techniční komisaři po závodu potrestali oba vozy Aston Martin, které závod dokončili na prvních dvou místech! Z vítězství se raduje značka Nissan a tým Sumo Power.
Změna výsledků:
Posádka Tomáš Enge/Darren Turner byla diskvalifikována ze závodu, který vyhrála! Důvodem byla dřevěná deska na zádi vozu Aston Martin DB9, která nesplňovala předepsanou tloušťku 25mm o pouhých 0,8mm!
Druhý vůz Aston Martin týmu Hexis s posádkou Makowiecki / Accary dostal penalizaci 15s připočtenou po projetí cílem za to, že si trest v podobě průjezdu boxem neodpykali ve stanovený čas (tj. do tří kol od udělení trestu). Z vítězství se tak raduje posádka Hughes / Campbell-Walter, která pilotuje Nissan GT-R týmu Sumo Power.
Výsledky naleznete zde
Zpravodajství po závodu:
Značka Aston Martin zcela dominovala druhému podniku FIA GT1 ve Velké Británii. Po včerejším double stáje Hexis se dnes z vítězství radoval druhý tým bristké značky, Young Drivers, konkrétně posádka Enge/Turner. Druzí byli včerejší vítězové Makowiecki/Accary také s Astonem.
Po startu závodu na se na čele udrželi vítězové kvalifikace, Makowiecki s Accarym, následovali jejich týmoví kolegové, Hirschi / Piccione, a na třetím místě byli Enge/Turner, kteří hned na startu předjeli Bertoliniho s Maserati MC12 týmu Vitaphone. Ne dál než do první zatáčky dojeli vítězové z Abu Dhabi Grosjean/Mutsch, kterým selhalo zavěšení kola jejich Fordu GT. Asi deset minut po startu se na rovince u hangáru vzňala Corvette týmu Phoenix posádky Hezemans/Kumpen. To si vyžádálo safety-car, který po okruhu kroužil asi 10 minut. Vůbec stáj Phoenix by na tento víkend nejraději zapomněla, o čemž svědčí i odstoupení druhého týmového vozu posádky Hennerici/Zuber. Nevedlo se ani Karlu Weindlingerovi, který se svým Nissanem GT-R havaroval. Posádka Hirschi/Piccione se po nepovedené zastávce propadla a pak ještě vyjela z tratě, takže nakonec ani nebodovala. Na trati jsme viděli krásné závody plné předjíždění a těsných kontaktů. Po zastávkách v boxech byl na prvním místě Accary s Astonem tým Hexis, ale Enge byl těsně za ním. K očekávanému souboji nakonec nedošlo, protože posádka Makowiecki/Accary dostala penalizaci průjezdu boxem, což znamenalo pád na 2. místo. Skvělé třetí místo získala dvojice Warren Hughes/Jamie Campbell Walter Nissanem GT-R týmu Sumo Power. Čtvrtou příčku obsadili výborně jedoucí Jos Menten a Frank Kechle s Lamborghini Murcielago týmu Reiter Engineering. Výbornou stíhací jízdu předvedla druhá posádka týmu Young Driver ve složení Mücke/Nygaard, kteří startovali poslední, dostali defekt, ale v cíli byli šestí.
Výsledky naleznete zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?