Enge s Turnerem obsadili 4. pozici

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 1. května 2010 23:17
Sdílej:

Kvalifikačním závodem pokračoval v sobotní podvečer na okruhu Silverstone druhý podnik FIA GT1 World Championship. Posádka týmu Young Driver AMR ve složení Tomáš Enge – Darren Turner skončila těsně za bodovanými pozicemi, když v průběhu první půlhodiny závodu dominovala.

Po vítězství v kvalifikaci odstartoval Tomáš Enge do kvalifikačního závodu z pole position a okamžitě po startu začal svým pronásledovatelům postupně ujíždět. Před povinnou zastávkou v boxech činil náskok českého závodníka něco přes čtyři sekundy. Při vjezdu do boxů bohužel Tomáš Enge přejel bílou čáru, což je zakázané. Mechanici týmu Young Driver AMR zvládli zastávku na výbornou a Darren Turner se vracel na trať s dostatečným náskokem. Bohužel se té samé chyby při absolvování trestu (průjezd boxy) nevyvaroval ani britský kolega Tomáše Engeho a při vjezdu do boxů také on přejel bílou čáru. Sportovní komisaři za tento prohřešek udělili Turnerovi penalizaci Stop&Go. Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm se propadl až na sedmou pozici. Fantastickým finišem se Turner probojoval až na konečnou čtvrtou pozici, ze které bude česko-britské duo startovat do zítřejšího druhého závodu, který začíná 15:15 hod místního času. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Hned po startu jsem si vytvořil dostatečný náskok na své nejbližší pronásledovatele. Chyba nastala v momentě, kdy jsem zajížděl ke svým mechanikům. Přejel jsem při vjezdu do boxů bílou čáru, což se nesmí. V tu chvíli jsem si to ale neuvědomil, protože při loňském závodě Le Mans Series tato povinnost nebyla. Bohužel stejnou chybu při absolvování penalizace udělal také můj kolega Darren a obdržel další penalizaci.“ „To, že jsme získali čtvrtou pozici potvrzuje, že naše vozy jsou výborně připraveny a mechanici zvládli brilantně zastávku v boxech, kde jsme získali na své soupeře několik sekund. Zítra budeme startovat do hlavního závodu z druhé řady, což je při zmíněných problémech perfektní.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.