Hezemans/Kumpen vyloučeni z posledního závodu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 17. prosince 2009 16:40
Sdílej:

Otázka ohledně mistra FIA GT pro rok 2009 zatím rozluštěna nebyla. Mezitím se sportovní komisaři rozhodli vyloučit Hezemanse s Kumpenem z posledního závodu v Zolderu.

Šampionát 2009 je zatím zastřen hlavní otázkou, kdo je vlastně mistr? Přestože už od závodu v Zolderu uplynulo několik týdnů, vítěze zatím neznáme. Mezitím, než se dozvíme rozuzlení celé situace si pojďme připomenout, co se vlastně stalo: Po Zolderu, posledním závodu šampionátu FIA GT, bylo vzneseno hned několik protestů proti stáji Vitaphone. Hlavní rival, Pekaracing, protestoval proti moc malé zátěži, kterou Maserati MC12 měly. Tento protest byla ale zamítnut. Další protest se týkal počtu mechaniků, kteří obsluhovali vůz MC12 posádky Bertolini/Bartels v boxech. Za to jezdci dostali penalizaci 30 vteřin, která by ale nemohla změnit celkové pořadí. Tato penalizace byla ale v očích Pekaracingu shledána jako nedostatečna, a tak padl další protest. Rozhodnuto zatím nebylo. V případě tvrdší penalizace mohlo duo Vitaphonu ztratit takový počet bodů, že by se mistr mohli stát Hezemans s Kumpenem. Zatím se ale pozornost odvrátila od Vitaphonu na tým Pekaracing a jeho jezdce Hezemanse s Kumpenem. Tato dvojice byla totiž vyloučena z hodnocení závodu v Zolderu. Důvod: Hlavy válců a bloky válců jejich Corvette neodpovídaly technickým regulím. Touto penalizací přišli Hezemans s Kumpenem o druhé místo a osm bodů. Tým Pekaracing se proti této penalizaci odvolal.
Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?