Hezemans/Kumpen vyloučeni z posledního závodu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 17. prosince 2009 16:40
Sdílej:

Otázka ohledně mistra FIA GT pro rok 2009 zatím rozluštěna nebyla. Mezitím se sportovní komisaři rozhodli vyloučit Hezemanse s Kumpenem z posledního závodu v Zolderu.

Šampionát 2009 je zatím zastřen hlavní otázkou, kdo je vlastně mistr? Přestože už od závodu v Zolderu uplynulo několik týdnů, vítěze zatím neznáme. Mezitím, než se dozvíme rozuzlení celé situace si pojďme připomenout, co se vlastně stalo: Po Zolderu, posledním závodu šampionátu FIA GT, bylo vzneseno hned několik protestů proti stáji Vitaphone. Hlavní rival, Pekaracing, protestoval proti moc malé zátěži, kterou Maserati MC12 měly. Tento protest byla ale zamítnut. Další protest se týkal počtu mechaniků, kteří obsluhovali vůz MC12 posádky Bertolini/Bartels v boxech. Za to jezdci dostali penalizaci 30 vteřin, která by ale nemohla změnit celkové pořadí. Tato penalizace byla ale v očích Pekaracingu shledána jako nedostatečna, a tak padl další protest. Rozhodnuto zatím nebylo. V případě tvrdší penalizace mohlo duo Vitaphonu ztratit takový počet bodů, že by se mistr mohli stát Hezemans s Kumpenem. Zatím se ale pozornost odvrátila od Vitaphonu na tým Pekaracing a jeho jezdce Hezemanse s Kumpenem. Tato dvojice byla totiž vyloučena z hodnocení závodu v Zolderu. Důvod: Hlavy válců a bloky válců jejich Corvette neodpovídaly technickým regulím. Touto penalizací přišli Hezemans s Kumpenem o druhé místo a osm bodů. Tým Pekaracing se proti této penalizaci odvolal.
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?