Jarek Janiš se Spykerem na Nürburgringu 2.

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 24. srpna 2009 16:15
Sdílej:

Fantastická stíhací jízda česko-holandské posádky Jarek Janiš, Tom Coronel pomohla týmu Spyker Squadron na Nürburgringu k nejlepšímu výsledku sezony.

Po startu z posledního místa se modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R postupně předjížděl jednoho soupeře ze druhým a pod šachovnicovou vlajkou projel jako druhý vůz hodnocení třídy LMGT2. Ačkoliv v sobotní kvalifikaci dosáhl modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R se startovním číslem 85 šestého času ve třídě LMGT2, kvůli výměně motoru při předchozím podniku v Algarve, musel startovat z konce startovního pole. Stejně jako v případě minulého závodu v Portugalsku ale celý tým znovu demonstroval svou sílu a jeho jezdci Jarek Janiš a Tom Coronel naplno předvedli své jezdecké umění. Závod rozjížděl Nizozemec Coronel a velmi rychle se začal drát pořadím vzhůru. Přibližně po hodině závodu předával vůz střídajícímu Jarku Janišovi na pátém místě v nabité a vrovnané třídě LMGT2. Ve stejných výkonech pokračovali oba piloti i v následujícím průběhu závodu a postupně se začali dotahovat k absolutné špičce své kategorie. Po čtyřech hodinách závodu dělily česko-holandské duo od třetího místa pouhé 4 sekundy. A během dalších pětačtyřiceti minut progres holandského týmu pokračoval. Po další sérii střídání jezdců v jednotlivých týmech se Tom Coronel vrátil na trať dokonce už na druhém místě ve třídě LMGT2! Za Holanďana se však brzy dotáhl jeden z vozů Ferrari a odolat jeho tlaku nebylo v silách Spykeru, neboť francouzský jezdec Anthony Beltoise nesportovně strčil do zádě modro-žlutého vozu. Za to si však od sportovních komisařů vysloužil trest STOP & GO, což Coronelovi pomohlo k návratu na druhou pozici, kterou tým SNORAS Spyker Squadron udržel až do cíle. Stříbrné poháry jsou pro všechny členy holandské stáje odměnou nejen za dnešní výkon, ale i za celou sezonu, během níž se tým neustále zlepšuje. Jarek Janiš: „Je to naprosto super. Po startu z posledního místa jsme se probili až na druhou příčku v cíli. Fantazie! Auto dnes fungovalo opravdu skvěle, měli jsme naprosto ideální nastavení, protože jsme se nemuseli prát s přetáčivostí, ani s nedotáčivostí a jízdu jsme si naprosto užívali. V úvodu jsme vydělali na rychlých pit stopech, což je zásluha celého týmu. V závěru jsme si prožili trochu drama, když Toma nejprve velmi nesportovně trefilo konkurenční Ferrari, které se tak dostalo na druhé místo. Trest STOP & GO byl udělen naprosto správně, protože to bylo vážně nefér. Úplně na konci se rozhodovalo v boxech. Jak my, tak Ferrari muselo několik minut před cílem ještě jednou k mechanikům dotankovat palivo a oni byli o něco rychlejší, ale Tom dokázal druhou příčku udržet. Na Nürburgringu bylo jak vedení automobilky Spyker, tak sponzoři, takže úspěch tu dnes slaví všichni.“ Závěrečný závod Le Mans Series 2009 se jede na britském okruhu Silverstone ve dnech 11. až 13. září. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.