Jarek Janiš se Spykerem na Nürburgringu 2.

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 24. srpna 2009 16:15
Sdílej:

Fantastická stíhací jízda česko-holandské posádky Jarek Janiš, Tom Coronel pomohla týmu Spyker Squadron na Nürburgringu k nejlepšímu výsledku sezony.

Po startu z posledního místa se modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R postupně předjížděl jednoho soupeře ze druhým a pod šachovnicovou vlajkou projel jako druhý vůz hodnocení třídy LMGT2. Ačkoliv v sobotní kvalifikaci dosáhl modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R se startovním číslem 85 šestého času ve třídě LMGT2, kvůli výměně motoru při předchozím podniku v Algarve, musel startovat z konce startovního pole. Stejně jako v případě minulého závodu v Portugalsku ale celý tým znovu demonstroval svou sílu a jeho jezdci Jarek Janiš a Tom Coronel naplno předvedli své jezdecké umění.
Závod rozjížděl Nizozemec Coronel a velmi rychle se začal drát pořadím vzhůru. Přibližně po hodině závodu předával vůz střídajícímu Jarku Janišovi na pátém místě v nabité a vrovnané třídě LMGT2. Ve stejných výkonech pokračovali oba piloti i v následujícím průběhu závodu a postupně se začali dotahovat k absolutné špičce své kategorie. Po čtyřech hodinách závodu dělily česko-holandské duo od třetího místa pouhé 4 sekundy. A během dalších pětačtyřiceti minut progres holandského týmu pokračoval. Po další sérii střídání jezdců v jednotlivých týmech se Tom Coronel vrátil na trať dokonce už na druhém místě ve třídě LMGT2! Za Holanďana se však brzy dotáhl jeden z vozů Ferrari a odolat jeho tlaku nebylo v silách Spykeru, neboť francouzský jezdec Anthony Beltoise nesportovně strčil do zádě modro-žlutého vozu. Za to si však od sportovních komisařů vysloužil trest STOP & GO, což Coronelovi pomohlo k návratu na druhou pozici, kterou tým SNORAS Spyker Squadron udržel až do cíle. Stříbrné poháry jsou pro všechny členy holandské stáje odměnou nejen za dnešní výkon, ale i za celou sezonu, během níž se tým neustále zlepšuje.
Jarek Janiš: „Je to naprosto super. Po startu z posledního místa jsme se probili až na druhou příčku v cíli. Fantazie! Auto dnes fungovalo opravdu skvěle, měli jsme naprosto ideální nastavení, protože jsme se nemuseli prát s přetáčivostí, ani s nedotáčivostí a jízdu jsme si naprosto užívali. V úvodu jsme vydělali na rychlých pit stopech, což je zásluha celého týmu. V závěru jsme si prožili trochu drama, když Toma nejprve velmi nesportovně trefilo konkurenční Ferrari, které se tak dostalo na druhé místo. Trest STOP & GO byl udělen naprosto správně, protože to bylo vážně nefér. Úplně na konci se rozhodovalo v boxech. Jak my, tak Ferrari muselo několik minut před cílem ještě jednou k mechanikům dotankovat palivo a oni byli o něco rychlejší, ale Tom dokázal druhou příčku udržet. Na Nürburgringu bylo jak vedení automobilky Spyker, tak sponzoři, takže úspěch tu dnes slaví všichni.“ Závěrečný závod Le Mans Series 2009 se jede na britském okruhu Silverstone ve dnech 11. až 13. září. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.