Jarek Janiš se Spykerem na Nürburgringu 2.

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 24. srpna 2009 16:15
Sdílej:

Fantastická stíhací jízda česko-holandské posádky Jarek Janiš, Tom Coronel pomohla týmu Spyker Squadron na Nürburgringu k nejlepšímu výsledku sezony.

Po startu z posledního místa se modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R postupně předjížděl jednoho soupeře ze druhým a pod šachovnicovou vlajkou projel jako druhý vůz hodnocení třídy LMGT2. Ačkoliv v sobotní kvalifikaci dosáhl modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R se startovním číslem 85 šestého času ve třídě LMGT2, kvůli výměně motoru při předchozím podniku v Algarve, musel startovat z konce startovního pole. Stejně jako v případě minulého závodu v Portugalsku ale celý tým znovu demonstroval svou sílu a jeho jezdci Jarek Janiš a Tom Coronel naplno předvedli své jezdecké umění. Závod rozjížděl Nizozemec Coronel a velmi rychle se začal drát pořadím vzhůru. Přibližně po hodině závodu předával vůz střídajícímu Jarku Janišovi na pátém místě v nabité a vrovnané třídě LMGT2. Ve stejných výkonech pokračovali oba piloti i v následujícím průběhu závodu a postupně se začali dotahovat k absolutné špičce své kategorie. Po čtyřech hodinách závodu dělily česko-holandské duo od třetího místa pouhé 4 sekundy. A během dalších pětačtyřiceti minut progres holandského týmu pokračoval. Po další sérii střídání jezdců v jednotlivých týmech se Tom Coronel vrátil na trať dokonce už na druhém místě ve třídě LMGT2! Za Holanďana se však brzy dotáhl jeden z vozů Ferrari a odolat jeho tlaku nebylo v silách Spykeru, neboť francouzský jezdec Anthony Beltoise nesportovně strčil do zádě modro-žlutého vozu. Za to si však od sportovních komisařů vysloužil trest STOP & GO, což Coronelovi pomohlo k návratu na druhou pozici, kterou tým SNORAS Spyker Squadron udržel až do cíle. Stříbrné poháry jsou pro všechny členy holandské stáje odměnou nejen za dnešní výkon, ale i za celou sezonu, během níž se tým neustále zlepšuje. Jarek Janiš: „Je to naprosto super. Po startu z posledního místa jsme se probili až na druhou příčku v cíli. Fantazie! Auto dnes fungovalo opravdu skvěle, měli jsme naprosto ideální nastavení, protože jsme se nemuseli prát s přetáčivostí, ani s nedotáčivostí a jízdu jsme si naprosto užívali. V úvodu jsme vydělali na rychlých pit stopech, což je zásluha celého týmu. V závěru jsme si prožili trochu drama, když Toma nejprve velmi nesportovně trefilo konkurenční Ferrari, které se tak dostalo na druhé místo. Trest STOP & GO byl udělen naprosto správně, protože to bylo vážně nefér. Úplně na konci se rozhodovalo v boxech. Jak my, tak Ferrari muselo několik minut před cílem ještě jednou k mechanikům dotankovat palivo a oni byli o něco rychlejší, ale Tom dokázal druhou příčku udržet. Na Nürburgringu bylo jak vedení automobilky Spyker, tak sponzoři, takže úspěch tu dnes slaví všichni.“ Závěrečný závod Le Mans Series 2009 se jede na britském okruhu Silverstone ve dnech 11. až 13. září. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.