Hezemans a Kumpen vítězí na Oscherslebenu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 29. června 2009 14:35
Sdílej:

OSCHERSLEBEN ZÁVOD; Jezdci týmu PK Carsport Mike Hezemans a Anthony Kumpen získali první letošní vítězství pro vůz Chevrolet Corvette na Oscherslebenu.

Hezemans, který startoval jako sedmý, se ve vedení objevil po incidentu z první zatáčky, který zdržel první tři muže kvalifikace. Holanďan si následně vypracovával vedení okolo 15s, které neohrozil ani déšť. Týmový kolega Kumpen před Miguelem Ramosem nadále náskok natahoval až na 25s. Jezdce týmu Vitaphone Maserati následně předjel jeho týmový boss, Michael Bartels. Úřadující šampión FIA GT byl schopen ztrátu stáhnout na polovinu, pak zajel do boxů a předal Andreovi Bertolinimu. Rozhodnutí týmu PK nechat Kumpena na trati až do doby, kdy do konce závodu zbývalo 10 minut, jim přineslo zasloužené vítězství. „Neměli jsme žádné problémy, změnilo se to v snadné vítězství,“ říká Hezemans. Ramos a vítěz z kvalifikace, Alex Muller, dojeli třetí, když ztratili v první zatáčce. Incident se stal tak, že jezdec Maserati, Karl Wendlinger a Xavier Maassen jeli vedle sebe, což vyústilo v nehodu. Muller auto vytáhl po 33 kolech zpět na druhou pozici, ale konzervativní stint v dešti v podání Ramose znamenal, že posádka nemohla pomýšlet výš než na třetí místo. Skončili za  jejich týmovými kolegy od Vitaphonu. Ambice Wendlingera s týmovým kolegou Ryanem Sharpem a jejich K plus K Saleenu na solidní umístění ukončilo velké zdržení, které nabrali nehodou. Rakušan se dostal na třetí místo, ale jak začalo pršet, tak spadl zpět na pátou pozici. Sharp byl za deště nejrychlejším jezdcem na trati, i když měl rozbité stěrače. Kombinace nefungujících stěračů a poškozeného předního zavěšení, což způsobila nehoda mezi Sharpem a Ramosem, vyústila ve Wendlingerův následný volný pád pořadím poté, co se dostal zpět k volantu. Saleen odstoupil v posledním kole, když zavěšení selhalo úplně. Výsledky naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?