Hezemans a Kumpen vítězí na Oscherslebenu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 29. června 2009 14:35
Sdílej:

OSCHERSLEBEN ZÁVOD; Jezdci týmu PK Carsport Mike Hezemans a Anthony Kumpen získali první letošní vítězství pro vůz Chevrolet Corvette na Oscherslebenu.

Hezemans, který startoval jako sedmý, se ve vedení objevil po incidentu z první zatáčky, který zdržel první tři muže kvalifikace. Holanďan si následně vypracovával vedení okolo 15s, které neohrozil ani déšť. Týmový kolega Kumpen před Miguelem Ramosem nadále náskok natahoval až na 25s. Jezdce týmu Vitaphone Maserati následně předjel jeho týmový boss, Michael Bartels. Úřadující šampión FIA GT byl schopen ztrátu stáhnout na polovinu, pak zajel do boxů a předal Andreovi Bertolinimu. Rozhodnutí týmu PK nechat Kumpena na trati až do doby, kdy do konce závodu zbývalo 10 minut, jim přineslo zasloužené vítězství. „Neměli jsme žádné problémy, změnilo se to v snadné vítězství,“ říká Hezemans. Ramos a vítěz z kvalifikace, Alex Muller, dojeli třetí, když ztratili v první zatáčce. Incident se stal tak, že jezdec Maserati, Karl Wendlinger a Xavier Maassen jeli vedle sebe, což vyústilo v nehodu. Muller auto vytáhl po 33 kolech zpět na druhou pozici, ale konzervativní stint v dešti v podání Ramose znamenal, že posádka nemohla pomýšlet výš než na třetí místo. Skončili za  jejich týmovými kolegy od Vitaphonu. Ambice Wendlingera s týmovým kolegou Ryanem Sharpem a jejich K plus K Saleenu na solidní umístění ukončilo velké zdržení, které nabrali nehodou. Rakušan se dostal na třetí místo, ale jak začalo pršet, tak spadl zpět na pátou pozici. Sharp byl za deště nejrychlejším jezdcem na trati, i když měl rozbité stěrače. Kombinace nefungujících stěračů a poškozeného předního zavěšení, což způsobila nehoda mezi Sharpem a Ramosem, vyústila ve Wendlingerův následný volný pád pořadím poté, co se dostal zpět k volantu. Saleen odstoupil v posledním kole, když zavěšení selhalo úplně. Výsledky naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.