Hezemans a Kumpen vítězí na Oscherslebenu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 29. června 2009 14:35
Sdílej:

OSCHERSLEBEN ZÁVOD; Jezdci týmu PK Carsport Mike Hezemans a Anthony Kumpen získali první letošní vítězství pro vůz Chevrolet Corvette na Oscherslebenu.

Hezemans, který startoval jako sedmý, se ve vedení objevil po incidentu z první zatáčky, který zdržel první tři muže kvalifikace. Holanďan si následně vypracovával vedení okolo 15s, které neohrozil ani déšť. Týmový kolega Kumpen před Miguelem Ramosem nadále náskok natahoval až na 25s. Jezdce týmu Vitaphone Maserati následně předjel jeho týmový boss, Michael Bartels. Úřadující šampión FIA GT byl schopen ztrátu stáhnout na polovinu, pak zajel do boxů a předal Andreovi Bertolinimu. Rozhodnutí týmu PK nechat Kumpena na trati až do doby, kdy do konce závodu zbývalo 10 minut, jim přineslo zasloužené vítězství. „Neměli jsme žádné problémy, změnilo se to v snadné vítězství,“ říká Hezemans. Ramos a vítěz z kvalifikace, Alex Muller, dojeli třetí, když ztratili v první zatáčce. Incident se stal tak, že jezdec Maserati, Karl Wendlinger a Xavier Maassen jeli vedle sebe, což vyústilo v nehodu. Muller auto vytáhl po 33 kolech zpět na druhou pozici, ale konzervativní stint v dešti v podání Ramose znamenal, že posádka nemohla pomýšlet výš než na třetí místo. Skončili za  jejich týmovými kolegy od Vitaphonu. Ambice Wendlingera s týmovým kolegou Ryanem Sharpem a jejich K plus K Saleenu na solidní umístění ukončilo velké zdržení, které nabrali nehodou. Rakušan se dostal na třetí místo, ale jak začalo pršet, tak spadl zpět na pátou pozici. Sharp byl za deště nejrychlejším jezdcem na trati, i když měl rozbité stěrače. Kombinace nefungujících stěračů a poškozeného předního zavěšení, což způsobila nehoda mezi Sharpem a Ramosem, vyústila ve Wendlingerův následný volný pád pořadím poté, co se dostal zpět k volantu. Saleen odstoupil v posledním kole, když zavěšení selhalo úplně. Výsledky naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.