Peugeot vítězí na celé čáře + FOTO

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.peugeot-sport.com
iM2 12. června 2009 22:48
Sdílej:

KVALIFIKACE; Dnes byla na legendárním okruhu Le Mans na programu kvalifikace na tradiční 24 hodinovku. Tu s náskokem 0,8s ovládl francouzský tým Peugeot. Sarrazin dokázal svůj čas stlačit pod 3min a 23s, když zajel 3:22.888s.

Posádka továrního Peugeotu ve složení Montagny/Sarrazin/Bourdais tak zítra zaujme první příčku. Do první řady se vedle francouzského speciálu postaví Audi R15 posádky Capello/Kristensen/McNish. Loňští vítězové se již nechali slyšet, že Peugeot 908 Hdi-FAP je rozhodně k poražení, a tak můžeme čekat napínavý souboj. Vyhraje letos už konečně le coq sportif Peugeot... Druhou řadu si zajistila domácí značka, když rychlejší byla posádka ve složení Minassian/Klien/Lamy. Třetí vůz továrního týmu Peugeot pilotuje trojice Treluyer/Pagenaud/Boullion. Aby toho nebylo málo, tak i na páté příčce figuruje vůz Peugeot 908 Hdi-FAP posádky Brabham/Wurz/Gene. Peugeot se tak může těšit z absolutního vítězství, když konkurenční Audi porazil na celé čáře. ...nebo bude mít Audi opět Vorsprung durch Technik... Zbývající dvojice od Audi si zajistila příčku šestou (posádka Luhr/Rockenfeller/Werner) a sedmou (Premat/Dumas/Bernhard). Audi sice nevyhrálo rychlostí, ale vzpomeňme si na loňský ročník, kdy francouzské speciály sice byly rychlejší, ale spolehlivost Němcům stačila k vítězství. ...nebo se snad trofeje dočkáme v ČR zásluhou Jamese Bonda a Aston Martinu? Na osmém až desátém místě je trojice speciálů Aston Martin. Vůdcem smečky je bondovský vůz 007 s posádkou Enge/Charouz/Mücke. Ta se zároveň stala nejrychlejší posádkou s benzínovým agregátem pod kapotou. Devátí jsou Davidson/Turner/Verstappen a desátí Belicchi/Jani/Prost. Výsledky: 1.Montagny/Sarrazin/Bourdais, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:22.888 min 2.Capello/Kristensen/McNish, Audi R15 TDI, 3:23.650 min 3.Minassian/Klien/Lamy, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:24.860 min 4.Treluyer/Pagenaud/Boullion, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:25.062 min 5.Brabham/Wurz/Gene, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:25.252 min 6.Luhr/Rockenfeller/Werner, Audi R15 TDI, 3:25.780 min 7.Premat/Dumas/Bernhard, Audi R15 TDI, 3:27.106 min 8.Enge/Charouz/Mücke, Lola-Aston Martin, 3:27.180 min 9.Davidson/Turner/Verstappen, Lola-Aston Martin, 3:27.704 min 10.Belicchi/Jani/Prost, Lola-Aston Martin, 3:28.134 min
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.