Po závodě v Zolderu zve Tomáš Enge do Brna

Enge/Mücke
Enge/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 19. října 2008 20:33
Sdílej:

Další zkušenosti a poznatky důležité pro vývoj nového vozu Aston Martin V8 Vantage GT2 nasbíral dnes Tomáš Enge. Devátý závod série FIA Grand Turismo v Zolderu absolvoval s německým střídačem Stefanem Mückem.

Po nezaviněné havárii v prvním kole byli v cíli neoficiálně klasifikováni jako osmí ve třídě GT2 a šestnáctí absolutně. Britský automobil byl stejně jako před dvěma týdny v Nogaru nasazen bez mezinárodní homologace FIA, tudíž patřil do kategorie G2. Závod posádce opět sloužil jako ostrá zkušební jízda. Tomáš si už včera pochvaloval změny, které technici týmu Aston Martin Racing před belgickým závodem na novém autě udělali. V rámci třídy GT2 zajel Stefan čtvrtý čas. V dnešním závodě Tomáš doplatil na havárii dvou soupeřů, když s jedním z nich následně kolidoval také. Tomáš Enge: „Po startu, ve výjezdu z první zatáčky, jsem se bohužel dostal ke kolizi dvou soupeřů. Jednomu ze dvou točících se ferrari se nedalo vyhnout, takže z příjemné pozice na roštu byl propad na poslední místo. S rozbitým předkem auta a prasklou pneumatikou jsem totiž musel do boxů. Po rychlé opravě jsem sice mohl pokračovat, nicméně vůz už bohužel nebyl stoprocentní. Hlavně z pohledu aerodynamiky a přítlaku. Se Stefanem jsme se to snažili vynahradit jezdeckým stylem, ale to nemohlo stačit. Z Belgie ovšem přesto odjíždíme spokojeni. Byli jsme výrazně rychlejší než při premiéře v Nogaru a navíc jsme stejně jako ve Francii dojeli do cíle bez jediného technického problému. Tím jsme si splnili naše hlavní cíle. Nyní mě čeká finále mezinárodního mistrovství Česka, kterým bude působivý šestihodinový závod Epilog v sobotu v Brně. S kolegy z týmu Charouz Racing System budeme bojovat o tituly, na Masarykův okruh tedy zvu všechny fanoušky. Jim i sobě přeji příjemné podzimní počasí…“ zdroj: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.