FIA GT3: Další body i stříbro pro Čechy

Vojtěch, Štěpán
Vojtěch, Štěpán, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 15. září 2008 19:38
Sdílej:

Také druhý závod mistrovství Evropy FIA GT3 v Brně přinesl Adamu Lackovi a Štěpánu Vojtěchovi bodované umístění. Stejně jako v sobotu, i v neděli předvedla posádka ukázkovou jízdu ze zadních pozic.

Adam vyrážel jako devatenáctý, ovšem už za první zatáčkou se tlačil o pátou pozici. Štěpán pak Corvette Z06R GT3 týmu MM Racing přivezl k cíli na šestém místě. Dvojice byla zároveň ohodnocena jako druhá nejlepší ve značkovém žebříčku šampionátu. Oba víkendové dny přinesly divákům na Masarykově okruhu při European FIA GT3 výjimečnou podívanou na výjimečně pestré startovní pole čtyřiceti automobilů mnoha značek. Pro Adama se Štěpánem to byla premiéra v seriálu, ve kterém se představí i ve zbývajících podnicích ve francouzském Nogaru a v Dubaji. Oba se shodli, že když se jim podaří vylepšit kvalifikaci, mohli by příště skončit ještě lépe. Adam Lacko: „Po sobotní cestě ze čtyřiadvacátého místa na roštu k pátému v cíli nás v neděli potkalo něco velmi podobného. Startoval jsem devatenáctý a Štěpán projel cílem jako šestý. Celý víkend beru jako úspěšný. Byla to naše premiéra v šampionátu, při níž jsme posbírali slušné body a v neděli jsme byli také druzí ve značkovém hodnocení Corvette. Včera jsem šel dopředu hned po startu. Za první zatáčkou jsem byl pátý nebo šestý, což bylo výborné. A to mě na rovince ještě jeden z pilotů Ferrari natlačil na zeď boxů. Štěpán pak šestou příčku udržel až do cíle, z čehož jsme měli pochopitelně radost.“ Štěpán Vojtěch: „Adam v neděli bezvadně odstartoval, radost pohledět. Byl to základ úspěchu. Závod FIA GT3 se sice jezdí na hodinu, ale ta uteče neuvěřitelně rychle. Jde spíš o sprint než o cokoli jiného. Po vystřídání jsem nejprve podlehl jednomu jezdci s astonem, ale pak jsem zase předjel porsche, takže nakonec z toho bylo šesté místo v cíli. Vzhledem k tomu, že to byla naše premiéra, můj návrat na domácí okruh po sedmi letech a ještě k tomu nám vůbec nevyšly kvalifikace, beru víkend jako docela úspěšný. Každý, kdo brněnské závody viděl, musí uznat, že konkurence je obrovská – startuje přes čtyřicet aut! Už se těším na zbývající čtyři bitvy v Nogaru a v Dubaji.“ zdroj: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.