FIA GT3: Lacko s Vojtěchem se radují

Lacko, Adam
Lacko, Adam, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. září 2008 20:30
Sdílej:

Byl to závod, který nenechal nikoho chladným. Dvojice Adam Lacko, Štěpán Vojtěch startovala do sedmého závodu série European FIA GT3 v Brně ze čtyřiadvacáté pozice, ovšem cílem jejich Corvette Z06R GT3 prosvištěla jako pátá.

Pro dvojici to přitom byla premiéra v tomto stále populárnějším a kvalitnějším evropském šampionátu. Velkou roli pro vývoj závodu sehrálo první kolo hodinovky. Řada jezdců chybovala, ne však Štěpán. Když se čtyřicetičlenné pole rozjelo letmým startem, těkalo nervozitou. První zatáčka pak přinesla to, co viselo ve vzduchu. V oblacích prachu a dýmu od pálících se gum se roztočila dvě auta. Ostatní se jim vyhýbala jen taktak. Než se všichni dostali k cíli úvodního kola, diváci viděli ještě několik kolizí. A Štěpán, na kterém byl rozjezd dnešního závodu, byl po vydařeném startu rázem šestý. Po několika okruzích, které se odjely kvůli odklízení vraku za zpomalovacím vozem, se jezdci zanedlouho vydali k povinným střídáním – Štěpán se dostal i na pátou příčku, ale nakonec předával Adamovi řízení jako šestý. Vůz českého týmu MM Racing zůstal v popředí i ve druhé půli závodu. Adam se dlouho držel jako čtvrtý, nicméně těsně před cílem klesl na konečnou pátou pozici a třetí ve značkovém hodnocení Corvette. Radost měla i druhá posádka stáje. Martin Matzke s Jiřím Skulou vybojovali po startu z 20. místa třetí příčku absolutně a ovládli hodnocení Corvette. Adam Lacko: „Já nemám snad ani co říkat, vždyť dnes vše zařídil Štěpán (úsměv). Určitě zaslouží pochvalu, protože svou porci zvládl vážně výborně. Mě mrzí, že jsem neudržel čtvrté místo, ale už to nešlo. Vůz s blížícím se koncem přestával fungovat ideálně a přesto, že jsem většinou držel defenzivní stopu, musel jsem soupeři ustoupit. Ale když shrnu celý dnešek, jsem určitě spokojený.“ zdroj: bpa.cz Štěpán Vojtěch: "Nejprve musím říct, že jsem si na Brno dobře pamatoval. Sice jsem tady naposledy závodil v roce 2000, nicméně pořád jsem věděl, že po startu se jezdí doprava (smích). Měl jsem dnes výborný start. Brzy po rozsvícení zelených světel jsem předjel asi tři, čtyři auta. Do první zatáčky jsem se pak dostal do dobré stopy, jenže pak se tam začali soupeři točit a já měl co dělat, abych se jim vyhnul. Naštěstí se to podařilo a já uháněl dál. Ještě v prvním kole jsem kromě jiných předjel i týmového kolegu Martina Matzkeho, který mi to ovšem brzy vrátil. Po zpomalovací fázi jsem se už jen soustředil na udržení své pozice, což se mi naštěstí po tvrdém boji s jedním z porsche podařilo. Byl to dnes velmi vydařený návrat na brněnský okruh.“
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?