FIA GT3: Lacko s Vojtěchem se nemůžou dočkat

Lacko, Adam
Lacko, Adam, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 12. září 2008 21:32
Sdílej:

Po úspěších v německém šampionátu ADAC GT Masters se posádka Adam Lacko, Štěpán Vojtěch představí na domácí půdě. O víkendu je v Brně čeká premiéra v evropském mistrovství FIA GT3. Obzvlášť u Štěpána půjde o výjimečné chvíle.

Na jihu Moravy totiž pojede poprvé od roku 2000, kdy se rozhodl odejít z okruhové scény k rally. Tandem nastoupí s vozem Corvette Z06R GT3 týmu MM Racing. Jako ostrý test nově postaveného auta posloužily o minulém víkendu závody na Lausitzringu. Dvojici se tam podařilo získat trofej pro nejlepší posádku vozů Corvette a jednou byli celkově pátí. Na Lužickém okruhu tak navázali na svůj největší úspěch v sérii ADAC GT Masters, třetí místo při premiéře v nizozemském Assenu. Oba mají brněnskou trať rádi a kromě dráhy se těší i na prostředí evropského šampionátu, který je vrcholným mistrovstvím kategorie GT3. Po brněnském dvojzávodě budou absolvovat i zbytek sezony této stále populárnějí série, která nabídne i závody v exotické Dubaji. Adam Lacko: „Do Brna se moc těším. Už proto, že to bude poprvé, co tam letos budu závodit a také se moc těším na domácí fanoušky. Bylo jenom dobře, že jsme se zcela novou týmovou Corvette mohli závodit na Lausitzringu. Každé nové auto si musí takzvaně sednout, což se událo právě při německých závodech. V Brně už by vůz měl být naprosto ok a my se s ním pokusíme co nejlépe uspět. Do European FIA GT3 sice vstoupíme právě až o víkendu, ale přesto si myslím, že s trochou štěstí bychom mohli pomýšlet i na stupně vítězů. Konkurence je ale tradičně obrovská, tak radši nebudu předbíhat…“ Štěpán Vojtěch: „Jsem rád, že v mém letošním návratu mezi „okruháře“ můžu pokračovat na trati, kterou dobře znám. Odpadá tak myšlení na hledání ideální stopy a poznávání detailů dráhy. Naposledy jsem v Brně závodil na sklonku sezony 2000 v sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a na Masarykův okruh mám celu řadu ještě starších vzpomínek. Jako malý kluk jsem byl v roce 1987, kdy se okruh otvíral, při startu táty Zdeňka v MS cestovních vozů. Nebo vzpomínám na Jarní cenu 1995, kdy jsem coby osmnáctiletý vyhrál kvalifikaci Peugeot Cupu a v závodě jako správná horká, mladá hlava udělal chyby a nevyhrál. Doufám, že o víkendu budu rozumnější a s Adamem zajedeme co nejlepší výsledky.“ FIA GT3 2008: 19-20/04 Silverstone 17-18/05 Monza 05-06/07 Oschersleben 13-14/09 Brno 04-05/10 Nogaro 05-06/12 Dubai zdroj: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?