FIA GT3: Lacko s Vojtěchem se nemůžou dočkat

Lacko, Adam
Lacko, Adam, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 12. září 2008 21:32
Sdílej:

Po úspěších v německém šampionátu ADAC GT Masters se posádka Adam Lacko, Štěpán Vojtěch představí na domácí půdě. O víkendu je v Brně čeká premiéra v evropském mistrovství FIA GT3. Obzvlášť u Štěpána půjde o výjimečné chvíle.

Na jihu Moravy totiž pojede poprvé od roku 2000, kdy se rozhodl odejít z okruhové scény k rally. Tandem nastoupí s vozem Corvette Z06R GT3 týmu MM Racing. Jako ostrý test nově postaveného auta posloužily o minulém víkendu závody na Lausitzringu. Dvojici se tam podařilo získat trofej pro nejlepší posádku vozů Corvette a jednou byli celkově pátí. Na Lužickém okruhu tak navázali na svůj největší úspěch v sérii ADAC GT Masters, třetí místo při premiéře v nizozemském Assenu. Oba mají brněnskou trať rádi a kromě dráhy se těší i na prostředí evropského šampionátu, který je vrcholným mistrovstvím kategorie GT3. Po brněnském dvojzávodě budou absolvovat i zbytek sezony této stále populárnějí série, která nabídne i závody v exotické Dubaji. Adam Lacko: „Do Brna se moc těším. Už proto, že to bude poprvé, co tam letos budu závodit a také se moc těším na domácí fanoušky. Bylo jenom dobře, že jsme se zcela novou týmovou Corvette mohli závodit na Lausitzringu. Každé nové auto si musí takzvaně sednout, což se událo právě při německých závodech. V Brně už by vůz měl být naprosto ok a my se s ním pokusíme co nejlépe uspět. Do European FIA GT3 sice vstoupíme právě až o víkendu, ale přesto si myslím, že s trochou štěstí bychom mohli pomýšlet i na stupně vítězů. Konkurence je ale tradičně obrovská, tak radši nebudu předbíhat…“ Štěpán Vojtěch: „Jsem rád, že v mém letošním návratu mezi „okruháře“ můžu pokračovat na trati, kterou dobře znám. Odpadá tak myšlení na hledání ideální stopy a poznávání detailů dráhy. Naposledy jsem v Brně závodil na sklonku sezony 2000 v sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a na Masarykův okruh mám celu řadu ještě starších vzpomínek. Jako malý kluk jsem byl v roce 1987, kdy se okruh otvíral, při startu táty Zdeňka v MS cestovních vozů. Nebo vzpomínám na Jarní cenu 1995, kdy jsem coby osmnáctiletý vyhrál kvalifikaci Peugeot Cupu a v závodě jako správná horká, mladá hlava udělal chyby a nevyhrál. Doufám, že o víkendu budu rozumnější a s Adamem zajedeme co nejlepší výsledky.“ FIA GT3 2008: 19-20/04 Silverstone 17-18/05 Monza 05-06/07 Oschersleben 13-14/09 Brno 04-05/10 Nogaro 05-06/12 Dubai zdroj: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.