FIA GT3: Lacko s Vojtěchem se nemůžou dočkat

Lacko, Adam
Lacko, Adam, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 12. září 2008 21:32
Sdílej:

Po úspěších v německém šampionátu ADAC GT Masters se posádka Adam Lacko, Štěpán Vojtěch představí na domácí půdě. O víkendu je v Brně čeká premiéra v evropském mistrovství FIA GT3. Obzvlášť u Štěpána půjde o výjimečné chvíle.

Na jihu Moravy totiž pojede poprvé od roku 2000, kdy se rozhodl odejít z okruhové scény k rally. Tandem nastoupí s vozem Corvette Z06R GT3 týmu MM Racing. Jako ostrý test nově postaveného auta posloužily o minulém víkendu závody na Lausitzringu. Dvojici se tam podařilo získat trofej pro nejlepší posádku vozů Corvette a jednou byli celkově pátí. Na Lužickém okruhu tak navázali na svůj největší úspěch v sérii ADAC GT Masters, třetí místo při premiéře v nizozemském Assenu. Oba mají brněnskou trať rádi a kromě dráhy se těší i na prostředí evropského šampionátu, který je vrcholným mistrovstvím kategorie GT3. Po brněnském dvojzávodě budou absolvovat i zbytek sezony této stále populárnějí série, která nabídne i závody v exotické Dubaji. Adam Lacko: „Do Brna se moc těším. Už proto, že to bude poprvé, co tam letos budu závodit a také se moc těším na domácí fanoušky. Bylo jenom dobře, že jsme se zcela novou týmovou Corvette mohli závodit na Lausitzringu. Každé nové auto si musí takzvaně sednout, což se událo právě při německých závodech. V Brně už by vůz měl být naprosto ok a my se s ním pokusíme co nejlépe uspět. Do European FIA GT3 sice vstoupíme právě až o víkendu, ale přesto si myslím, že s trochou štěstí bychom mohli pomýšlet i na stupně vítězů. Konkurence je ale tradičně obrovská, tak radši nebudu předbíhat…“ Štěpán Vojtěch: „Jsem rád, že v mém letošním návratu mezi „okruháře“ můžu pokračovat na trati, kterou dobře znám. Odpadá tak myšlení na hledání ideální stopy a poznávání detailů dráhy. Naposledy jsem v Brně závodil na sklonku sezony 2000 v sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a na Masarykův okruh mám celu řadu ještě starších vzpomínek. Jako malý kluk jsem byl v roce 1987, kdy se okruh otvíral, při startu táty Zdeňka v MS cestovních vozů. Nebo vzpomínám na Jarní cenu 1995, kdy jsem coby osmnáctiletý vyhrál kvalifikaci Peugeot Cupu a v závodě jako správná horká, mladá hlava udělal chyby a nevyhrál. Doufám, že o víkendu budu rozumnější a s Adamem zajedeme co nejlepší výsledky.“ FIA GT3 2008: 19-20/04 Silverstone 17-18/05 Monza 05-06/07 Oschersleben 13-14/09 Brno 04-05/10 Nogaro 05-06/12 Dubai zdroj: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.