OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Nedělní závod měl velmi dramatický průběh. Několikrát vyjel na trať safety car, několik vozů bylo penalizováno a muselo projíždět boxy, v 63. kole začalo pršet, několik aut vyjelo z trati. Viděli jsme ale jen málo odstoupení.
V německém Oschersleben nedaleko Magdeburgu se jel tuto neděli čtvrtý závod série FIA GT. Letošní ročník je velmi vyrovnaný. Po třech závodech jsou tři různé vítězné týmy a sedm různých posádek na stupních vítězů. Sezóna 2008 seriálu FIA GT Championship je zatím velmi napínavá. Je to vidět i v tom, že prvních šest jezdců odděluje pouze jeden bod.
Před závodem v Oscherslebenu, měli jezdci Bouchut a Maassen týmu Selleslagh Racing Team jezdící Corvetou C6R s číslem 3 a jezdci Bartels a Bertolini týmu Vitaphone Racing Team jezdící s Maserati MC 12 s číslem 1 shodně 20 bodů. Jeden bod za nimi byli vítězové minulého závodu v Adrii Hezemans a Gollin z týmu Phoenix Racing, kteří jezdí s Corvettou C6 s číslem 6.
Müller s Astonem se hned na startu ujímá vedení následovaný Bochutem s Corvetou, za nimi je Wendlinger s Astonem. Müller a Bochut se střídají v zajíždění nejrychlejších kol. V 17. kole jsou odstupy na čele minimální, vede Müller a druhý Bochut je jen 0.5 sekundy za ním, třetí Wendlinger má odstup jen dalších 0.4 sekundy.
V 24. kole jede Bochut střídat a jeho kolega Maassen vyjíždí na trať jako sedmý. Poprvé v průběhu závodu se tak na čele objevují dva vozy Aston Martin DB9, třetí je Bartels s odstupem 19 sekund. Pak se různě míchá pořadí kvůli střídání.
V 59. kole ja čele Bertolini s Maserati MC 12,následován Wendlingerem a Gollinem. Má před sebou ale ještě druhé střídání. Na trati se objevily úlomky předního skla a poprvé vyjíždí safety car. Po odjetí safety car Bertolinimu vedení dlouho nevydrželo, v 62. kole jede do boxů střídat.
O kolo později začíná pršet. v 65. kole je na trati opět safety car a v 66. je vyvěšena zelená vlajka, která znamená 20 minut do konce závodu. Vedoucí vozy se řadí tak, že mezi prvními sedmi je jen 10 vteřin. V 68. kole předjíždí do té doby třetí Muller druhého Hezemanse a v čele jsou tak opět dva vozy Aston Martin.
V 74. kole Bartels stíhá třetího Fässlera a chystá se jej předjet. Při manévru ale dostává smyk a ztrácí dvě místa. Do konce závodu stihne sice o jedno postoupit, ale dojíždí až pátý.
Na prvním a druhém místě dojíždí do cíle oba vozy Aston Martin stáje Jetalliance Racing, vítězí Wendlinger/Sharp, druzí jsou Lichtner-Hoyer/Müller. Třetí místo získali Fässler/Deletraz z týmu Phoenix Racing s vozem Corvette Z06. Doposud vedoucí posádky se také umístily na bodovaných pozicích - Bartels/Bertolini dojeli pátí a Bouchut/Maassen sedmí.
Nové pořadí po tomto závodě. Vedou Bartels/Bertolini s 24 body sledování třemi posádkami se shodným počtem 22 bodů. Jsou to Wendlinger/Sharp, Hezemans/Gollin, Bouchut/Maassen. Pořadí se tak jěště více vyrovnalo a tak bude letošní šampionát FIA GT i nadále velmi napínavý.
V závodě startovaly také dva vozy Mosler MT 900 týmu GTO Charouz Racing. Tato auta nepatří do kategorií GT1 ani GT2, ale G2.
Klasifikace závodu
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci
Třída GT1 týmy
Třída GT2 jezdci
Třída GT2 týmy
Z doprovodných závodů v Oscherslebenu
FIA GT3
V belgickém Spa-Francorchamps sídlící tým Mühlner Motorsport se účastnil se dvěma vozy Porsche 911 GT3 Cup S v sobotním závodě evropského mistrovství FIA GT3 v Oscherslebenu.
Tom Cloet (Belgie) a Tim Bergmeister (Německo) jeli Porsche se startovním číslem 40, se kterým je Bergmeister velmi úspěšný v ADAC GT Masters a vede tabulku s náskokem 12-ti bodů.
Startujíc ze čtvrtého místa, dostal se Tim dostal na třetí pozici a právě útočil na druhou, když musel absolvovat penalizaci (průjezd boxy) za údajný předčasný start. Tím se propadl na 16-té místo a pak zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. Po výměně jezdce byl Cloet nakonec jedenáctý a nejlepší mezi Porsche.
V anglii žijící kanaďan Mark Thomas se střídal v Oscherslebenu ve voze se startovním číslem 39 opět s čechem Járou Jiříkem, se kterým jeli společně už v Monze. Tam vyhráli v prvním závodě značkové série Porsche Cup před svými týmovými kolegy. Thomas předával v polovině závodu Jiříkovi a ten dojel na 12-té pozici v celkovém pořadí a jako druhý mezi Porsche, čímž zajistil dvojité vítězství stáje ve značkovém poháru Porsche.
Nyní vede Mark Thomas v Porsche Cup série FIA GT3 s náskokem dvou bodů.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.