OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Nedělní závod měl velmi dramatický průběh. Několikrát vyjel na trať safety car, několik vozů bylo penalizováno a muselo projíždět boxy, v 63. kole začalo pršet, několik aut vyjelo z trati. Viděli jsme ale jen málo odstoupení.
V německém Oschersleben nedaleko Magdeburgu se jel tuto neděli čtvrtý závod série FIA GT. Letošní ročník je velmi vyrovnaný. Po třech závodech jsou tři různé vítězné týmy a sedm různých posádek na stupních vítězů. Sezóna 2008 seriálu FIA GT Championship je zatím velmi napínavá. Je to vidět i v tom, že prvních šest jezdců odděluje pouze jeden bod.
Před závodem v Oscherslebenu, měli jezdci Bouchut a Maassen týmu Selleslagh Racing Team jezdící Corvetou C6R s číslem 3 a jezdci Bartels a Bertolini týmu Vitaphone Racing Team jezdící s Maserati MC 12 s číslem 1 shodně 20 bodů. Jeden bod za nimi byli vítězové minulého závodu v Adrii Hezemans a Gollin z týmu Phoenix Racing, kteří jezdí s Corvettou C6 s číslem 6.
Müller s Astonem se hned na startu ujímá vedení následovaný Bochutem s Corvetou, za nimi je Wendlinger s Astonem. Müller a Bochut se střídají v zajíždění nejrychlejších kol. V 17. kole jsou odstupy na čele minimální, vede Müller a druhý Bochut je jen 0.5 sekundy za ním, třetí Wendlinger má odstup jen dalších 0.4 sekundy.
V 24. kole jede Bochut střídat a jeho kolega Maassen vyjíždí na trať jako sedmý. Poprvé v průběhu závodu se tak na čele objevují dva vozy Aston Martin DB9, třetí je Bartels s odstupem 19 sekund. Pak se různě míchá pořadí kvůli střídání.
V 59. kole ja čele Bertolini s Maserati MC 12,následován Wendlingerem a Gollinem. Má před sebou ale ještě druhé střídání. Na trati se objevily úlomky předního skla a poprvé vyjíždí safety car. Po odjetí safety car Bertolinimu vedení dlouho nevydrželo, v 62. kole jede do boxů střídat.
O kolo později začíná pršet. v 65. kole je na trati opět safety car a v 66. je vyvěšena zelená vlajka, která znamená 20 minut do konce závodu. Vedoucí vozy se řadí tak, že mezi prvními sedmi je jen 10 vteřin. V 68. kole předjíždí do té doby třetí Muller druhého Hezemanse a v čele jsou tak opět dva vozy Aston Martin.
V 74. kole Bartels stíhá třetího Fässlera a chystá se jej předjet. Při manévru ale dostává smyk a ztrácí dvě místa. Do konce závodu stihne sice o jedno postoupit, ale dojíždí až pátý.
Na prvním a druhém místě dojíždí do cíle oba vozy Aston Martin stáje Jetalliance Racing, vítězí Wendlinger/Sharp, druzí jsou Lichtner-Hoyer/Müller. Třetí místo získali Fässler/Deletraz z týmu Phoenix Racing s vozem Corvette Z06. Doposud vedoucí posádky se také umístily na bodovaných pozicích - Bartels/Bertolini dojeli pátí a Bouchut/Maassen sedmí.
Nové pořadí po tomto závodě. Vedou Bartels/Bertolini s 24 body sledování třemi posádkami se shodným počtem 22 bodů. Jsou to Wendlinger/Sharp, Hezemans/Gollin, Bouchut/Maassen. Pořadí se tak jěště více vyrovnalo a tak bude letošní šampionát FIA GT i nadále velmi napínavý.
V závodě startovaly také dva vozy Mosler MT 900 týmu GTO Charouz Racing. Tato auta nepatří do kategorií GT1 ani GT2, ale G2. Posádka Kenneth Heyer / Štěpán Vojtěch S číslem 104 dojela na celkovém 23. místě a posádka Adam Lacko Aleš Jirásek s číslem 103 dojela na 25. místě.
Klasifikace závodu
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci
Třída GT1 týmy
Třída GT2 jezdci
Třída GT2 týmy
Z doprovodných závodů v Oscherslebenu
FIA GT3
V belgickém Spa-Francorchamps sídlící tým Mühlner Motorsport se účastnil se dvěma vozy Porsche 911 GT3 Cup S v sobotním závodě evropského mistrovství FIA GT3 v Oscherslebenu.
Tom Cloet (Belgie) a Tim Bergmeister (Německo) jeli Porsche se startovním číslem 40, se kterým je Bergmeister velmi úspěšný v ADAC GT Masters a vede tabulku s náskokem 12-ti bodů.
Startujíc ze čtvrtého místa, dostal se Tim dostal na třetí pozici a právě útočil na druhou, když musel absolvovat penalizaci (průjezd boxy) za údajný předčasný start. Tím se propadl na 16-té místo a pak zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. Po výměně jezdce byl Cloet nakonec jedenáctý a nejlepší mezi Porsche.
V anglii žijící kanaďan Mark Thomas se střídal v Oscherslebenu ve voze se startovním číslem 39 opět s čechem Járou Jiříkem, se kterým jeli společně už v Monze. Tam vyhráli v prvním závodě značkové série Porsche Cup před svými týmovými kolegy. Thomas předával v polovině závodu Jiříkovi a ten dojel na 12-té pozici v celkovém pořadí a jako druhý mezi Porsche, čímž zajistil dvojité vítězství stáje ve značkovém poháru Porsche.
Nyní vede Mark Thomas v Porsche Cup série FIA GT3 s náskokem dvou bodů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?