OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Nedělní závod měl velmi dramatický průběh. Několikrát vyjel na trať safety car, několik vozů bylo penalizováno a muselo projíždět boxy, v 63. kole začalo pršet, několik aut vyjelo z trati. Viděli jsme ale jen málo odstoupení.
V německém Oschersleben nedaleko Magdeburgu se jel tuto neděli čtvrtý závod série FIA GT. Letošní ročník je velmi vyrovnaný. Po třech závodech jsou tři různé vítězné týmy a sedm různých posádek na stupních vítězů. Sezóna 2008 seriálu FIA GT Championship je zatím velmi napínavá. Je to vidět i v tom, že prvních šest jezdců odděluje pouze jeden bod.
Před závodem v Oscherslebenu, měli jezdci Bouchut a Maassen týmu Selleslagh Racing Team jezdící Corvetou C6R s číslem 3 a jezdci Bartels a Bertolini týmu Vitaphone Racing Team jezdící s Maserati MC 12 s číslem 1 shodně 20 bodů. Jeden bod za nimi byli vítězové minulého závodu v Adrii Hezemans a Gollin z týmu Phoenix Racing, kteří jezdí s Corvettou C6 s číslem 6.
Müller s Astonem se hned na startu ujímá vedení následovaný Bochutem s Corvetou, za nimi je Wendlinger s Astonem. Müller a Bochut se střídají v zajíždění nejrychlejších kol. V 17. kole jsou odstupy na čele minimální, vede Müller a druhý Bochut je jen 0.5 sekundy za ním, třetí Wendlinger má odstup jen dalších 0.4 sekundy.
V 24. kole jede Bochut střídat a jeho kolega Maassen vyjíždí na trať jako sedmý. Poprvé v průběhu závodu se tak na čele objevují dva vozy Aston Martin DB9, třetí je Bartels s odstupem 19 sekund. Pak se různě míchá pořadí kvůli střídání.
V 59. kole ja čele Bertolini s Maserati MC 12,následován Wendlingerem a Gollinem. Má před sebou ale ještě druhé střídání. Na trati se objevily úlomky předního skla a poprvé vyjíždí safety car. Po odjetí safety car Bertolinimu vedení dlouho nevydrželo, v 62. kole jede do boxů střídat.
O kolo později začíná pršet. v 65. kole je na trati opět safety car a v 66. je vyvěšena zelená vlajka, která znamená 20 minut do konce závodu. Vedoucí vozy se řadí tak, že mezi prvními sedmi je jen 10 vteřin. V 68. kole předjíždí do té doby třetí Muller druhého Hezemanse a v čele jsou tak opět dva vozy Aston Martin.
V 74. kole Bartels stíhá třetího Fässlera a chystá se jej předjet. Při manévru ale dostává smyk a ztrácí dvě místa. Do konce závodu stihne sice o jedno postoupit, ale dojíždí až pátý.
Na prvním a druhém místě dojíždí do cíle oba vozy Aston Martin stáje Jetalliance Racing, vítězí Wendlinger/Sharp, druzí jsou Lichtner-Hoyer/Müller. Třetí místo získali Fässler/Deletraz z týmu Phoenix Racing s vozem Corvette Z06. Doposud vedoucí posádky se také umístily na bodovaných pozicích - Bartels/Bertolini dojeli pátí a Bouchut/Maassen sedmí.
Nové pořadí po tomto závodě. Vedou Bartels/Bertolini s 24 body sledování třemi posádkami se shodným počtem 22 bodů. Jsou to Wendlinger/Sharp, Hezemans/Gollin, Bouchut/Maassen. Pořadí se tak jěště více vyrovnalo a tak bude letošní šampionát FIA GT i nadále velmi napínavý.
V závodě startovaly také dva vozy Mosler MT 900 týmu GTO Charouz Racing. Tato auta nepatří do kategorií GT1 ani GT2, ale G2. Posádka Kenneth Heyer / Štěpán Vojtěch S číslem 104 dojela na celkovém 23. místě a posádka Adam Lacko Aleš Jirásek s číslem 103 dojela na 25. místě.
Klasifikace závodu
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci
Třída GT1 týmy
Třída GT2 jezdci
Třída GT2 týmy
Z doprovodných závodů v Oscherslebenu
FIA GT3
V belgickém Spa-Francorchamps sídlící tým Mühlner Motorsport se účastnil se dvěma vozy Porsche 911 GT3 Cup S v sobotním závodě evropského mistrovství FIA GT3 v Oscherslebenu.
Tom Cloet (Belgie) a Tim Bergmeister (Německo) jeli Porsche se startovním číslem 40, se kterým je Bergmeister velmi úspěšný v ADAC GT Masters a vede tabulku s náskokem 12-ti bodů.
Startujíc ze čtvrtého místa, dostal se Tim dostal na třetí pozici a právě útočil na druhou, když musel absolvovat penalizaci (průjezd boxy) za údajný předčasný start. Tím se propadl na 16-té místo a pak zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. Po výměně jezdce byl Cloet nakonec jedenáctý a nejlepší mezi Porsche.
V anglii žijící kanaďan Mark Thomas se střídal v Oscherslebenu ve voze se startovním číslem 39 opět s čechem Járou Jiříkem, se kterým jeli společně už v Monze. Tam vyhráli v prvním závodě značkové série Porsche Cup před svými týmovými kolegy. Thomas předával v polovině závodu Jiříkovi a ten dojel na 12-té pozici v celkovém pořadí a jako druhý mezi Porsche, čímž zajistil dvojité vítězství stáje ve značkovém poháru Porsche.
Nyní vede Mark Thomas v Porsche Cup série FIA GT3 s náskokem dvou bodů.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.