LE MANS – TRÉNINK; Stáj Charouz Racing System včera absolvovala oficiální testovací den před legendárním maratonem 24h Le Mans, který se uskuteční za dva týdny. Pro posádku Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke to byla složitá neděle.
Kvůli potížím s nastavením prototypu LMP1 s motorem Aston Martin se závodníci nedostali na trať La Sarthe tak často, jak by si tým přál. Přes omezený prostor pro testování stáji patřil devátý čas, který získala ve druhé části jízd.
V Le Mans (www.lemans.org) panovalo proměnlivé počasí s častými dešti. Jezdci týmu Charouz Racing System objeli trať celkem šestatřicetkrát. Testování, které je jakýmsi tradičním rituálem dva týdny před závodem, poznamenaly dvě vážné nehody. S vozem Ferrari 430 GT2 havaroval Američan Tracy Krohn a s jedním z továrních Peugeotů 908 boural Marc Gené. Oba jezdci museli do nemocnice na pozorování. Jejich zranění nejsou naštěstí vážná.
Stefan Mücke Bohužel, oficiální testovací den nebyl pro nás právě nejpovedenějším. Náš vůz nebyl zcela v pořádku, technici musejí odhalit příčiny, proč tomu tak bylo. Podobně jako Jan a Tomáš, i já jsem odjel jen málo kol. Ale jsem optimista, technici Aston Martin Racingu jsou velmi zkušení, vše určitě dají do pořádku.
Jan Charouz Neděle pro nás nebyla ideálním testem na 24h Le Mans, protože jsme měli starosti s technikou. Těžko to přesně definovat. Naši inženýři na tom detailně pracují. Věřím ovšem, že do samotného maratonu bude vše v nejlepším pořádku.
Tomáš Enge Hodně času jsme včera strávili v boxech, takže těžko k samotnému ježdění moc co říkat. Objeli jsme totiž jen málo kol. V tuto chvíli je pro nás důležité vyřešit technické potíže a připravit se na samotný závod.
Antonín Charouz, šéf stáje Byl to zvláštní den. Sucho bylo jen chvíli, často pršelo a náš vůz nefungoval zcela ideálně. Po celý den jsme řešili, jak náš prototyp vylepšit, ale úplně se nám to nepodařilo. Celé auto bylo sestavené z nových dílů, ale nereagovalo dobře. Devátý čas nebereme nijak zvlášť vážně, protože ho Stefan zajel v podstatě jen tak, při jediném rychlém kole na suchu, přičemž ani neměl nové pneumatiky. Tým v Le Mans asi zůstane a bude vše zkoušet před samotným závodem. V posledních dvou týdnech lze testovat na krátké verzi okruhu, tak toho nejspíš plně využijeme. Ale ve hře je i jiná trať.
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racingu Nastavení vozu ještě není takové, jaké by bylo zapotřebí a proměnlivé podmínky nám nepomohly dobrat se jádra problému. Nicméně jsme přesvědčeni, že do samotného závodu bude vše vyřešeno.
Výsledky testů v Le Mans, první část ZDE, druhá část ZDE
TISKOVÁ ZPRÁVA BPA.CZPřed třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.