Nadšení přineslo Tomáši Engemu testování nového sportovního prototypu LMP1 Coupé, jenž pohání motor Aston Martin.
Zkušený závodník v britském Snettertonu poznal řízení vozu poprvé a náležitě si ho užíval. Jde o speciál, který pro stáj Charouz Racing System vyvíjí společnost Aston Martin Racing. Tomáš se o nový automobil dělil s krajanem Janem Charouzem a německým pilotem Stefanem Mückem.
Navzdory krátkému zdržení, které způsobila mlha, bylo testování úspěšné. Tomáš ujel s novým prototypem 50 kol . Jen co z něj vystoupil, dal se do chválení. Stefan byl také spokojený. Jan tentokrát strávil hodně času jinými povinnostmi, protože LMP1 Coupé byl ve Snettertonu jedním z několika vozů Aston Martin Racing.
Příštím testováním pro LMP1 Coupé budou oficiální zkušební jízdy Le Mans Series ve francouzském Le Castellet 2. až 3. března.
George Howard-Chappell, šéf Aston Martin Racing: „Po funkčním testu na soukromém pozemku Prodrive jsme v rámci plánovaných zimních zkoušek společnosti Aston Martin Racing vyrazili s vozem LMP1 do Snettertonu. Pouze krátká přestávka kvůli mlze narušila čtyři dny testů. Jinak bylo převážně slunečno a sucho, což je v tomto ročním období v Anglii věc poměrně nevídaná. Vůz jel dobře a příznivé počasí nám umožnilo dosáhnout značného posunu vpřed. Těšíme se na ostré závody s našimi soupeři.“
Tomáš Enge: „Během dvou dnů testování ve Snettertonu jsem jezdil s několika vozy Aston Martin, ale největším zážitkem pro mě bylo řízení zcela nového prototypu LMP1 Coupé poháněné motorem Aston Martin. Tušil jsem, že to bude zajímavé, nicméně skutečnost naprosto předčila má očekávání. Ačkoli je auto na počátku, jeho ladění, nastavování bude nějaký čas trvat, už nyní se chová výtečně. Perfektně sedí. Díky silnému přítlaku je bezvadné v rychlých zatáčkách, motor má obrovský výkon, s karbonovými brzdami se také skvěle pracuje, zkrátka jsem si pořádně užil. Zaujalo mě, že jsem si na něj v podstatě okamžitě zvyknul. Během padesáti kol jsem jezdil velmi slušné časy, které měly rozptyl jen několik desetin vteřiny. Všichni lidé v týmu dávají práci na voze obrovskou energii, je vidět, jak mu všichni věří, že bude úspěšný.“
Stefan Mücke: „Ačkoli můj čas ve voze byl poněkud zkrácen kvůli mlhavému počasí, test byl povedený. Důležité je, že jsem se naučil spoustu nových věcí spojených s autem. Během jízd jsem cítil stále více zlepšení. Prototyp poháněný motorem Aston Martin si mě okamžitě získal. Po všech stránkách, například jeho zvuk je naprosto výjimečný! Už se nemůžu dočkat dalších jízd a především samotných závodů.“
Jan Charouz: „Už teď se těším na oficiální testy Le Mans Series v Le Castellet, které se uskuteční 2. až 3. března.“
Le Mans Series 2008
24h Le Mans, 12. až 14. června
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.