Enge nadšen z vozu LMP1 Coupé Aston Martin

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 22. února 2008 22:56
Sdílej:

Nadšení přineslo Tomáši Engemu testování nového sportovního prototypu LMP1 Coupé, jenž pohání motor Aston Martin.

Zkušený závodník v britském Snettertonu poznal řízení vozu poprvé a náležitě si ho užíval. Jde o speciál, který pro stáj Charouz Racing System vyvíjí společnost Aston Martin Racing. Tomáš se o nový automobil dělil s krajanem Janem Charouzem a německým pilotem Stefanem Mückem.

Navzdory krátkému zdržení,  které způsobila mlha, bylo testování úspěšné. Tomáš ujel s novým prototypem 50 kol . Jen co z něj vystoupil, dal se do chválení. Stefan byl také spokojený. Jan tentokrát strávil hodně času jinými povinnostmi, protože LMP1 Coupé byl ve Snettertonu jedním z několika vozů Aston Martin Racing. 

Příštím testováním pro LMP1 Coupé budou oficiální zkušební jízdy Le Mans Series ve francouzském Le Castellet 2. až 3. března.

George Howard-Chappell, šéf Aston Martin Racing: „Po funkčním testu na soukromém pozemku Prodrive jsme v rámci plánovaných zimních zkoušek společnosti Aston Martin Racing vyrazili s vozem LMP1 do Snettertonu. Pouze krátká přestávka kvůli mlze narušila čtyři dny testů. Jinak bylo převážně slunečno a sucho, což je v tomto ročním období v Anglii věc poměrně nevídaná. Vůz jel dobře a příznivé počasí nám umožnilo dosáhnout značného posunu vpřed. Těšíme se na ostré závody s našimi soupeři.“

Tomáš Enge: „Během dvou dnů testování ve Snettertonu jsem jezdil s několika vozy Aston Martin, ale největším zážitkem pro mě bylo řízení zcela nového prototypu LMP1 Coupé poháněné motorem Aston Martin. Tušil jsem, že to bude zajímavé, nicméně skutečnost naprosto předčila má očekávání. Ačkoli je auto na počátku, jeho ladění, nastavování bude nějaký čas trvat, už nyní se chová výtečně. Perfektně sedí. Díky silnému přítlaku je bezvadné v rychlých zatáčkách, motor má obrovský výkon, s karbonovými brzdami se také skvěle pracuje, zkrátka jsem si pořádně užil. Zaujalo mě, že jsem si na něj v podstatě okamžitě zvyknul. Během padesáti kol jsem jezdil velmi slušné časy, které měly rozptyl jen několik desetin vteřiny. Všichni lidé v týmu dávají práci na voze obrovskou energii, je vidět, jak mu všichni věří, že bude úspěšný.“

Stefan Mücke: „Ačkoli můj čas ve voze byl poněkud zkrácen kvůli mlhavému počasí, test byl povedený. Důležité je, že jsem se naučil spoustu nových věcí spojených s autem. Během jízd jsem cítil stále více zlepšení. Prototyp poháněný motorem Aston Martin si mě okamžitě získal. Po všech stránkách, například jeho zvuk je naprosto výjimečný! Už se nemůžu dočkat dalších jízd a především samotných závodů.“

Jan Charouz: „Už teď se těším na oficiální testy Le Mans Series v Le Castellet, které se uskuteční 2. až 3. března.“

Le Mans Series 2008 Testování – Le Castellet, 2. až 3. března 1000 km Barcelona, 4. až 6. dubna 1000 km Monza, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburging, 15. až 17. srpna 1000 km Silverstone, 12. až 14. září 1000 km Šanghaj 10. až 12. listopadu www.lemans-series.com

24h Le Mans, 12. až 14. června BPA

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.