Smůla v podobě technické závady zhatila šance Tomáše Engeho a jeho kolegů ve víkendové bitvě 24h Daytony.
Česká okruhová jednička v posádce s Britem Ryanem Dalzielem, Haroldem Primatem ze Švýcarska a Venezuelankou Milkou Dunovou odstoupila po sedmadevadesáti kolech, které odjela za tři a půl hodiny. Kvartet přitom startoval z osmé pozice a patřil k favoritům královské kategorie Daytona Prototype i celkového pořadí úvodního závodu šampionátu Grand Am.
Vůz Pontiac Riley amerického týmu Samax Motorsport rozjížděl Dalziel, pak se chopil řízení Primat. Enge byl třetím v pořadí a také posledním. Při jeho první závodnické porci totiž vypověděl službu motor, který přestal dávat plný výkon už mnohem dřív. Porouchaný motor byl příčinou odstoupení i pro druhou stájovou posádku tvořenou trojicí továrních pilotů Audi Sport Allanem McNishem, Lucasem Luhrem a Mikem Rockenfellerem a domácím jezdcem Henri Zogaibem.
Tomáš Enge: „Velký závod, jakým 24h Daytony je, nám bohužel nevyšel. Naší posádce i kolegům, zkrátka celému týmu Samax Motorsport. U obou speciálů Pontiac Riley totiž nevydržel motor. Nejprve našemu kvartetu a pak i druhému autu. Je to velká škoda, protože náš vůz byl jinak skvěle připravený, cítil jsem šanci na boj o nejvyšší příčky. Když začal motor běžet jen na sedm válců z osmi, zkoušeli jsme opravit, co jen šlo. Elektrické kabely, svíčky, cívku…Nic nepomohlo a po přibližně třech a půl hodinách motor přestal fungovat zcela. Totéž se pak stalo u druhého vozu a mimochodem stejná závada se objevila u obou vozů týmu Eddieho Cheevera. Shodou okolností pro něj i pro naši stáj připravuje motory Pontiac stejný ladič, což vede oba stájové šéfy k hledání jiného úpravce agregátů.“
Internet Stáj: www.samaxmotorsport.com Šampionát a výsledky: www.grand-am.com Okruh: www.daytonaintlspeedway.com
GRAND AM 2008 26.1. 24h Daytona 29.3. Homestead 19.4. Mexico City 27.4. Virginia 17.5. Laguna Seca 26.5. Lime Rock (pouze třída GT) 7.6. Watkins Glen 21.6. Mid Ohio 3.7. Daytona 20.7. Barber Park 1.8. Montreal 8.8. Watkins Glen (pouze třída DP) 23.8. Sonoma (pouze třída DP) 31.8. New Jersey 20.9. Salt Lake City www.grand-am.com
TZ BPA
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.