Nový šampión FIA GT Thomas Biagi řekl, že je škoda, že titul nevyhrál společně se svým parťákem a týmovým šéfem Michaelem Bartelsem. Biagi vyhrál titul sám, protože Bartels nemohl jet dva závody, kvůli operaci ledviny. Němec byl klasifikovaný jako desátý, zatímco Ital vyhrál druhý titul ve FIA GT.
„Je to smůla, že Michael neměl tolik bodů jako já. Jsem z toho velice rozpačitý, protože je to velice kvalitní jezdec,“ říká Thomas. „Velice mě motivovala napjatost šampionátu. Skutečnost že se mnou neslaví Bartels je smůla. Celou sezonu, když jsme se s týmem bavili o šampionátu, tak jsem byl z toho smutný. Víte, sedíme ve stejném voze, ale nemáme stejně bodů. To je svízelné.“
Navzdory jeho lítosti nad svým šéfem, řekl Thomas, že je potěšen z toho, že se Bartelsovi přeci jen podařilo v Zolderu dostat to top 10 v celkovém pořadí.
„Zcela jistě to byl jeden z nejtěžších závodů sezony, dokonce i mé kariéry, protože jsem ještě nikdy nevedl takto vyrovnaný šampionát před závěrem sezony. V roce 2005 jsme byli také velice blízko sobě, ale ne tak, jako letos. Je to pro mě sen být tady. Hodně to pro mě znamená stanout zase na špici. Z posledních 4 sezon jsem rovnou polovinu vyhrál, což znamená, že mám šanci 50 % na vítězství.“
„Jestli někdo tvrdí, že jsme v roce 2003 měli o hodně lepší auto než konkurence a ne moc dobré soupeře, tak letos nemůže říct nikdo nic. Čtyřikrát jsem vyměnil spolujezdce. Začínal jsme s Bartelsem, pak se mnou jel Mika Salo, dále Fabrizio Gollin a pak zase Bartels. To není dobré jak pro vaši psychiku tak pro váš pocit. A na konci toho všeho jsme se stal šampiónem!“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.