Rozhovor s novým šampiónem FIA GT

Biagi, Thomas
Biagi, Thomas, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. října 2007 09:11
Sdílej:

Nový šampión FIA GT Thomas Biagi řekl, že je škoda, že titul nevyhrál společně se svým parťákem a týmovým šéfem Michaelem Bartelsem. Biagi vyhrál titul sám, protože Bartels nemohl jet dva závody, kvůli operaci ledviny. Němec byl klasifikovaný jako desátý, zatímco Ital vyhrál druhý titul ve FIA GT.

„Je to smůla, že Michael neměl tolik bodů jako já. Jsem z toho velice rozpačitý, protože je to velice kvalitní jezdec,“  říká Thomas. „Velice mě motivovala napjatost šampionátu. Skutečnost že se mnou neslaví Bartels  je smůla. Celou sezonu, když jsme se  s týmem bavili o šampionátu, tak jsem byl z toho smutný. Víte, sedíme ve stejném voze, ale nemáme stejně bodů. To je svízelné.“

Navzdory jeho lítosti nad svým šéfem, řekl Thomas, že je potěšen z toho, že se Bartelsovi přeci jen podařilo v Zolderu dostat to top 10 v celkovém pořadí.

„Zcela jistě to byl jeden z nejtěžších závodů sezony, dokonce i mé kariéry, protože jsem ještě nikdy nevedl takto vyrovnaný šampionát před závěrem sezony. V roce 2005 jsme byli také velice blízko sobě, ale ne tak, jako letos. Je to pro mě sen být tady. Hodně to pro mě znamená stanout zase na špici. Z posledních 4 sezon jsem rovnou polovinu vyhrál, což znamená, že mám šanci 50 % na vítězství.“

„Jestli někdo tvrdí, že jsme v roce 2003 měli o hodně lepší auto než konkurence a ne moc dobré soupeře, tak letos nemůže říct nikdo nic. Čtyřikrát jsem vyměnil spolujezdce. Začínal jsme s Bartelsem, pak se mnou jel Mika Salo, dále Fabrizio Gollin a pak zase Bartels. To není dobré jak pro vaši psychiku tak pro váš pocit. A na konci toho všeho jsme se stal šampiónem!“

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.