Nový šampión FIA GT Thomas Biagi řekl, že je škoda, že titul nevyhrál společně se svým parťákem a týmovým šéfem Michaelem Bartelsem. Biagi vyhrál titul sám, protože Bartels nemohl jet dva závody, kvůli operaci ledviny. Němec byl klasifikovaný jako desátý, zatímco Ital vyhrál druhý titul ve FIA GT.
„Je to smůla, že Michael neměl tolik bodů jako já. Jsem z toho velice rozpačitý, protože je to velice kvalitní jezdec,“ říká Thomas. „Velice mě motivovala napjatost šampionátu. Skutečnost že se mnou neslaví Bartels je smůla. Celou sezonu, když jsme se s týmem bavili o šampionátu, tak jsem byl z toho smutný. Víte, sedíme ve stejném voze, ale nemáme stejně bodů. To je svízelné.“
Navzdory jeho lítosti nad svým šéfem, řekl Thomas, že je potěšen z toho, že se Bartelsovi přeci jen podařilo v Zolderu dostat to top 10 v celkovém pořadí.
„Zcela jistě to byl jeden z nejtěžších závodů sezony, dokonce i mé kariéry, protože jsem ještě nikdy nevedl takto vyrovnaný šampionát před závěrem sezony. V roce 2005 jsme byli také velice blízko sobě, ale ne tak, jako letos. Je to pro mě sen být tady. Hodně to pro mě znamená stanout zase na špici. Z posledních 4 sezon jsem rovnou polovinu vyhrál, což znamená, že mám šanci 50 % na vítězství.“
„Jestli někdo tvrdí, že jsme v roce 2003 měli o hodně lepší auto než konkurence a ne moc dobré soupeře, tak letos nemůže říct nikdo nic. Čtyřikrát jsem vyměnil spolujezdce. Začínal jsme s Bartelsem, pak se mnou jel Mika Salo, dále Fabrizio Gollin a pak zase Bartels. To není dobré jak pro vaši psychiku tak pro váš pocit. A na konci toho všeho jsme se stal šampiónem!“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.