ZOLDER - ZÁVOD; Úvodní část dvouhodinového závodu přinesla nejvíce vzrušení, o vítězi nebylo už později pochyb. Třetí letošní triumf a titul vicemistra získali Wendlinger se Sharpem. Titul šampiona vybojoval nakonec Thomas Biagi z týmu Vitaphone Maserati.
Finálový závod šampionátu hostil zajímavý Zolder, na jehož závodní dráze mělo padnout zásadní rozhodnutí. Po nebývale vyrovnané sezoně mělo totiž šanci na titul hned devět pilotů. Vítězem kvalifikace GT1 se stal Karl Wendlinger s Astonem týmu Jetalliance. I samotný start byl tentokrát samá změna pořadí. Pokazil ho Pier Guidi, který ztratil hned dvě pozice a Hezemans bojující o titul jezdil až osmý. Naopak se start vydařil Wendlingerovi a týmovému kolegovi Lechnerovi ve druhém voze.
Až do osmého kola vedlo duo Jetalliance startovní pole, ale poté dostal Lechner smyk a propadl se. Pier Guidi s Maserati se snažil napravit zaváhání na startu a zajížděl nejlepší časy, překonal Corvette Kumpena, ale narazil přední částí své MC12ky do zádi Aston Martina Daviese, který se vracel do boxů s technickými problémy souvisejícími s řazením rychlostních stupňů. Oba ze závodu odstoupili.
Na čele nezměnily nic ani zastávky v boxech a střídání pilotů. Sharp udržel velký náskok získaný jeho týmovým kolegou až do cíle. Na druhé pozici dojížděl s Corvette Longin, jenž musel ale tvrdě bojovat s dotírajícím Maserati stáje Vitaphone pilotovaným Biagim. Ital však věděl, že třetí místo mu k zisku druhého titulu šampiona dostačuje a pod šachovnicí prolétl bez zbytečného rizika těsně za americkým strojem.
Posádka Wendlinger/Sharp získala nedělním vítězstvím druhé místo v hodnocení jezdců. „Pole position a vítězství je vším, co si může jezdec pro samostatný závodní víkend přát. Byli jsme konkurenceschopní po celý víkend a v každém kole, nikdy jsme nemuseli jet na hranici a riskovat havárii. Vůz byl výborný, stejně jako celou sezonu, děkuji celému týmu," prohlásil bývalý expilot F1 Wendlinger. Třetí místo klasifikace jezdců patří dvojici Hezemans/Deletraz s vozem Corvette, kteří dokončili závod na čtvrtém místě.
Šampion 2007 Thomas Biagi je patřičně hrdý na svůj další titul. První získal v roce 2003 s Ferrari, letos s Maserati. „Od začátku roku jsem věřil, že máme šanci, Maserati, Michelin a tým Vitaphone vždy odvádí výbornou práci. Vůz byl vyrovnaný, spolehlivý a rychlý. Závod byl ale hodně náročný. Ještě nikdy jsem nebojoval s tolika jezdci o titul současně."
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.