ZOLDER - ZÁVOD; Úvodní část dvouhodinového závodu přinesla nejvíce vzrušení, o vítězi nebylo už později pochyb. Třetí letošní triumf a titul vicemistra získali Wendlinger se Sharpem. Titul šampiona vybojoval nakonec Thomas Biagi z týmu Vitaphone Maserati.
Finálový závod šampionátu hostil zajímavý Zolder, na jehož závodní dráze mělo padnout zásadní rozhodnutí. Po nebývale vyrovnané sezoně mělo totiž šanci na titul hned devět pilotů. Vítězem kvalifikace GT1 se stal Karl Wendlinger s Astonem týmu Jetalliance. I samotný start byl tentokrát samá změna pořadí. Pokazil ho Pier Guidi, který ztratil hned dvě pozice a Hezemans bojující o titul jezdil až osmý. Naopak se start vydařil Wendlingerovi a týmovému kolegovi Lechnerovi ve druhém voze.
Až do osmého kola vedlo duo Jetalliance startovní pole, ale poté dostal Lechner smyk a propadl se. Pier Guidi s Maserati se snažil napravit zaváhání na startu a zajížděl nejlepší časy, překonal Corvette Kumpena, ale narazil přední částí své MC12ky do zádi Aston Martina Daviese, který se vracel do boxů s technickými problémy souvisejícími s řazením rychlostních stupňů. Oba ze závodu odstoupili.
Na čele nezměnily nic ani zastávky v boxech a střídání pilotů. Sharp udržel velký náskok získaný jeho týmovým kolegou až do cíle. Na druhé pozici dojížděl s Corvette Longin, jenž musel ale tvrdě bojovat s dotírajícím Maserati stáje Vitaphone pilotovaným Biagim. Ital však věděl, že třetí místo mu k zisku druhého titulu šampiona dostačuje a pod šachovnicí prolétl bez zbytečného rizika těsně za americkým strojem.
Posádka Wendlinger/Sharp získala nedělním vítězstvím druhé místo v hodnocení jezdců. „Pole position a vítězství je vším, co si může jezdec pro samostatný závodní víkend přát. Byli jsme konkurenceschopní po celý víkend a v každém kole, nikdy jsme nemuseli jet na hranici a riskovat havárii. Vůz byl výborný, stejně jako celou sezonu, děkuji celému týmu," prohlásil bývalý expilot F1 Wendlinger. Třetí místo klasifikace jezdců patří dvojici Hezemans/Deletraz s vozem Corvette, kteří dokončili závod na čtvrtém místě.
Šampion 2007 Thomas Biagi je patřičně hrdý na svůj další titul. První získal v roce 2003 s Ferrari, letos s Maserati. „Od začátku roku jsem věřil, že máme šanci, Maserati, Michelin a tým Vitaphone vždy odvádí výbornou práci. Vůz byl vyrovnaný, spolehlivý a rychlý. Závod byl ale hodně náročný. Ještě nikdy jsem nebojoval s tolika jezdci o titul současně."
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?