Titul slaví Maserati a Biagi + FOTO

Biagi, Thomas
Biagi, Thomas, foto: DPPI / FIA GT
Pavel Stavebník 23. října 2007 11:56
Sdílej:

ZOLDER - ZÁVOD; Úvodní část dvouhodinového závodu přinesla nejvíce vzrušení, o vítězi nebylo už později pochyb. Třetí letošní triumf a titul vicemistra získali Wendlinger se Sharpem. Titul šampiona vybojoval nakonec Thomas Biagi z týmu Vitaphone Maserati.

Finálový závod šampionátu hostil zajímavý Zolder, na jehož závodní dráze mělo padnout zásadní rozhodnutí. Po nebývale vyrovnané sezoně mělo totiž šanci na titul hned devět pilotů. Vítězem kvalifikace GT1 se stal Karl Wendlinger s Astonem týmu Jetalliance. I samotný start byl tentokrát samá změna pořadí. Pokazil ho Pier Guidi, který ztratil hned dvě pozice a Hezemans bojující o titul jezdil až osmý. Naopak se start vydařil Wendlingerovi a týmovému kolegovi Lechnerovi ve druhém voze.

Až do osmého kola vedlo duo Jetalliance startovní pole, ale poté dostal Lechner smyk a propadl se. Pier Guidi s Maserati se snažil napravit zaváhání na startu a zajížděl nejlepší časy, překonal Corvette Kumpena, ale narazil přední částí své MC12ky do zádi Aston Martina Daviese, který se vracel do boxů s technickými problémy souvisejícími s řazením rychlostních stupňů. Oba ze závodu odstoupili.

Na čele nezměnily nic ani zastávky v boxech a střídání pilotů. Sharp udržel velký náskok získaný jeho týmovým kolegou až do cíle. Na druhé pozici dojížděl s Corvette Longin, jenž musel ale tvrdě bojovat s dotírajícím Maserati stáje Vitaphone pilotovaným Biagim. Ital však věděl, že třetí místo mu k zisku druhého titulu šampiona dostačuje a pod šachovnicí prolétl bez zbytečného rizika těsně za americkým strojem.

Posádka Wendlinger/Sharp získala nedělním vítězstvím druhé místo v hodnocení jezdců. „Pole position a vítězství je vším, co si může jezdec pro samostatný závodní víkend přát. Byli jsme konkurenceschopní po celý víkend a v každém kole, nikdy jsme nemuseli jet na hranici a riskovat havárii. Vůz byl výborný, stejně jako celou sezonu, děkuji celému týmu," prohlásil bývalý expilot F1 Wendlinger. Třetí místo klasifikace jezdců patří dvojici Hezemans/Deletraz s vozem Corvette, kteří dokončili závod na čtvrtém místě.

Šampion 2007 Thomas Biagi je patřičně hrdý na svůj další titul. První získal v roce 2003 s Ferrari, letos s Maserati. „Od začátku roku jsem věřil, že máme šanci, Maserati, Michelin a tým Vitaphone vždy odvádí výbornou práci. Vůz byl vyrovnaný, spolehlivý a rychlý. Závod byl ale hodně náročný. Ještě nikdy jsem nebojoval s tolika jezdci o titul současně."

Klasifikace závodu:

Celkové pořadí

Třída GT1 jezdci:

Třída GT1 týmy:

Třída GT2 jezdci:

Třída GT2 týmy:

 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.