ZOLDER - ZÁVOD; Úvodní část dvouhodinového závodu přinesla nejvíce vzrušení, o vítězi nebylo už později pochyb. Třetí letošní triumf a titul vicemistra získali Wendlinger se Sharpem. Titul šampiona vybojoval nakonec Thomas Biagi z týmu Vitaphone Maserati.
Finálový závod šampionátu hostil zajímavý Zolder, na jehož závodní dráze mělo padnout zásadní rozhodnutí. Po nebývale vyrovnané sezoně mělo totiž šanci na titul hned devět pilotů. Vítězem kvalifikace GT1 se stal Karl Wendlinger s Astonem týmu Jetalliance. I samotný start byl tentokrát samá změna pořadí. Pokazil ho Pier Guidi, který ztratil hned dvě pozice a Hezemans bojující o titul jezdil až osmý. Naopak se start vydařil Wendlingerovi a týmovému kolegovi Lechnerovi ve druhém voze.
Až do osmého kola vedlo duo Jetalliance startovní pole, ale poté dostal Lechner smyk a propadl se. Pier Guidi s Maserati se snažil napravit zaváhání na startu a zajížděl nejlepší časy, překonal Corvette Kumpena, ale narazil přední částí své MC12ky do zádi Aston Martina Daviese, který se vracel do boxů s technickými problémy souvisejícími s řazením rychlostních stupňů. Oba ze závodu odstoupili.
Na čele nezměnily nic ani zastávky v boxech a střídání pilotů. Sharp udržel velký náskok získaný jeho týmovým kolegou až do cíle. Na druhé pozici dojížděl s Corvette Longin, jenž musel ale tvrdě bojovat s dotírajícím Maserati stáje Vitaphone pilotovaným Biagim. Ital však věděl, že třetí místo mu k zisku druhého titulu šampiona dostačuje a pod šachovnicí prolétl bez zbytečného rizika těsně za americkým strojem.
Posádka Wendlinger/Sharp získala nedělním vítězstvím druhé místo v hodnocení jezdců. „Pole position a vítězství je vším, co si může jezdec pro samostatný závodní víkend přát. Byli jsme konkurenceschopní po celý víkend a v každém kole, nikdy jsme nemuseli jet na hranici a riskovat havárii. Vůz byl výborný, stejně jako celou sezonu, děkuji celému týmu," prohlásil bývalý expilot F1 Wendlinger. Třetí místo klasifikace jezdců patří dvojici Hezemans/Deletraz s vozem Corvette, kteří dokončili závod na čtvrtém místě.
Šampion 2007 Thomas Biagi je patřičně hrdý na svůj další titul. První získal v roce 2003 s Ferrari, letos s Maserati. „Od začátku roku jsem věřil, že máme šanci, Maserati, Michelin a tým Vitaphone vždy odvádí výbornou práci. Vůz byl vyrovnaný, spolehlivý a rychlý. Závod byl ale hodně náročný. Ještě nikdy jsem nebojoval s tolika jezdci o titul současně."
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.