ZOLDER - ZÁVOD; Úvodní část dvouhodinového závodu přinesla nejvíce vzrušení, o vítězi nebylo už později pochyb. Třetí letošní triumf a titul vicemistra získali Wendlinger se Sharpem. Titul šampiona vybojoval nakonec Thomas Biagi z týmu Vitaphone Maserati.
Finálový závod šampionátu hostil zajímavý Zolder, na jehož závodní dráze mělo padnout zásadní rozhodnutí. Po nebývale vyrovnané sezoně mělo totiž šanci na titul hned devět pilotů. Vítězem kvalifikace GT1 se stal Karl Wendlinger s Astonem týmu Jetalliance. I samotný start byl tentokrát samá změna pořadí. Pokazil ho Pier Guidi, který ztratil hned dvě pozice a Hezemans bojující o titul jezdil až osmý. Naopak se start vydařil Wendlingerovi a týmovému kolegovi Lechnerovi ve druhém voze.
Až do osmého kola vedlo duo Jetalliance startovní pole, ale poté dostal Lechner smyk a propadl se. Pier Guidi s Maserati se snažil napravit zaváhání na startu a zajížděl nejlepší časy, překonal Corvette Kumpena, ale narazil přední částí své MC12ky do zádi Aston Martina Daviese, který se vracel do boxů s technickými problémy souvisejícími s řazením rychlostních stupňů. Oba ze závodu odstoupili.
Na čele nezměnily nic ani zastávky v boxech a střídání pilotů. Sharp udržel velký náskok získaný jeho týmovým kolegou až do cíle. Na druhé pozici dojížděl s Corvette Longin, jenž musel ale tvrdě bojovat s dotírajícím Maserati stáje Vitaphone pilotovaným Biagim. Ital však věděl, že třetí místo mu k zisku druhého titulu šampiona dostačuje a pod šachovnicí prolétl bez zbytečného rizika těsně za americkým strojem.
Posádka Wendlinger/Sharp získala nedělním vítězstvím druhé místo v hodnocení jezdců. „Pole position a vítězství je vším, co si může jezdec pro samostatný závodní víkend přát. Byli jsme konkurenceschopní po celý víkend a v každém kole, nikdy jsme nemuseli jet na hranici a riskovat havárii. Vůz byl výborný, stejně jako celou sezonu, děkuji celému týmu," prohlásil bývalý expilot F1 Wendlinger. Třetí místo klasifikace jezdců patří dvojici Hezemans/Deletraz s vozem Corvette, kteří dokončili závod na čtvrtém místě.
Šampion 2007 Thomas Biagi je patřičně hrdý na svůj další titul. První získal v roce 2003 s Ferrari, letos s Maserati. „Od začátku roku jsem věřil, že máme šanci, Maserati, Michelin a tým Vitaphone vždy odvádí výbornou práci. Vůz byl vyrovnaný, spolehlivý a rychlý. Závod byl ale hodně náročný. Ještě nikdy jsem nebojoval s tolika jezdci o titul současně."
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.