NOGARO – KVALIFIKACE; Thomas Biagi z týmu Vitaphone s vozem Maserati MC12 byl v kvalifikaci na předposlední závod letošní sezóny na jihofrancouzském 3,636 km dlouhém okruhu Nogaro nejrychlejší.
Biagi si tak zajistil letos již druhé postavení na čele. Šampion z roku 2003 vede letošní pořadí s Bertolinim a Piccinim. Zajel čas 1:23.763, úplně stejný jako Robert Lechner v Jetalliance Aston Martin DBR9 se startovním číslem 36. Biagi ovšem zajel svůj čas první, tím pádem bude na první pozici právě on.
Třetí byl Karl Wendlinger s Jetalliance Aston Martinem DBR9 se startovním číslem 33 o 0.029 s! Dále následují Christian Montanami (Vitaphone Maserati MC12), na pátém místě se celkem překvapivě umístil Aston Martin DBR9 týmu BMS Racing se startovním číslem 23. Tento speciál je pilotován zkušenou posádkou Babini / Davies, které se ovšem letos moc nedaří.
Za nimi se umístily oba speciály týmu Scuderia Playteam Sarafree, který letos nasazuje vozy Maserati MC12. Až na osmém místě bude zítra startovat první americký Corvette. Jeho posádku tvoří Kumpen / Longin, kteří se letos účastní šampionátu se starším typem Corvette C5R. A až na deváté místo se postaví první Lamborghini Murcielago s posádkou Bouchut / Mücke.
Ve třídě GT2 vyhráli sobotní souboj s časem Bruni s Ortellim a jejich Ferrari F430. Dále se umístili Müller a Vilander, oba AF Corse Motorola. Tento tým, dá se říci, letos vyhrává úplně vše a podle našich zákulisních informací je to právě díky pneumatikám. Třetí byla posádka Aguas / Peter s dalším Ferrari. Na čtvrtém místě je první Porsche v rukou posádky Collard / Malucelli.
Pořadí
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.