NOGARO – KVALIFIKACE; Thomas Biagi z týmu Vitaphone s vozem Maserati MC12 byl v kvalifikaci na předposlední závod letošní sezóny na jihofrancouzském 3,636 km dlouhém okruhu Nogaro nejrychlejší.
Biagi si tak zajistil letos již druhé postavení na čele. Šampion z roku 2003 vede letošní pořadí s Bertolinim a Piccinim. Zajel čas 1:23.763, úplně stejný jako Robert Lechner v Jetalliance Aston Martin DBR9 se startovním číslem 36. Biagi ovšem zajel svůj čas první, tím pádem bude na první pozici právě on.
Třetí byl Karl Wendlinger s Jetalliance Aston Martinem DBR9 se startovním číslem 33 o 0.029 s! Dále následují Christian Montanami (Vitaphone Maserati MC12), na pátém místě se celkem překvapivě umístil Aston Martin DBR9 týmu BMS Racing se startovním číslem 23. Tento speciál je pilotován zkušenou posádkou Babini / Davies, které se ovšem letos moc nedaří.
Za nimi se umístily oba speciály týmu Scuderia Playteam Sarafree, který letos nasazuje vozy Maserati MC12. Až na osmém místě bude zítra startovat první americký Corvette. Jeho posádku tvoří Kumpen / Longin, kteří se letos účastní šampionátu se starším typem Corvette C5R. A až na deváté místo se postaví první Lamborghini Murcielago s posádkou Bouchut / Mücke.
Ve třídě GT2 vyhráli sobotní souboj s časem Bruni s Ortellim a jejich Ferrari F430. Dále se umístili Müller a Vilander, oba AF Corse Motorola. Tento tým, dá se říci, letos vyhrává úplně vše a podle našich zákulisních informací je to právě díky pneumatikám. Třetí byla posádka Aguas / Peter s dalším Ferrari. Na čtvrtém místě je první Porsche v rukou posádky Collard / Malucelli.
Pořadí
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?