GT3 - PÁTEK: Hned v úvodní jízdě evropského šampionátu FIA GT3 v Brně udělal Erik Janiš velkou radost domácím fanouškům. Ve vyrovnaném poli pětatřiceti monster třídy Grand Turismo zajel nejrychlejší čas. Jeho výkon nikdo nepřekonal ani ve druhém volném tréninku.
Zítra se pojede už jen kvalifikace a první ze dvou závodů. Devatenáctiletý pilot týmu s berg racing se bude v hodinových bitvách střídat s Jaromírem Jiříkem.
Obě jízdy se konaly za krásného počasí na rozhraní léta a podzimu. Byly ideální pozvánkou na víkendový program Masarykova okruhu. Kromě dvojice E. Janiš, Jiřík, jedou ve FIA GT3 ještě další Češi, Martin Matzke s Jiřím Skulou (Corvette Z06 GT3) a v hlavním programu víkendu, závodě FIA Grand Turismo, se představí Tomáš Enge s americkým Spleenem S70R.
Erik Janiš v médiích: - v těchto dnech vychází nové číslo magazínu Maxim, v němž je reportáž LIVE FOR SPEED, která líčí souboj Erika Janiše s redaktorem časopisu Mikem Alanem Jonesem v „jízdě“ na simulátoru závodních automobilů 301 - v úterý 25. 9. 2007 v pořadu Všechnopárty Karla Šípa vysílané od 21 hodin na ČT1 bude spolu s motocyklistou Lukášem Peškem a legendou Rallye Dakar hostem také Erik Janiš
Erik Janiš: „Takový úvod se mi moc líbí. Doufám, že předvedu stejný nebo podobný výkon i v zítřejší kvalifikaci a pak i s Járou Jiříkem v obou závodech. Jsme doma, naše Lamborghini Gallardo týmu s berg racing funguje výborně, tak snad u nás bude stát i štěstí, které nám chybělo v řadě předchozích bitev. Počasí bylo skvělé a má vydržet, věřím, že diváci si najdou k okruhu cestu, a že během závodů bude výtečná atmosféra. Předem jim za to děkuji.“
Výsledky, 1. volný trénink FIA GT3 v Brně 1. E. Janiš, Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) 2:06,377 2. Lagniez, Makowiecki (Aston Martin DBRS9) -0,579 3. Peyrolles, Ruffier (Corvette Z06 GT3) -1,552 4. Vannelet, Moser (Ferrari 430 Challenge GT3) -1,568 5. Bererich-Martini, Ludwig (Corvette Z06 GT3) -1,600 6. M. Rodrigues, J, Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -2,201 7. Daniš, Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -2,279 8. Khan, Daoudi (Ferrari 430 Challenge GT3) -2,330 Startovalo 35 vozů BPA
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.