GT3 - PÁTEK: Hned v úvodní jízdě evropského šampionátu FIA GT3 v Brně udělal Erik Janiš velkou radost domácím fanouškům. Ve vyrovnaném poli pětatřiceti monster třídy Grand Turismo zajel nejrychlejší čas. Jeho výkon nikdo nepřekonal ani ve druhém volném tréninku.
Zítra se pojede už jen kvalifikace a první ze dvou závodů. Devatenáctiletý pilot týmu s berg racing se bude v hodinových bitvách střídat s Jaromírem Jiříkem.
Obě jízdy se konaly za krásného počasí na rozhraní léta a podzimu. Byly ideální pozvánkou na víkendový program Masarykova okruhu. Kromě dvojice E. Janiš, Jiřík, jedou ve FIA GT3 ještě další Češi, Martin Matzke s Jiřím Skulou (Corvette Z06 GT3) a v hlavním programu víkendu, závodě FIA Grand Turismo, se představí Tomáš Enge s americkým Spleenem S70R.
Erik Janiš v médiích: - v těchto dnech vychází nové číslo magazínu Maxim, v němž je reportáž LIVE FOR SPEED, která líčí souboj Erika Janiše s redaktorem časopisu Mikem Alanem Jonesem v „jízdě“ na simulátoru závodních automobilů 301 - v úterý 25. 9. 2007 v pořadu Všechnopárty Karla Šípa vysílané od 21 hodin na ČT1 bude spolu s motocyklistou Lukášem Peškem a legendou Rallye Dakar hostem také Erik Janiš
Erik Janiš: „Takový úvod se mi moc líbí. Doufám, že předvedu stejný nebo podobný výkon i v zítřejší kvalifikaci a pak i s Járou Jiříkem v obou závodech. Jsme doma, naše Lamborghini Gallardo týmu s berg racing funguje výborně, tak snad u nás bude stát i štěstí, které nám chybělo v řadě předchozích bitev. Počasí bylo skvělé a má vydržet, věřím, že diváci si najdou k okruhu cestu, a že během závodů bude výtečná atmosféra. Předem jim za to děkuji.“
Výsledky, 1. volný trénink FIA GT3 v Brně 1. E. Janiš, Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) 2:06,377 2. Lagniez, Makowiecki (Aston Martin DBRS9) -0,579 3. Peyrolles, Ruffier (Corvette Z06 GT3) -1,552 4. Vannelet, Moser (Ferrari 430 Challenge GT3) -1,568 5. Bererich-Martini, Ludwig (Corvette Z06 GT3) -1,600 6. M. Rodrigues, J, Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -2,201 7. Daniš, Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -2,279 8. Khan, Daoudi (Ferrari 430 Challenge GT3) -2,330 Startovalo 35 vozů BPA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?