GT3 - PÁTEK: Hned v úvodní jízdě evropského šampionátu FIA GT3 v Brně udělal Erik Janiš velkou radost domácím fanouškům. Ve vyrovnaném poli pětatřiceti monster třídy Grand Turismo zajel nejrychlejší čas. Jeho výkon nikdo nepřekonal ani ve druhém volném tréninku.
Zítra se pojede už jen kvalifikace a první ze dvou závodů. Devatenáctiletý pilot týmu s berg racing se bude v hodinových bitvách střídat s Jaromírem Jiříkem.
Obě jízdy se konaly za krásného počasí na rozhraní léta a podzimu. Byly ideální pozvánkou na víkendový program Masarykova okruhu. Kromě dvojice E. Janiš, Jiřík, jedou ve FIA GT3 ještě další Češi, Martin Matzke s Jiřím Skulou (Corvette Z06 GT3) a v hlavním programu víkendu, závodě FIA Grand Turismo, se představí Tomáš Enge s americkým Spleenem S70R.
Erik Janiš v médiích: - v těchto dnech vychází nové číslo magazínu Maxim, v němž je reportáž LIVE FOR SPEED, která líčí souboj Erika Janiše s redaktorem časopisu Mikem Alanem Jonesem v „jízdě“ na simulátoru závodních automobilů 301 - v úterý 25. 9. 2007 v pořadu Všechnopárty Karla Šípa vysílané od 21 hodin na ČT1 bude spolu s motocyklistou Lukášem Peškem a legendou Rallye Dakar hostem také Erik Janiš
Erik Janiš: „Takový úvod se mi moc líbí. Doufám, že předvedu stejný nebo podobný výkon i v zítřejší kvalifikaci a pak i s Járou Jiříkem v obou závodech. Jsme doma, naše Lamborghini Gallardo týmu s berg racing funguje výborně, tak snad u nás bude stát i štěstí, které nám chybělo v řadě předchozích bitev. Počasí bylo skvělé a má vydržet, věřím, že diváci si najdou k okruhu cestu, a že během závodů bude výtečná atmosféra. Předem jim za to děkuji.“
Výsledky, 1. volný trénink FIA GT3 v Brně 1. E. Janiš, Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) 2:06,377 2. Lagniez, Makowiecki (Aston Martin DBRS9) -0,579 3. Peyrolles, Ruffier (Corvette Z06 GT3) -1,552 4. Vannelet, Moser (Ferrari 430 Challenge GT3) -1,568 5. Bererich-Martini, Ludwig (Corvette Z06 GT3) -1,600 6. M. Rodrigues, J, Rodrigues (Aston Martin DBRS9) -2,201 7. Daniš, Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -2,279 8. Khan, Daoudi (Ferrari 430 Challenge GT3) -2,330 Startovalo 35 vozů BPA
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?