Parádního úspěchu dosáhl Tomáš Enge v posledním závodě zámořského šampionátu sportovních prototypů Grand-Am. V Salt Lake City skončil absolutně druhý, s kolegy Krisem Szekeresem z USA a Britem Ryanem Dalzielem.
Stejně jako v předchozích vybraných podnicích mistrovství řídil speciál Pontiac Riley týmu Samax Motorsport. Dosud bylo Engeho nejlepším umístěním šesté místo z 24 hodin Daytony v samém úvodu sezony.
Trať Miller Motorsport Park se pro Tomáše Engeho stala oblíbeným místem. Před úspěchem v Grand-Am v noci na dnešek našeho času totiž v Utahu slavil dříve už dvě vítězství. V květnu tam vyhrál tam závod American Le Mans Series ve třídě GT2, když se ve Ferrari 430 GT střídal s Britem Darrenem Turnerem. Se stejným pilotem a na stejném místě ovládl loni v ALMS kategorii GT1. To řídil vůz Aston Martin DBR9.
Nyní čeká Tomáše Engeho rychlý přesun do České republiky. O víkendu totiž nastoupí v závodě mistrovství FIA Grand Turismo v Brně. Bude řídit silný americký speciál Saleen S7R tým RBImmo Racing, za kolegu bude mít Rakušana Reinharda Koflera. Před zahájením víkendového programu jej čeká několik akcí, nejdříve úterní tisková konference přímo na Masarykově okruhu.
Vyjádření Tomáše Engeho k závodu k Salt Lake City doplníme později.
Výsledky, Grand-Am, Salt Lake City, poslední z 15 závodů 1. Matthews, Goosens, Hunter-Reay (Pontiac Riley) 139 kol 2. Enge, Szekeres, R. Dalziel (Pontiac Riley) 139 kol 3. Braun, Jonsson (Pontiac Riley) 139 kol 4. Lewis, Lux (Lexus Riley) 139 kol 5. Long, J. Bergmeister, Rockenfeller (Porsche Crawford) 6. Haywood, France, Borcheller (Porsche Riley) 139 kol Startovalo 45 vozů Internet: www.grand-am.com BPA
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?