O tomto víkendu se jede v německém Motorsport Arena Oschersleben pátý podnik letošní sezony, který je zvláštní v tom, že připomíná vznik tohoto seriálu, jenž započal právě před deseti roky.
Letošní sezona je velmi atraktivní, máme za sebou čtyři závody, ve kterých zvítězily vozy ze čtyř stájí a tři různé značky stály na stupni nejvyšším. Z pohledu bodů zažíváme nejvyrovnanější sezonu v historii, protože jedenáct jezdců dělí pouhé tři body. Aston Martin, Corvette, Lamborghini nebo Maserati... šampionát nikdy nebyl vyrovnanější. To můžeme považovat také za skvělou pozvánku na závod, který se pojede 23. září 2007 na brněnském Masarykové okruhu, kde krom českých jezdců uvidíme velmi vyrovnané boje na trati a také v tabulce šampionátu.
Kategorie GT2 zaznamenala v letošní sezóně extrémně výjimečnou kvalitu obsazení. Viděli jsme doposud skvělé závody, i když zde pouze zatím s pouhým jedním vítězem: AF Corse Motorola. Tento italský tým má do dnešního dne vyhrané všechny čtyři závody a vévodí skupině. Tři závody vyhrála dvojice Dirk Müller a Toni Vilander a zbylý jeden Gianmaria Bruni a Stéphane Ortelli. Porsche by mohlo ukončit nadvládu Ferrari v letošní sezoně, které má blízko k vítězství, zatím mu ale chyběla špetka toho štěstí.
V minulých letech se v Oscherslebenu jel šampionát FIA GT již sedmkrát. Loni zde zvítězil tým Vitaphone Racing Team s vozem Maserati MC 12, jenž následně zvítězil i v následujícím závodě 24 hodin ve Spa-Francorchamps. Letos je pořadí závodů stejné, budou se opakovat i loňské výsledky?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.