O tomto víkendu se jede v německém Motorsport Arena Oschersleben pátý podnik letošní sezony, který je zvláštní v tom, že připomíná vznik tohoto seriálu, jenž započal právě před deseti roky.
Letošní sezona je velmi atraktivní, máme za sebou čtyři závody, ve kterých zvítězily vozy ze čtyř stájí a tři různé značky stály na stupni nejvyšším. Z pohledu bodů zažíváme nejvyrovnanější sezonu v historii, protože jedenáct jezdců dělí pouhé tři body. Aston Martin, Corvette, Lamborghini nebo Maserati... šampionát nikdy nebyl vyrovnanější. To můžeme považovat také za skvělou pozvánku na závod, který se pojede 23. září 2007 na brněnském Masarykové okruhu, kde krom českých jezdců uvidíme velmi vyrovnané boje na trati a také v tabulce šampionátu.
Kategorie GT2 zaznamenala v letošní sezóně extrémně výjimečnou kvalitu obsazení. Viděli jsme doposud skvělé závody, i když zde pouze zatím s pouhým jedním vítězem: AF Corse Motorola. Tento italský tým má do dnešního dne vyhrané všechny čtyři závody a vévodí skupině. Tři závody vyhrála dvojice Dirk Müller a Toni Vilander a zbylý jeden Gianmaria Bruni a Stéphane Ortelli. Porsche by mohlo ukončit nadvládu Ferrari v letošní sezoně, které má blízko k vítězství, zatím mu ale chyběla špetka toho štěstí.
V minulých letech se v Oscherslebenu jel šampionát FIA GT již sedmkrát. Loni zde zvítězil tým Vitaphone Racing Team s vozem Maserati MC 12, jenž následně zvítězil i v následujícím závodě 24 hodin ve Spa-Francorchamps. Letos je pořadí závodů stejné, budou se opakovat i loňské výsledky?
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?