O tomto víkendu se jede v německém Motorsport Arena Oschersleben pátý podnik letošní sezony, který je zvláštní v tom, že připomíná vznik tohoto seriálu, jenž započal právě před deseti roky.
Letošní sezona je velmi atraktivní, máme za sebou čtyři závody, ve kterých zvítězily vozy ze čtyř stájí a tři různé značky stály na stupni nejvyšším. Z pohledu bodů zažíváme nejvyrovnanější sezonu v historii, protože jedenáct jezdců dělí pouhé tři body. Aston Martin, Corvette, Lamborghini nebo Maserati... šampionát nikdy nebyl vyrovnanější. To můžeme považovat také za skvělou pozvánku na závod, který se pojede 23. září 2007 na brněnském Masarykové okruhu, kde krom českých jezdců uvidíme velmi vyrovnané boje na trati a také v tabulce šampionátu.
Kategorie GT2 zaznamenala v letošní sezóně extrémně výjimečnou kvalitu obsazení. Viděli jsme doposud skvělé závody, i když zde pouze zatím s pouhým jedním vítězem: AF Corse Motorola. Tento italský tým má do dnešního dne vyhrané všechny čtyři závody a vévodí skupině. Tři závody vyhrála dvojice Dirk Müller a Toni Vilander a zbylý jeden Gianmaria Bruni a Stéphane Ortelli. Porsche by mohlo ukončit nadvládu Ferrari v letošní sezoně, které má blízko k vítězství, zatím mu ale chyběla špetka toho štěstí.
V minulých letech se v Oscherslebenu jel šampionát FIA GT již sedmkrát. Loni zde zvítězil tým Vitaphone Racing Team s vozem Maserati MC 12, jenž následně zvítězil i v následujícím závodě 24 hodin ve Spa-Francorchamps. Letos je pořadí závodů stejné, budou se opakovat i loňské výsledky?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?