V sobotu 7. července čeká tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing další závod American Le Mans Series, který se tentokrát uskuteční na nejkratší trati z celého seriálu v Lime Rock Parku.
Úzká trať dlouhá pouhých 1,54 míle s osmi zatáčkami týmu vlastněnému Michaelem Petersenem tradičně svědčí a v minulosti zde stáj dosáhla několika úspěchů.
Poté, co v roce 2006 v Le Mans došlo k totálnímu zničení původního vozu, dokázala stáj kolem Dalea Whitea postavit prakticky přímo v paddocku v Lime Rock Parku nový vůz. Tým nepodlehl tlaku a celý příběh vyšperkoval téměř pohádkovým koncem, když se mohl radovat z vítězství ve třídě GT2. Po prvním triumfu letošní sezony, který s Ferrari 430 GT vybojovali při předchozím závodě v Utahu Tomáš Enge a Angličan Darren Turner, celý tým doufá, že úspěch zopakuje i tentokrát.
V minulých letech nebyl závod v Lime Rock Parku pouze začátkem druhé poloviny sezony po měsíční přestávce vyhrazené čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, ale pro Petersen Motorsports/White Lightning Racing také odrazovým můstkem k úspěchům v konečném bilancování sezony. Vítězství ve třídě v roce 2006 bylo prvním ze tří, která stáji dopomohla k zisku titulu mezi jezdci třídy GT2 a IMSA Cupu. V roce 2005 zde tým vybojoval pole position a druhé místo v závodě. O dva závody později, na základě zlepšení, které přišlo právě v Lime Rocku, zahájil tým sérii čtyř vítězství, která jej dovedla k zisku titulu v hodnocení jezdců, týmů American Le Mans Series 2005 a IMSA Cupu.
Sobotní závod ale nebude jedinou soutěží, které se Petersen Motorsports/White Lightning Racing v Lime Rocku zúčastní. Klein Pit Crew Challenge (soutěž mechaniků) se uskuteční v pátek ve 12:20 hod. Tým se měl této soutěže zúčastnit již při Utah Grand Prix, ovšem IMSA povolila skupině kolem Dennise Chizmy kvůli léčbě a rehabilitaci Tomáše Engeho odklad do Lime Rock Parku. White se totiž obával, aby několik opakovaných zastávek v boxech nemělo negativní vliv na uzdravující se zranění Tomáše Engeho, která utrpěl při havárii v St. Petersburgu. Stáj se soutěže, jejímiž hlavními hrdiny jsou mechanici, účastní již třetím rokem a loni došel Petersen Motorsports/White Lightning Racing až do finále.
Mike Petersen, majitel: “Po tak dlouhé přestávce se už všichni hoši těší zpět do akce. Na závodech v Lime Rock jsem ještě nebyl, takže letos to bude pro mě poprvé. Těším se na to vážně moc! Pořád máme ještě čas, abychom posbírali nějaké body a budeme se maximálně snažit až do konce sezony. Snad se nám povede svézt se na vlně, na kterou jsme nastoupili v Salt Lake a získáme výsledek, na němž tak tvrdě pracujeme. Konkurence je obrovská, ale my budeme bojovat o špici třídy GT2.”
Dale White, manažer týmu: “Lime Rock je docela unikátní. Dráha je jako sobotní noc: hrozně krátká. Časy na kolo jsou velice rychlé, trať je velkou výzvou a pokud jde o strategii, je tolik možností, co se může stát. Prostor pro chybu není na dráze, ani v boxech. Musíte makat naplno od chvíle, kdy vystoupíte z letadla. Myslím si, že právě proto zde rád závodím. V Lime Rock se nám daří. Když tohle připočtete k vítězství v Utahu, doufám, že se nám bude dařit tady i ve zbytku sezony.”
Tomáš Enge: “Červen jsem měl docela nabitý, neboť jsem absolvoval testy před Le Mans, závod Grand-Am ve Watkins Glen, čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans a závod FIA GT v Monze. Minulý víkend jsem měl volno, takže jsem připraven na návrat do Ferrari týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Jsem si jistý, že v Lime Rocku můžeme s Darrenem vybojovat stejný výsledek jako v Salt Lake City.”
Darren Turner (o dráze): “Nevěděl jsem, co si o Lime Rocku mám myslet, když jsem sem loni přijel poprvé, navíc přímo z Le Mans, ale čím víc jsem najel kol, tím lépe jsem se cítil. Loni jsem zde s Aston Martinem zajel pole position třídy GT1, takže vím, že to tu jde. Je to výzva pro všechny jezdce, kteří byli v Le Mans, protože nás čeká přechod z nejdelší dráhy, na které jsme kdy závodili, na tu nejkratší a Lime Rock je navíc velice úzký, zatáčkovitý a hrbolatý.”
(o předjíždění): “Když závodíte na dlouhé trati, jako je Le Mans nebo Salt Lake, dostane se vám více varování, že se k vám někdo blíží a můžete si vše naplánovat předem. Na krátké dráze, jako je Lime Rock, se k vám prototypy dostanou mnohem rychleji a vy najednou zjistíte, že bohužel nemáte dost místa. Musíte se často koukat do zpětných zrcátek a jet inteligentně.”
(o závodě): “Myslím si, že Lime Rock bude hodně dramatickým závodem. Loni jsem zjistil, že čím víc kol jsem ujel, tím víc jsem si to užíval. Nemohu říct, že je to jeden z mých nejoblíbenějších závodů, ale mám ho rád. Úspěch v Utahu byl samozřejmě fantastický. Přijet tam, jet s novým vozem v novém týmu a hned vyhrát, to bylo jako sen. Teď víme, na co máme i v tak silné konkurenci, a pokusíme se to zopakovat v Lime Rocku.”
American Le Mans Northeast Grand Prix odstartuje v sobotu 7. července 2007 v 15:05 hod místního času. Průběh závodu můžete sledovat na online radiu na oficiálních stránkách šampionátu www.AmericanLeMans.com, kde můžete sledovat také průběžné výsledky. BPA
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.