V sobotu 7. července čeká tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing další závod American Le Mans Series, který se tentokrát uskuteční na nejkratší trati z celého seriálu v Lime Rock Parku.
Úzká trať dlouhá pouhých 1,54 míle s osmi zatáčkami týmu vlastněnému Michaelem Petersenem tradičně svědčí a v minulosti zde stáj dosáhla několika úspěchů.
Poté, co v roce 2006 v Le Mans došlo k totálnímu zničení původního vozu, dokázala stáj kolem Dalea Whitea postavit prakticky přímo v paddocku v Lime Rock Parku nový vůz. Tým nepodlehl tlaku a celý příběh vyšperkoval téměř pohádkovým koncem, když se mohl radovat z vítězství ve třídě GT2. Po prvním triumfu letošní sezony, který s Ferrari 430 GT vybojovali při předchozím závodě v Utahu Tomáš Enge a Angličan Darren Turner, celý tým doufá, že úspěch zopakuje i tentokrát.
V minulých letech nebyl závod v Lime Rock Parku pouze začátkem druhé poloviny sezony po měsíční přestávce vyhrazené čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, ale pro Petersen Motorsports/White Lightning Racing také odrazovým můstkem k úspěchům v konečném bilancování sezony. Vítězství ve třídě v roce 2006 bylo prvním ze tří, která stáji dopomohla k zisku titulu mezi jezdci třídy GT2 a IMSA Cupu. V roce 2005 zde tým vybojoval pole position a druhé místo v závodě. O dva závody později, na základě zlepšení, které přišlo právě v Lime Rocku, zahájil tým sérii čtyř vítězství, která jej dovedla k zisku titulu v hodnocení jezdců, týmů American Le Mans Series 2005 a IMSA Cupu.
Sobotní závod ale nebude jedinou soutěží, které se Petersen Motorsports/White Lightning Racing v Lime Rocku zúčastní. Klein Pit Crew Challenge (soutěž mechaniků) se uskuteční v pátek ve 12:20 hod. Tým se měl této soutěže zúčastnit již při Utah Grand Prix, ovšem IMSA povolila skupině kolem Dennise Chizmy kvůli léčbě a rehabilitaci Tomáše Engeho odklad do Lime Rock Parku. White se totiž obával, aby několik opakovaných zastávek v boxech nemělo negativní vliv na uzdravující se zranění Tomáše Engeho, která utrpěl při havárii v St. Petersburgu. Stáj se soutěže, jejímiž hlavními hrdiny jsou mechanici, účastní již třetím rokem a loni došel Petersen Motorsports/White Lightning Racing až do finále.
Mike Petersen, majitel: “Po tak dlouhé přestávce se už všichni hoši těší zpět do akce. Na závodech v Lime Rock jsem ještě nebyl, takže letos to bude pro mě poprvé. Těším se na to vážně moc! Pořád máme ještě čas, abychom posbírali nějaké body a budeme se maximálně snažit až do konce sezony. Snad se nám povede svézt se na vlně, na kterou jsme nastoupili v Salt Lake a získáme výsledek, na němž tak tvrdě pracujeme. Konkurence je obrovská, ale my budeme bojovat o špici třídy GT2.”
Dale White, manažer týmu: “Lime Rock je docela unikátní. Dráha je jako sobotní noc: hrozně krátká. Časy na kolo jsou velice rychlé, trať je velkou výzvou a pokud jde o strategii, je tolik možností, co se může stát. Prostor pro chybu není na dráze, ani v boxech. Musíte makat naplno od chvíle, kdy vystoupíte z letadla. Myslím si, že právě proto zde rád závodím. V Lime Rock se nám daří. Když tohle připočtete k vítězství v Utahu, doufám, že se nám bude dařit tady i ve zbytku sezony.”
Tomáš Enge: “Červen jsem měl docela nabitý, neboť jsem absolvoval testy před Le Mans, závod Grand-Am ve Watkins Glen, čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans a závod FIA GT v Monze. Minulý víkend jsem měl volno, takže jsem připraven na návrat do Ferrari týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Jsem si jistý, že v Lime Rocku můžeme s Darrenem vybojovat stejný výsledek jako v Salt Lake City.”
Darren Turner (o dráze): “Nevěděl jsem, co si o Lime Rocku mám myslet, když jsem sem loni přijel poprvé, navíc přímo z Le Mans, ale čím víc jsem najel kol, tím lépe jsem se cítil. Loni jsem zde s Aston Martinem zajel pole position třídy GT1, takže vím, že to tu jde. Je to výzva pro všechny jezdce, kteří byli v Le Mans, protože nás čeká přechod z nejdelší dráhy, na které jsme kdy závodili, na tu nejkratší a Lime Rock je navíc velice úzký, zatáčkovitý a hrbolatý.”
(o předjíždění): “Když závodíte na dlouhé trati, jako je Le Mans nebo Salt Lake, dostane se vám více varování, že se k vám někdo blíží a můžete si vše naplánovat předem. Na krátké dráze, jako je Lime Rock, se k vám prototypy dostanou mnohem rychleji a vy najednou zjistíte, že bohužel nemáte dost místa. Musíte se často koukat do zpětných zrcátek a jet inteligentně.”
(o závodě): “Myslím si, že Lime Rock bude hodně dramatickým závodem. Loni jsem zjistil, že čím víc kol jsem ujel, tím víc jsem si to užíval. Nemohu říct, že je to jeden z mých nejoblíbenějších závodů, ale mám ho rád. Úspěch v Utahu byl samozřejmě fantastický. Přijet tam, jet s novým vozem v novém týmu a hned vyhrát, to bylo jako sen. Teď víme, na co máme i v tak silné konkurenci, a pokusíme se to zopakovat v Lime Rocku.”
American Le Mans Northeast Grand Prix odstartuje v sobotu 7. července 2007 v 15:05 hod místního času. Průběh závodu můžete sledovat na online radiu na oficiálních stránkách šampionátu www.AmericanLeMans.com, kde můžete sledovat také průběžné výsledky. BPA
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.