V sobotu 7. července čeká tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing další závod American Le Mans Series, který se tentokrát uskuteční na nejkratší trati z celého seriálu v Lime Rock Parku.
Úzká trať dlouhá pouhých 1,54 míle s osmi zatáčkami týmu vlastněnému Michaelem Petersenem tradičně svědčí a v minulosti zde stáj dosáhla několika úspěchů.
Poté, co v roce 2006 v Le Mans došlo k totálnímu zničení původního vozu, dokázala stáj kolem Dalea Whitea postavit prakticky přímo v paddocku v Lime Rock Parku nový vůz. Tým nepodlehl tlaku a celý příběh vyšperkoval téměř pohádkovým koncem, když se mohl radovat z vítězství ve třídě GT2. Po prvním triumfu letošní sezony, který s Ferrari 430 GT vybojovali při předchozím závodě v Utahu Tomáš Enge a Angličan Darren Turner, celý tým doufá, že úspěch zopakuje i tentokrát.
V minulých letech nebyl závod v Lime Rock Parku pouze začátkem druhé poloviny sezony po měsíční přestávce vyhrazené čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, ale pro Petersen Motorsports/White Lightning Racing také odrazovým můstkem k úspěchům v konečném bilancování sezony. Vítězství ve třídě v roce 2006 bylo prvním ze tří, která stáji dopomohla k zisku titulu mezi jezdci třídy GT2 a IMSA Cupu. V roce 2005 zde tým vybojoval pole position a druhé místo v závodě. O dva závody později, na základě zlepšení, které přišlo právě v Lime Rocku, zahájil tým sérii čtyř vítězství, která jej dovedla k zisku titulu v hodnocení jezdců, týmů American Le Mans Series 2005 a IMSA Cupu.
Sobotní závod ale nebude jedinou soutěží, které se Petersen Motorsports/White Lightning Racing v Lime Rocku zúčastní. Klein Pit Crew Challenge (soutěž mechaniků) se uskuteční v pátek ve 12:20 hod. Tým se měl této soutěže zúčastnit již při Utah Grand Prix, ovšem IMSA povolila skupině kolem Dennise Chizmy kvůli léčbě a rehabilitaci Tomáše Engeho odklad do Lime Rock Parku. White se totiž obával, aby několik opakovaných zastávek v boxech nemělo negativní vliv na uzdravující se zranění Tomáše Engeho, která utrpěl při havárii v St. Petersburgu. Stáj se soutěže, jejímiž hlavními hrdiny jsou mechanici, účastní již třetím rokem a loni došel Petersen Motorsports/White Lightning Racing až do finále.
Mike Petersen, majitel: “Po tak dlouhé přestávce se už všichni hoši těší zpět do akce. Na závodech v Lime Rock jsem ještě nebyl, takže letos to bude pro mě poprvé. Těším se na to vážně moc! Pořád máme ještě čas, abychom posbírali nějaké body a budeme se maximálně snažit až do konce sezony. Snad se nám povede svézt se na vlně, na kterou jsme nastoupili v Salt Lake a získáme výsledek, na němž tak tvrdě pracujeme. Konkurence je obrovská, ale my budeme bojovat o špici třídy GT2.”
Dale White, manažer týmu: “Lime Rock je docela unikátní. Dráha je jako sobotní noc: hrozně krátká. Časy na kolo jsou velice rychlé, trať je velkou výzvou a pokud jde o strategii, je tolik možností, co se může stát. Prostor pro chybu není na dráze, ani v boxech. Musíte makat naplno od chvíle, kdy vystoupíte z letadla. Myslím si, že právě proto zde rád závodím. V Lime Rock se nám daří. Když tohle připočtete k vítězství v Utahu, doufám, že se nám bude dařit tady i ve zbytku sezony.”
Tomáš Enge: “Červen jsem měl docela nabitý, neboť jsem absolvoval testy před Le Mans, závod Grand-Am ve Watkins Glen, čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans a závod FIA GT v Monze. Minulý víkend jsem měl volno, takže jsem připraven na návrat do Ferrari týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Jsem si jistý, že v Lime Rocku můžeme s Darrenem vybojovat stejný výsledek jako v Salt Lake City.”
Darren Turner (o dráze): “Nevěděl jsem, co si o Lime Rocku mám myslet, když jsem sem loni přijel poprvé, navíc přímo z Le Mans, ale čím víc jsem najel kol, tím lépe jsem se cítil. Loni jsem zde s Aston Martinem zajel pole position třídy GT1, takže vím, že to tu jde. Je to výzva pro všechny jezdce, kteří byli v Le Mans, protože nás čeká přechod z nejdelší dráhy, na které jsme kdy závodili, na tu nejkratší a Lime Rock je navíc velice úzký, zatáčkovitý a hrbolatý.”
(o předjíždění): “Když závodíte na dlouhé trati, jako je Le Mans nebo Salt Lake, dostane se vám více varování, že se k vám někdo blíží a můžete si vše naplánovat předem. Na krátké dráze, jako je Lime Rock, se k vám prototypy dostanou mnohem rychleji a vy najednou zjistíte, že bohužel nemáte dost místa. Musíte se často koukat do zpětných zrcátek a jet inteligentně.”
(o závodě): “Myslím si, že Lime Rock bude hodně dramatickým závodem. Loni jsem zjistil, že čím víc kol jsem ujel, tím víc jsem si to užíval. Nemohu říct, že je to jeden z mých nejoblíbenějších závodů, ale mám ho rád. Úspěch v Utahu byl samozřejmě fantastický. Přijet tam, jet s novým vozem v novém týmu a hned vyhrát, to bylo jako sen. Teď víme, na co máme i v tak silné konkurenci, a pokusíme se to zopakovat v Lime Rocku.”
American Le Mans Northeast Grand Prix odstartuje v sobotu 7. července 2007 v 15:05 hod místního času. Průběh závodu můžete sledovat na online radiu na oficiálních stránkách šampionátu www.AmericanLeMans.com, kde můžete sledovat také průběžné výsledky. BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?