LMS: Tým Škoda Charouz po skvělém boji čtvrtý

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 1. července 2007 19:29
Sdílej:

NÜRBURGRING - ZÁVOD: Další parádní výsledek získala stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v šampionátu Le Mans Series. Na Nürburgringu skončila čtvrtá, přičemž do třetího závodu sezony startovala kvůli rozhodnutí jury jako poslední – padesátá.

Po stříbru z předchozího boje ve Valencii jde o druhý bodový přísun. Závod byl velmi dramatický. Jan Charouz, který za posádku finišoval, se na čtvrtou příčku dostal v předposledním ze 195 kol!

Devatenáctiletý junior měl po posledních zastávkách v boxech ztrátu na Japonce Nakana přibližně půl minuty. Precizní a výjimečně stálou jízdou bývalého pilota F1 a Champcar stahoval a rozhodující útok přišel v šikaně NGK v pasáži před poslední zatáčkou. Lola/Judd v barvách české trikolory překonala černý Creation Judd a svou pozici udržela až do cíle.

Trojice Stefan Mücke, Alex Yoong, Jan Charouz byla zároveň druhá nejrychlejší z vozů s benzínovými motory, když první dvě příčky patřily továrním peugeotům s výkonnějšími turbodiesely. Původně měla česká lola startovat do závodu z třetí příčky, čili jako nejlepší benzínový stroj, nicméně jury Mückemu vzala jeho čas a vůz poslala na poslední, 50. pozici.

Techničtí komisaři totiž po opakovaném rozebrání Loly B07/17 Judd (první dvě dopadla bez problémů) našla poškozené těsnění po airboxem motoru, což ohodnotila jako přestupěk proti řádům. Zároveň tím paradoxně pomohla stáji. Nasávaný falešný vzduch totiž ubíral motoru výkon a zvyšoval spotřebu…

Kvůli startu z poslední řady změnil tým strategii. Mücke, jenž měl původně závod dojíždět, dostal roli první pilota. Nürburgring jako domácí jezdec zná z tria nejlépe a je také nejdravějším týmovým závodníkem. Po hodině jízdy se dostal na 8. příčku. Yoong po vystřídání postoupil dokonce na 4. místo, nicméně kvůli dekfetku levé zadní pneumatiky přišel propad na konec první desítky.

Po výměně kola a opravě pošramocené karoserie ovšem přišel opět vzestup, který završil v posledních dvou hodinách Jan Charouz. Svým výkonem dal zajisté parádní dárek svému otci Antonínovi, jenž dnes slavil 53. narozeniny. Pražský manažer se radoval podobně jako pilot F1 Lewis Hamilton, také dnešní oslavenec (22). Brit se obdaroval sám 3. místem v GP Francie.

Druhý český jezdec na Nürburgringu Jarek Janiš závod nedokončil, protože jeho Spyker C8 Spyder při jízdě vzplál. Janiš pomáhal maršálům s hašením požáru. Naštěstí skončil nezraněn.

Jan Charouz: „Byl to jeden z mých největších závodů. Souboj s Nakanem musel diváky bavit, jsem šťastný, že jsem ho vyhrál já. Ale nebylo to vůbec snadné. Sice jsem jej dotáhl, ale nemohl jsem se dostat před něj. Naše auto totiž nejelo nejlépe na rovinkách, k tomu se často nezi nás pletla pomalejší auta. Musel jsem si jej takzvaně nachystat v některém z pomalejších míst. Rozhodl jsem se pro šikanu NGK. Nakano neměl šanci. Naštěstí.“

Stefan Mücke: „Předjet dvaačtyřicet aut, to se opravdu každý den nestává (úsměv). Vážně, tolik soupeřů jsem v životě nezdolal. Byla to parádní porce závodění. První sada gum bohužel nebyla ideální, vůz byl s nimi přetáčivý. Druhá souprava už ale byla ok a já uháněl, jak to jen šlo. Kvůli předjíždění pomalejších soupeřů jsem byl často mimo ideální stopu, takže na kola se nabalovala spousta špíny, což bylo nebezpečné. Náš výsledek je myslím hoden uznání, protože to byla opravdová bitva.“

Alex Yoong: “Moc mě mrzel defekt pneumatiky ve stém z bezmála svou stovek kol. Musel jsem jeden celý okruh velmi pomalu a opatrně do boxů. Naštěstí se to ale povedlo stejně jako při kolizi s jedním z astonů jsem nenabral zásadní ztrátu. Podobně jako Stefan ani já jsem nebyla zcela spokojený s první sadou gum, ale i mě byla druhá o kus lepší. Hlavní je však konečný výsledek, který považuji za velmi dobrý. Navíc mne těší, že jsem zajel nejrychlejší závodní kolo z naší posádky.“

Antonín Charouz: „Honza mi dal suprdárek k narozeninám. Byl vážně bezvadný. Ale nejen on. Stefan s Alexem si zaslouží naprosto stejnou pochvalu. Byl to zkrátka podobně kvalitní výkon jako ve Valencii, kde jsme byli druzí. Dnešního výsledku si cením o to víc, že jsem prošli řadou potíží – start z poslední pozice, slalom mezi pomalými auty, dramatický a nebezpečný defekt a poté překonání soupeře v předposledním kole! Byla to prostě paráda.“

Výsledky, Le Mans Series, Nürburgring, 3. z 6. závodů 1. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 HDi FAP) LMP1 194 kol 2. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 HDi FAP) LMP1 -1 kolo 3  Pescarolo Sport COLLARD Emmanuel, BOULLION Jean-Christophe (Pescarolo Judd) LMP1  -4 kola 4. Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd YOONG Alex, MÜCKE Stefan, CHAROUZ Jan (Lola B07/17 Judd) LMP1 -7 kol 5. Creation Autosportif CAMPBELL WALTER Jamie, ORTIZ Felipe, NAKANO Shinji (Creation CA07 Judd) LMP1 -7 kol 6. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -7 kol 7. Barazi Epsilon BARAZI Juan, VERGERS Michael, OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) LMP2 -8 kol 8. Arena Motorsport CHILTON Tom, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -8 kol Startovalo 50 posádek

Průběžné pořadí Le Mans Series po 3. z 6 závodů, stáje 1. Peugeot Total st. č. 8 -26 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 18 3. Peugeot Total st. č. 7 - 18 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 13 5. Pescarolo Sport st.č. 17 - 8 6. Rollcentre Racing stč. 18 - 8 Jezdci 1. Lamy, Sarrazin 26 2. Bouillon 18 3. M. Gené, Minassian 18 4. Collard 14 5. J. Charouz, Mücke, Yoong 13 BPA

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?