NÜRBURGRING - ZÁVOD: Další parádní výsledek získala stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v šampionátu Le Mans Series. Na Nürburgringu skončila čtvrtá, přičemž do třetího závodu sezony startovala kvůli rozhodnutí jury jako poslední – padesátá.
Po stříbru z předchozího boje ve Valencii jde o druhý bodový přísun. Závod byl velmi dramatický. Jan Charouz, který za posádku finišoval, se na čtvrtou příčku dostal v předposledním ze 195 kol!
Devatenáctiletý junior měl po posledních zastávkách v boxech ztrátu na Japonce Nakana přibližně půl minuty. Precizní a výjimečně stálou jízdou bývalého pilota F1 a Champcar stahoval a rozhodující útok přišel v šikaně NGK v pasáži před poslední zatáčkou. Lola/Judd v barvách české trikolory překonala černý Creation Judd a svou pozici udržela až do cíle.
Trojice Stefan Mücke, Alex Yoong, Jan Charouz byla zároveň druhá nejrychlejší z vozů s benzínovými motory, když první dvě příčky patřily továrním peugeotům s výkonnějšími turbodiesely. Původně měla česká lola startovat do závodu z třetí příčky, čili jako nejlepší benzínový stroj, nicméně jury Mückemu vzala jeho čas a vůz poslala na poslední, 50. pozici.
Techničtí komisaři totiž po opakovaném rozebrání Loly B07/17 Judd (první dvě dopadla bez problémů) našla poškozené těsnění po airboxem motoru, což ohodnotila jako přestupěk proti řádům. Zároveň tím paradoxně pomohla stáji. Nasávaný falešný vzduch totiž ubíral motoru výkon a zvyšoval spotřebu…
Kvůli startu z poslední řady změnil tým strategii. Mücke, jenž měl původně závod dojíždět, dostal roli první pilota. Nürburgring jako domácí jezdec zná z tria nejlépe a je také nejdravějším týmovým závodníkem. Po hodině jízdy se dostal na 8. příčku. Yoong po vystřídání postoupil dokonce na 4. místo, nicméně kvůli dekfetku levé zadní pneumatiky přišel propad na konec první desítky.
Po výměně kola a opravě pošramocené karoserie ovšem přišel opět vzestup, který završil v posledních dvou hodinách Jan Charouz. Svým výkonem dal zajisté parádní dárek svému otci Antonínovi, jenž dnes slavil 53. narozeniny. Pražský manažer se radoval podobně jako pilot F1 Lewis Hamilton, také dnešní oslavenec (22). Brit se obdaroval sám 3. místem v GP Francie.
Druhý český jezdec na Nürburgringu Jarek Janiš závod nedokončil, protože jeho Spyker C8 Spyder při jízdě vzplál. Janiš pomáhal maršálům s hašením požáru. Naštěstí skončil nezraněn.
Jan Charouz: „Byl to jeden z mých největších závodů. Souboj s Nakanem musel diváky bavit, jsem šťastný, že jsem ho vyhrál já. Ale nebylo to vůbec snadné. Sice jsem jej dotáhl, ale nemohl jsem se dostat před něj. Naše auto totiž nejelo nejlépe na rovinkách, k tomu se často nezi nás pletla pomalejší auta. Musel jsem si jej takzvaně nachystat v některém z pomalejších míst. Rozhodl jsem se pro šikanu NGK. Nakano neměl šanci. Naštěstí.“
Stefan Mücke: „Předjet dvaačtyřicet aut, to se opravdu každý den nestává (úsměv). Vážně, tolik soupeřů jsem v životě nezdolal. Byla to parádní porce závodění. První sada gum bohužel nebyla ideální, vůz byl s nimi přetáčivý. Druhá souprava už ale byla ok a já uháněl, jak to jen šlo. Kvůli předjíždění pomalejších soupeřů jsem byl často mimo ideální stopu, takže na kola se nabalovala spousta špíny, což bylo nebezpečné. Náš výsledek je myslím hoden uznání, protože to byla opravdová bitva.“
Alex Yoong: “Moc mě mrzel defekt pneumatiky ve stém z bezmála svou stovek kol. Musel jsem jeden celý okruh velmi pomalu a opatrně do boxů. Naštěstí se to ale povedlo stejně jako při kolizi s jedním z astonů jsem nenabral zásadní ztrátu. Podobně jako Stefan ani já jsem nebyla zcela spokojený s první sadou gum, ale i mě byla druhá o kus lepší. Hlavní je však konečný výsledek, který považuji za velmi dobrý. Navíc mne těší, že jsem zajel nejrychlejší závodní kolo z naší posádky.“
Antonín Charouz: „Honza mi dal suprdárek k narozeninám. Byl vážně bezvadný. Ale nejen on. Stefan s Alexem si zaslouží naprosto stejnou pochvalu. Byl to zkrátka podobně kvalitní výkon jako ve Valencii, kde jsme byli druzí. Dnešního výsledku si cením o to víc, že jsem prošli řadou potíží – start z poslední pozice, slalom mezi pomalými auty, dramatický a nebezpečný defekt a poté překonání soupeře v předposledním kole! Byla to prostě paráda.“
Výsledky, Le Mans Series, Nürburgring, 3. z 6. závodů 1. Team Peugeot Total LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 HDi FAP) LMP1 194 kol 2. Team Peugeot Total GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 HDi FAP) LMP1 -1 kolo 3 Pescarolo Sport COLLARD Emmanuel, BOULLION Jean-Christophe (Pescarolo Judd) LMP1 -4 kola 4. Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd YOONG Alex, MÜCKE Stefan, CHAROUZ Jan (Lola B07/17 Judd) LMP1 -7 kol 5. Creation Autosportif CAMPBELL WALTER Jamie, ORTIZ Felipe, NAKANO Shinji (Creation CA07 Judd) LMP1 -7 kol 6. RML ERDOS Thomas, NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) LMP2 -7 kol 7. Barazi Epsilon BARAZI Juan, VERGERS Michael, OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) LMP2 -8 kol 8. Arena Motorsport CHILTON Tom, SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) LMP1 -8 kol Startovalo 50 posádek
Průběžné pořadí Le Mans Series po 3. z 6 závodů, stáje 1. Peugeot Total st. č. 8 -26 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 18 3. Peugeot Total st. č. 7 - 18 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 13 5. Pescarolo Sport st.č. 17 - 8 6. Rollcentre Racing stč. 18 - 8 Jezdci 1. Lamy, Sarrazin 26 2. Bouillon 18 3. M. Gené, Minassian 18 4. Collard 14 5. J. Charouz, Mücke, Yoong 13 BPA
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?