LMS: Česká Lola hned za naftovými peugeoty

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 29. června 2007 21:06
Sdílej:

NÜRBURGRING: Trojice Alex Yoong, Stefan Mücke, Jan Charouz na německém Nürburgringu potvrzuje parádní formu z předchozích závodů Le Mans Series i z legendy 24h Le Mans.

S tovární Lolou B07/17 Judd totiž v dnešních volných trénincích skončila třetí z padesáti účinkujících posádek. Před prototypem v barvách české trikolory se umístily jen speciály Peugeot s výkonnějšími naftovými turbomotory, takže stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd byla dnes nejlepším týmem s klasickým, benzínovým motorem.

Čas zajel Mücke, který má s domácí tratí v pohoří Eifel největší zkušenosti, především ze závodění v DTM. Nad okruhem panovalo proměnlivé, chladné počasí, při samotné jízdě byla suchá trať. V sobotu má být tepleji a v neděli by mělo přijít ochlazení a mají opět přijít deště.

Zítřejší program zahrnuje poslední volný trénink a kvalifikaci, která rozhodne o postavení na startu nedělního závodu na 1000 km nebo 6 hodin. Bitvu, která začne pět minut před polednem, odvysílá v sérii přímých přenosů česká televizní stanice Galaxie Sport (vstupy 11.55, 14.00 a 17.00).

Stefan Mücke: „Auto je vynikající, myslím, že je ještě lepší než v posledním závodě LMS ve Valencii nebo i při 24 hodinách Le Mans. Jediné, co nám ještě zbývá, je lepší vyvážení vozu. Ale to bychom měli bez problémů vyladit zítra. Už se moc těším na jediný domácí závod roku.“

Antonín Charouz: „Zatím jsem velmi spokojený. Být nejlepším benzínovým autem je dobrý výsledek. Snad v tom budeme pokračovat i ve zbytku víkendu.“

Výsledky, LMS na Nürburgringu, páteční volné tréninky 1. LMP1 GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (E/F Peugeot 908 HDi FAP) 1:42.793 2  LMP1 LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (P/F Peugeot 908 HDi FAP) -1.066 3. LMP1 YOONG Alex/MÜCKE Stefan/CHAROUZ Jan (MAL/D/CZ Lola B07/17 Judd) -3.223 4. LMP2 ERDOS Thomas/NEWTON Mike (BR/GB MG Lola EX264 AER) -3.515 5. LMP1 COLLARD Emmanuel/BOULLION Jean-Christophe (F/F Pescarolo Judd) -4.117 6. LMP1 GOUNON Jean-Marc/MOREAU Guillaume (F/F Courage LC70 AER) -4.551 7. LMP1 CHILTON Tom/SHIMODA Hayanari (GB/J Zytek 07S Zytek) -4.672 8. LMP2 AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (PA/Eng/Eel Lola B05/40 AER) -5.270 9. LMP1 PRIMAT Harold/TINSEAU Christophe (CH/F Pescarolo Judd) -5.414 10. LMP1 FREI Alexander/COCHET Jonathan (CH/F Courage LC70 AER) -5.426 38. (8. v LMGT2) J.JANIŠ/KOX (CZ/NL Spyker C8 Spyder GT2R) -18.383 Startovalo 50 vozů BPA

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?