NÜRBURGRING: Trojice Alex Yoong, Stefan Mücke, Jan Charouz na německém Nürburgringu potvrzuje parádní formu z předchozích závodů Le Mans Series i z legendy 24h Le Mans.
S tovární Lolou B07/17 Judd totiž v dnešních volných trénincích skončila třetí z padesáti účinkujících posádek. Před prototypem v barvách české trikolory se umístily jen speciály Peugeot s výkonnějšími naftovými turbomotory, takže stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd byla dnes nejlepším týmem s klasickým, benzínovým motorem.
Čas zajel Mücke, který má s domácí tratí v pohoří Eifel největší zkušenosti, především ze závodění v DTM. Nad okruhem panovalo proměnlivé, chladné počasí, při samotné jízdě byla suchá trať. V sobotu má být tepleji a v neděli by mělo přijít ochlazení a mají opět přijít deště.
Zítřejší program zahrnuje poslední volný trénink a kvalifikaci, která rozhodne o postavení na startu nedělního závodu na 1000 km nebo 6 hodin. Bitvu, která začne pět minut před polednem, odvysílá v sérii přímých přenosů česká televizní stanice Galaxie Sport (vstupy 11.55, 14.00 a 17.00).
Stefan Mücke: „Auto je vynikající, myslím, že je ještě lepší než v posledním závodě LMS ve Valencii nebo i při 24 hodinách Le Mans. Jediné, co nám ještě zbývá, je lepší vyvážení vozu. Ale to bychom měli bez problémů vyladit zítra. Už se moc těším na jediný domácí závod roku.“
Antonín Charouz: „Zatím jsem velmi spokojený. Být nejlepším benzínovým autem je dobrý výsledek. Snad v tom budeme pokračovat i ve zbytku víkendu.“
Výsledky, LMS na Nürburgringu, páteční volné tréninky 1. LMP1 GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (E/F Peugeot 908 HDi FAP) 1:42.793 2 LMP1 LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (P/F Peugeot 908 HDi FAP) -1.066 3. LMP1 YOONG Alex/MÜCKE Stefan/CHAROUZ Jan (MAL/D/CZ Lola B07/17 Judd) -3.223 4. LMP2 ERDOS Thomas/NEWTON Mike (BR/GB MG Lola EX264 AER) -3.515 5. LMP1 COLLARD Emmanuel/BOULLION Jean-Christophe (F/F Pescarolo Judd) -4.117 6. LMP1 GOUNON Jean-Marc/MOREAU Guillaume (F/F Courage LC70 AER) -4.551 7. LMP1 CHILTON Tom/SHIMODA Hayanari (GB/J Zytek 07S Zytek) -4.672 8. LMP2 AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (PA/Eng/Eel Lola B05/40 AER) -5.270 9. LMP1 PRIMAT Harold/TINSEAU Christophe (CH/F Pescarolo Judd) -5.414 10. LMP1 FREI Alexander/COCHET Jonathan (CH/F Courage LC70 AER) -5.426 38. (8. v LMGT2) J.JANIŠ/KOX (CZ/NL Spyker C8 Spyder GT2R) -18.383 Startovalo 50 vozů BPA
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?