LMS: Česká Lola hned za naftovými peugeoty

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 29. června 2007 21:06
Sdílej:

NÜRBURGRING: Trojice Alex Yoong, Stefan Mücke, Jan Charouz na německém Nürburgringu potvrzuje parádní formu z předchozích závodů Le Mans Series i z legendy 24h Le Mans.

S tovární Lolou B07/17 Judd totiž v dnešních volných trénincích skončila třetí z padesáti účinkujících posádek. Před prototypem v barvách české trikolory se umístily jen speciály Peugeot s výkonnějšími naftovými turbomotory, takže stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd byla dnes nejlepším týmem s klasickým, benzínovým motorem.

Čas zajel Mücke, který má s domácí tratí v pohoří Eifel největší zkušenosti, především ze závodění v DTM. Nad okruhem panovalo proměnlivé, chladné počasí, při samotné jízdě byla suchá trať. V sobotu má být tepleji a v neděli by mělo přijít ochlazení a mají opět přijít deště.

Zítřejší program zahrnuje poslední volný trénink a kvalifikaci, která rozhodne o postavení na startu nedělního závodu na 1000 km nebo 6 hodin. Bitvu, která začne pět minut před polednem, odvysílá v sérii přímých přenosů česká televizní stanice Galaxie Sport (vstupy 11.55, 14.00 a 17.00).

Stefan Mücke: „Auto je vynikající, myslím, že je ještě lepší než v posledním závodě LMS ve Valencii nebo i při 24 hodinách Le Mans. Jediné, co nám ještě zbývá, je lepší vyvážení vozu. Ale to bychom měli bez problémů vyladit zítra. Už se moc těším na jediný domácí závod roku.“

Antonín Charouz: „Zatím jsem velmi spokojený. Být nejlepším benzínovým autem je dobrý výsledek. Snad v tom budeme pokračovat i ve zbytku víkendu.“

Výsledky, LMS na Nürburgringu, páteční volné tréninky 1. LMP1 GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (E/F Peugeot 908 HDi FAP) 1:42.793 2  LMP1 LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (P/F Peugeot 908 HDi FAP) -1.066 3. LMP1 YOONG Alex/MÜCKE Stefan/CHAROUZ Jan (MAL/D/CZ Lola B07/17 Judd) -3.223 4. LMP2 ERDOS Thomas/NEWTON Mike (BR/GB MG Lola EX264 AER) -3.515 5. LMP1 COLLARD Emmanuel/BOULLION Jean-Christophe (F/F Pescarolo Judd) -4.117 6. LMP1 GOUNON Jean-Marc/MOREAU Guillaume (F/F Courage LC70 AER) -4.551 7. LMP1 CHILTON Tom/SHIMODA Hayanari (GB/J Zytek 07S Zytek) -4.672 8. LMP2 AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (PA/Eng/Eel Lola B05/40 AER) -5.270 9. LMP1 PRIMAT Harold/TINSEAU Christophe (CH/F Pescarolo Judd) -5.414 10. LMP1 FREI Alexander/COCHET Jonathan (CH/F Courage LC70 AER) -5.426 38. (8. v LMGT2) J.JANIŠ/KOX (CZ/NL Spyker C8 Spyder GT2R) -18.383 Startovalo 50 vozů BPA

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.