NÜRBURGRING: Trojice Alex Yoong, Stefan Mücke, Jan Charouz na německém Nürburgringu potvrzuje parádní formu z předchozích závodů Le Mans Series i z legendy 24h Le Mans.
S tovární Lolou B07/17 Judd totiž v dnešních volných trénincích skončila třetí z padesáti účinkujících posádek. Před prototypem v barvách české trikolory se umístily jen speciály Peugeot s výkonnějšími naftovými turbomotory, takže stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd byla dnes nejlepším týmem s klasickým, benzínovým motorem.
Čas zajel Mücke, který má s domácí tratí v pohoří Eifel největší zkušenosti, především ze závodění v DTM. Nad okruhem panovalo proměnlivé, chladné počasí, při samotné jízdě byla suchá trať. V sobotu má být tepleji a v neděli by mělo přijít ochlazení a mají opět přijít deště.
Zítřejší program zahrnuje poslední volný trénink a kvalifikaci, která rozhodne o postavení na startu nedělního závodu na 1000 km nebo 6 hodin. Bitvu, která začne pět minut před polednem, odvysílá v sérii přímých přenosů česká televizní stanice Galaxie Sport (vstupy 11.55, 14.00 a 17.00).
Stefan Mücke: „Auto je vynikající, myslím, že je ještě lepší než v posledním závodě LMS ve Valencii nebo i při 24 hodinách Le Mans. Jediné, co nám ještě zbývá, je lepší vyvážení vozu. Ale to bychom měli bez problémů vyladit zítra. Už se moc těším na jediný domácí závod roku.“
Antonín Charouz: „Zatím jsem velmi spokojený. Být nejlepším benzínovým autem je dobrý výsledek. Snad v tom budeme pokračovat i ve zbytku víkendu.“
Výsledky, LMS na Nürburgringu, páteční volné tréninky 1. LMP1 GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (E/F Peugeot 908 HDi FAP) 1:42.793 2 LMP1 LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (P/F Peugeot 908 HDi FAP) -1.066 3. LMP1 YOONG Alex/MÜCKE Stefan/CHAROUZ Jan (MAL/D/CZ Lola B07/17 Judd) -3.223 4. LMP2 ERDOS Thomas/NEWTON Mike (BR/GB MG Lola EX264 AER) -3.515 5. LMP1 COLLARD Emmanuel/BOULLION Jean-Christophe (F/F Pescarolo Judd) -4.117 6. LMP1 GOUNON Jean-Marc/MOREAU Guillaume (F/F Courage LC70 AER) -4.551 7. LMP1 CHILTON Tom/SHIMODA Hayanari (GB/J Zytek 07S Zytek) -4.672 8. LMP2 AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (PA/Eng/Eel Lola B05/40 AER) -5.270 9. LMP1 PRIMAT Harold/TINSEAU Christophe (CH/F Pescarolo Judd) -5.414 10. LMP1 FREI Alexander/COCHET Jonathan (CH/F Courage LC70 AER) -5.426 38. (8. v LMGT2) J.JANIŠ/KOX (CZ/NL Spyker C8 Spyder GT2R) -18.383 Startovalo 50 vozů BPA
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?