LMS: Česká Lola hned za naftovými peugeoty

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 29. června 2007 21:06
Sdílej:

NÜRBURGRING: Trojice Alex Yoong, Stefan Mücke, Jan Charouz na německém Nürburgringu potvrzuje parádní formu z předchozích závodů Le Mans Series i z legendy 24h Le Mans.

S tovární Lolou B07/17 Judd totiž v dnešních volných trénincích skončila třetí z padesáti účinkujících posádek. Před prototypem v barvách české trikolory se umístily jen speciály Peugeot s výkonnějšími naftovými turbomotory, takže stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd byla dnes nejlepším týmem s klasickým, benzínovým motorem.

Čas zajel Mücke, který má s domácí tratí v pohoří Eifel největší zkušenosti, především ze závodění v DTM. Nad okruhem panovalo proměnlivé, chladné počasí, při samotné jízdě byla suchá trať. V sobotu má být tepleji a v neděli by mělo přijít ochlazení a mají opět přijít deště.

Zítřejší program zahrnuje poslední volný trénink a kvalifikaci, která rozhodne o postavení na startu nedělního závodu na 1000 km nebo 6 hodin. Bitvu, která začne pět minut před polednem, odvysílá v sérii přímých přenosů česká televizní stanice Galaxie Sport (vstupy 11.55, 14.00 a 17.00).

Stefan Mücke: „Auto je vynikající, myslím, že je ještě lepší než v posledním závodě LMS ve Valencii nebo i při 24 hodinách Le Mans. Jediné, co nám ještě zbývá, je lepší vyvážení vozu. Ale to bychom měli bez problémů vyladit zítra. Už se moc těším na jediný domácí závod roku.“

Antonín Charouz: „Zatím jsem velmi spokojený. Být nejlepším benzínovým autem je dobrý výsledek. Snad v tom budeme pokračovat i ve zbytku víkendu.“

Výsledky, LMS na Nürburgringu, páteční volné tréninky 1. LMP1 GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (E/F Peugeot 908 HDi FAP) 1:42.793 2  LMP1 LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (P/F Peugeot 908 HDi FAP) -1.066 3. LMP1 YOONG Alex/MÜCKE Stefan/CHAROUZ Jan (MAL/D/CZ Lola B07/17 Judd) -3.223 4. LMP2 ERDOS Thomas/NEWTON Mike (BR/GB MG Lola EX264 AER) -3.515 5. LMP1 COLLARD Emmanuel/BOULLION Jean-Christophe (F/F Pescarolo Judd) -4.117 6. LMP1 GOUNON Jean-Marc/MOREAU Guillaume (F/F Courage LC70 AER) -4.551 7. LMP1 CHILTON Tom/SHIMODA Hayanari (GB/J Zytek 07S Zytek) -4.672 8. LMP2 AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (PA/Eng/Eel Lola B05/40 AER) -5.270 9. LMP1 PRIMAT Harold/TINSEAU Christophe (CH/F Pescarolo Judd) -5.414 10. LMP1 FREI Alexander/COCHET Jonathan (CH/F Courage LC70 AER) -5.426 38. (8. v LMGT2) J.JANIŠ/KOX (CZ/NL Spyker C8 Spyder GT2R) -18.383 Startovalo 50 vozů BPA

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.