Pouhé dva týdny po úspěšné premiéře v legendárním závodě 24h Le Mans nastoupí stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd k další velké bitvě.
Německá dráha Nürburgring totiž hostí třetí podnik šampionátu Le Mans Series a český tým bude stejně jako v předchozích bojích na startu. Trojice Jan Charouz, Alex Yoong, Stefan Mücke věří, že zopakuje výkon z Le Mans, kde patřila k nejlepším posádkám s benzínovými motory. Závod bude přímo vysílat Galaxie Sport.
Stáj vedená Antonínem Charouzem doufá, že na krátké, moderní verzi slavného okruhu v pohoří Eifel naváže na své předchozí výkony. Svým působením se zařadila mezi největší překvapení letošního dění na scéně sportovních vozů. Jako nováček vybojovala druhou příčku v závodě LMS ve Valencii a před dvěma týdny ve 24 hodinách Le Mans skončila osmá absolutně a pátá v královské třídě LM P1. Trio Charouz, Yoong, Mücke přitom zbrzdila série šesti defektů pneumatik a dva výlety mimo trať způsobené právě potížemi s koly.
Zatímco Charouz s Mückem pojedou na Nürburgringu se sportovním prototypem poprvé, malajský expilot formule 1 Yoong má s výkonnou „plackou“ na trati zkušenosti. I radostné vzpomínky. Loni zde totiž s dalším bývalým jezdcem Grand Prix Janem Lammersem skončil třetí absolutně. Střídali se v kokpitu japonského speciálu Dome Judd.
Jan Charouz: „Nürburgring jsem poznal při závodění ve formuli BMW, takže nejdu do neznáma. Pauza od Le Mans sice nebyla dlouhá, ale dobře jsem si odpočinul, byl s kamarády na výletech u vody. Když porovnám německý okruh s Valencií, kde se jel předchozí podnik LMS, je Nürburgring mnohem prostornější. Nemělo by tedy být tolik práce s předjížděním pomalejších aut. Věřím, že bychom mohl opět atakovat podium a mám jediné přání – ať neprší. Dešťů bylo dost už v Le Mans.“
Alex Yoong: „Na Nürburgring se moc těším. Pokud se nám podaří z naší Loly B07/17 Judd dostat takovou rychlost jako v předchozích bojích, máme velkou šanci být nejlepší posádkou s benzínovým motorem. Na startu budou dva naftové stroje, takže je snadné si spočítat, kam míří naše ambice.“
Stefan Mücke: „Okruh v pohoří Eifel znám velmi dobře, hlavně z mnoha startů v šampionátu DTM. Ale musím říci, že není vůbec snadný. Přesto mám závodění na něm moc rád. Velmi se těším na své fanoušky, je to pro ně letos jediná příležitost vidět mě na domácí trati. Mám zprávy, že jich bude opravdu hodně. Trať by měla našemu autu dobře sedět, naše šance na stupně vítězů jsou naprostou reálné.“
Antonín Charouz: „Chceme pokračovat v našich předchozích výkonech. To znamená být mezi nejlepšími benzínovými auty a pokusit se o umístění na podiu. Ovšem místo v elitní pětce bude také úspěchem.“
Televizní stanice Galaxie Sport odvysílá závod v sérii přímých přenosů, jejich časy jsou zde: 11.55, 14.00 a 17.00 Le Mans Series po 2. z 6 závodů, stáje 1. Peugeot Total st. č. 8 -16 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 12 3. Peugeot Total st. č. 7 - 10 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 8 5. Pescarolo Sport st.č. 17 - 8 6. Rollcentre Racing stč. 18 - 8 Jezdci 1. Lamy, Sarrazin 16 2. Bouillon 12 3. M. Gené, Minassian 10 4. Collard 8 5. J. Charouz, Mücke, Yoong 8 BPA
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.