LMS: Lola týmu Škoda Charouz opět v akci

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 28. června 2007 11:42
Sdílej:

Pouhé dva týdny po úspěšné premiéře v legendárním závodě 24h Le Mans nastoupí stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd k další velké bitvě.

Německá dráha Nürburgring totiž hostí třetí podnik šampionátu Le Mans Series a český tým bude stejně jako v předchozích bojích na startu. Trojice Jan Charouz, Alex Yoong, Stefan Mücke věří, že zopakuje výkon z Le Mans, kde patřila k nejlepším posádkám s benzínovými motory. Závod bude přímo vysílat Galaxie Sport.

Stáj vedená Antonínem Charouzem doufá, že na krátké, moderní verzi slavného okruhu v pohoří Eifel naváže na své předchozí výkony. Svým působením se zařadila mezi největší překvapení letošního dění na scéně sportovních vozů. Jako nováček vybojovala druhou příčku v závodě LMS ve Valencii a před dvěma týdny ve 24 hodinách Le Mans skončila osmá absolutně a pátá v královské třídě LM P1. Trio Charouz, Yoong, Mücke přitom zbrzdila série šesti defektů pneumatik a dva výlety mimo trať způsobené právě potížemi s koly.

Zatímco Charouz s Mückem pojedou na Nürburgringu se sportovním prototypem poprvé, malajský expilot formule 1 Yoong má s výkonnou „plackou“ na trati zkušenosti. I radostné vzpomínky. Loni zde totiž s dalším bývalým jezdcem Grand Prix Janem Lammersem skončil třetí absolutně. Střídali se v kokpitu japonského speciálu Dome Judd.

Jan Charouz: „Nürburgring jsem poznal při závodění ve formuli BMW, takže nejdu do neznáma. Pauza od Le Mans sice nebyla dlouhá, ale dobře jsem si odpočinul, byl s kamarády na výletech u vody. Když porovnám německý okruh s Valencií, kde se jel předchozí podnik LMS, je Nürburgring mnohem prostornější. Nemělo by tedy být tolik práce s předjížděním pomalejších aut. Věřím, že bychom mohl opět atakovat podium a mám jediné přání – ať neprší. Dešťů bylo dost už v Le Mans.“

Alex Yoong: „Na Nürburgring se moc těším. Pokud se nám podaří z naší Loly B07/17 Judd dostat takovou rychlost jako v předchozích bojích, máme velkou šanci být nejlepší posádkou s benzínovým motorem. Na startu budou dva naftové stroje, takže je snadné si spočítat, kam míří naše ambice.“

Stefan Mücke: „Okruh v pohoří Eifel znám velmi dobře, hlavně z mnoha startů v šampionátu DTM. Ale musím říci, že není vůbec snadný. Přesto mám závodění na něm moc rád. Velmi se těším na své fanoušky, je to pro ně letos jediná příležitost vidět mě na domácí trati. Mám zprávy, že jich bude opravdu hodně. Trať by měla našemu autu dobře sedět, naše šance na stupně vítězů jsou naprostou reálné.“

Antonín Charouz: „Chceme pokračovat v našich předchozích výkonech. To znamená být mezi nejlepšími benzínovými auty a pokusit se o umístění na podiu. Ovšem místo v elitní pětce bude také úspěchem.“

Televizní stanice Galaxie Sport odvysílá závod v sérii přímých přenosů, jejich časy jsou zde: 11.55, 14.00 a 17.00 Le Mans Series po 2. z 6 závodů, stáje 1. Peugeot Total st. č. 8 -16 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 12 3. Peugeot Total st. č. 7 - 10 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 8 5. Pescarolo Sport st.č. 17 - 8 6. Rollcentre Racing stč. 18 - 8 Jezdci 1. Lamy, Sarrazin 16 2. Bouillon 12 3. M. Gené, Minassian 10 4. Collard 8 5. J. Charouz, Mücke, Yoong 8 BPA

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.