Pouhé dva týdny po úspěšné premiéře v legendárním závodě 24h Le Mans nastoupí stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd k další velké bitvě.
Německá dráha Nürburgring totiž hostí třetí podnik šampionátu Le Mans Series a český tým bude stejně jako v předchozích bojích na startu. Trojice Jan Charouz, Alex Yoong, Stefan Mücke věří, že zopakuje výkon z Le Mans, kde patřila k nejlepším posádkám s benzínovými motory. Závod bude přímo vysílat Galaxie Sport.
Stáj vedená Antonínem Charouzem doufá, že na krátké, moderní verzi slavného okruhu v pohoří Eifel naváže na své předchozí výkony. Svým působením se zařadila mezi největší překvapení letošního dění na scéně sportovních vozů. Jako nováček vybojovala druhou příčku v závodě LMS ve Valencii a před dvěma týdny ve 24 hodinách Le Mans skončila osmá absolutně a pátá v královské třídě LM P1. Trio Charouz, Yoong, Mücke přitom zbrzdila série šesti defektů pneumatik a dva výlety mimo trať způsobené právě potížemi s koly.
Zatímco Charouz s Mückem pojedou na Nürburgringu se sportovním prototypem poprvé, malajský expilot formule 1 Yoong má s výkonnou „plackou“ na trati zkušenosti. I radostné vzpomínky. Loni zde totiž s dalším bývalým jezdcem Grand Prix Janem Lammersem skončil třetí absolutně. Střídali se v kokpitu japonského speciálu Dome Judd.
Jan Charouz: „Nürburgring jsem poznal při závodění ve formuli BMW, takže nejdu do neznáma. Pauza od Le Mans sice nebyla dlouhá, ale dobře jsem si odpočinul, byl s kamarády na výletech u vody. Když porovnám německý okruh s Valencií, kde se jel předchozí podnik LMS, je Nürburgring mnohem prostornější. Nemělo by tedy být tolik práce s předjížděním pomalejších aut. Věřím, že bychom mohl opět atakovat podium a mám jediné přání – ať neprší. Dešťů bylo dost už v Le Mans.“
Alex Yoong: „Na Nürburgring se moc těším. Pokud se nám podaří z naší Loly B07/17 Judd dostat takovou rychlost jako v předchozích bojích, máme velkou šanci být nejlepší posádkou s benzínovým motorem. Na startu budou dva naftové stroje, takže je snadné si spočítat, kam míří naše ambice.“
Stefan Mücke: „Okruh v pohoří Eifel znám velmi dobře, hlavně z mnoha startů v šampionátu DTM. Ale musím říci, že není vůbec snadný. Přesto mám závodění na něm moc rád. Velmi se těším na své fanoušky, je to pro ně letos jediná příležitost vidět mě na domácí trati. Mám zprávy, že jich bude opravdu hodně. Trať by měla našemu autu dobře sedět, naše šance na stupně vítězů jsou naprostou reálné.“
Antonín Charouz: „Chceme pokračovat v našich předchozích výkonech. To znamená být mezi nejlepšími benzínovými auty a pokusit se o umístění na podiu. Ovšem místo v elitní pětce bude také úspěchem.“
Televizní stanice Galaxie Sport odvysílá závod v sérii přímých přenosů, jejich časy jsou zde:
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.