Tomáše Engeho čeká v první polovině června pořádná honička. Minulou neděli testoval v Le Mans, kde se ve dnech 16. až 17. června představí při závodě 24 hodin Le Mans.
Český jezdec pojede společně s Johnny Herbertem a Peterem Koxem s vozem Aston Martin DBR9 třídy GT1, který v nedělním testu zaznamenal druhý nejrychlejší čas své třídy. Z Le Mans Enge odcestoval do Ameriky, kde se příští sobotu postaví na start šestého podniku Grand-Am Rolex Series ve Watkins Glen. O vůz se bude střídat s kanadským jezdcem Patrickem Carpentierem.
“Závodit na obou stranách Atlantiku může být náročné, ale v minulosti jsem to už zažil,” říká Enge, jenž při lednové čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně obsadil s druhým vozem Pontiac Riley týmu SAMAX Motorsport solidní šestou příčku absolutně. “Startem v Daytoně se mi splnil sen. Navíc jsem zjistil, že prototyp, s nímž jsem tady jel, vyhovuje mému jezdeckému stylu. Byla smůla, že jsme v závěru nemohli bojovat o stupně vítězů. V závodě jsme měli několik problémů, ale dokázali jsme dojet až do cíle čtyřiadvacetihodinovky. Doufám, že teď budu mít šanci bojovat o vítězství. Společně s Patrickem (Carpentierem) uděláme všechno, abychom vyhráli, a věřím, že toho můžeme dosáhnout!”
“Jisté je, že prototypy Grand-Am Daytona jsou prakticky stejně rychlé jako Aston Martin, s nímž pojedu v Le Mans. A to mi vyhovuje. Na konci března jsem nepříjemně havaroval s Ferrari, když jsem trefil zeď v St. Petersburgu. Poranil jsem si levou plíci, zlomil tři žebra a zranil jsem si levý loket! Ale dokázal jsem se vrátit zpět o tři závody později v Salt Lake City (Utah), kde jsme po vítězství v kvalifikaci dokázali s Darrenem (Turnerem) vyhrát v závodě i svou třídu GT2. Jsem zpátky a před závodním víkendem ve Watkins Glen jsem vážně v dobré formě,” uzavírá Enge.
Po závodě ve Watkins Glen se Enge vrací do Evropy, kde jej ve středu 13. června čeká testování v rámci přípravy na 75. ročník závodu 24 hodin Le Mans, který odstartuje v sobotu 16. června v 15 hodin. Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.