Tomáše Engeho čeká v první polovině června pořádná honička. Minulou neděli testoval v Le Mans, kde se ve dnech 16. až 17. června představí při závodě 24 hodin Le Mans.
Český jezdec pojede společně s Johnny Herbertem a Peterem Koxem s vozem Aston Martin DBR9 třídy GT1, který v nedělním testu zaznamenal druhý nejrychlejší čas své třídy. Z Le Mans Enge odcestoval do Ameriky, kde se příští sobotu postaví na start šestého podniku Grand-Am Rolex Series ve Watkins Glen. O vůz se bude střídat s kanadským jezdcem Patrickem Carpentierem.
“Závodit na obou stranách Atlantiku může být náročné, ale v minulosti jsem to už zažil,” říká Enge, jenž při lednové čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně obsadil s druhým vozem Pontiac Riley týmu SAMAX Motorsport solidní šestou příčku absolutně. “Startem v Daytoně se mi splnil sen. Navíc jsem zjistil, že prototyp, s nímž jsem tady jel, vyhovuje mému jezdeckému stylu. Byla smůla, že jsme v závěru nemohli bojovat o stupně vítězů. V závodě jsme měli několik problémů, ale dokázali jsme dojet až do cíle čtyřiadvacetihodinovky. Doufám, že teď budu mít šanci bojovat o vítězství. Společně s Patrickem (Carpentierem) uděláme všechno, abychom vyhráli, a věřím, že toho můžeme dosáhnout!”
“Jisté je, že prototypy Grand-Am Daytona jsou prakticky stejně rychlé jako Aston Martin, s nímž pojedu v Le Mans. A to mi vyhovuje. Na konci března jsem nepříjemně havaroval s Ferrari, když jsem trefil zeď v St. Petersburgu. Poranil jsem si levou plíci, zlomil tři žebra a zranil jsem si levý loket! Ale dokázal jsem se vrátit zpět o tři závody později v Salt Lake City (Utah), kde jsme po vítězství v kvalifikaci dokázali s Darrenem (Turnerem) vyhrát v závodě i svou třídu GT2. Jsem zpátky a před závodním víkendem ve Watkins Glen jsem vážně v dobré formě,” uzavírá Enge.
Po závodě ve Watkins Glen se Enge vrací do Evropy, kde jej ve středu 13. června čeká testování v rámci přípravy na 75. ročník závodu 24 hodin Le Mans, který odstartuje v sobotu 16. června v 15 hodin. Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?