Tomáše Engeho čeká v první polovině června pořádná honička. Minulou neděli testoval v Le Mans, kde se ve dnech 16. až 17. června představí při závodě 24 hodin Le Mans.
Český jezdec pojede společně s Johnny Herbertem a Peterem Koxem s vozem Aston Martin DBR9 třídy GT1, který v nedělním testu zaznamenal druhý nejrychlejší čas své třídy. Z Le Mans Enge odcestoval do Ameriky, kde se příští sobotu postaví na start šestého podniku Grand-Am Rolex Series ve Watkins Glen. O vůz se bude střídat s kanadským jezdcem Patrickem Carpentierem.
“Závodit na obou stranách Atlantiku může být náročné, ale v minulosti jsem to už zažil,” říká Enge, jenž při lednové čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně obsadil s druhým vozem Pontiac Riley týmu SAMAX Motorsport solidní šestou příčku absolutně. “Startem v Daytoně se mi splnil sen. Navíc jsem zjistil, že prototyp, s nímž jsem tady jel, vyhovuje mému jezdeckému stylu. Byla smůla, že jsme v závěru nemohli bojovat o stupně vítězů. V závodě jsme měli několik problémů, ale dokázali jsme dojet až do cíle čtyřiadvacetihodinovky. Doufám, že teď budu mít šanci bojovat o vítězství. Společně s Patrickem (Carpentierem) uděláme všechno, abychom vyhráli, a věřím, že toho můžeme dosáhnout!”
“Jisté je, že prototypy Grand-Am Daytona jsou prakticky stejně rychlé jako Aston Martin, s nímž pojedu v Le Mans. A to mi vyhovuje. Na konci března jsem nepříjemně havaroval s Ferrari, když jsem trefil zeď v St. Petersburgu. Poranil jsem si levou plíci, zlomil tři žebra a zranil jsem si levý loket! Ale dokázal jsem se vrátit zpět o tři závody později v Salt Lake City (Utah), kde jsme po vítězství v kvalifikaci dokázali s Darrenem (Turnerem) vyhrát v závodě i svou třídu GT2. Jsem zpátky a před závodním víkendem ve Watkins Glen jsem vážně v dobré formě,” uzavírá Enge.
Po závodě ve Watkins Glen se Enge vrací do Evropy, kde jej ve středu 13. června čeká testování v rámci přípravy na 75. ročník závodu 24 hodin Le Mans, který odstartuje v sobotu 16. června v 15 hodin. Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?