Tomáše Engeho čeká v první polovině června pořádná honička. Minulou neděli testoval v Le Mans, kde se ve dnech 16. až 17. června představí při závodě 24 hodin Le Mans.
Český jezdec pojede společně s Johnny Herbertem a Peterem Koxem s vozem Aston Martin DBR9 třídy GT1, který v nedělním testu zaznamenal druhý nejrychlejší čas své třídy. Z Le Mans Enge odcestoval do Ameriky, kde se příští sobotu postaví na start šestého podniku Grand-Am Rolex Series ve Watkins Glen. O vůz se bude střídat s kanadským jezdcem Patrickem Carpentierem.
“Závodit na obou stranách Atlantiku může být náročné, ale v minulosti jsem to už zažil,” říká Enge, jenž při lednové čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně obsadil s druhým vozem Pontiac Riley týmu SAMAX Motorsport solidní šestou příčku absolutně. “Startem v Daytoně se mi splnil sen. Navíc jsem zjistil, že prototyp, s nímž jsem tady jel, vyhovuje mému jezdeckému stylu. Byla smůla, že jsme v závěru nemohli bojovat o stupně vítězů. V závodě jsme měli několik problémů, ale dokázali jsme dojet až do cíle čtyřiadvacetihodinovky. Doufám, že teď budu mít šanci bojovat o vítězství. Společně s Patrickem (Carpentierem) uděláme všechno, abychom vyhráli, a věřím, že toho můžeme dosáhnout!”
“Jisté je, že prototypy Grand-Am Daytona jsou prakticky stejně rychlé jako Aston Martin, s nímž pojedu v Le Mans. A to mi vyhovuje. Na konci března jsem nepříjemně havaroval s Ferrari, když jsem trefil zeď v St. Petersburgu. Poranil jsem si levou plíci, zlomil tři žebra a zranil jsem si levý loket! Ale dokázal jsem se vrátit zpět o tři závody později v Salt Lake City (Utah), kde jsme po vítězství v kvalifikaci dokázali s Darrenem (Turnerem) vyhrát v závodě i svou třídu GT2. Jsem zpátky a před závodním víkendem ve Watkins Glen jsem vážně v dobré formě,” uzavírá Enge.
Po závodě ve Watkins Glen se Enge vrací do Evropy, kde jej ve středu 13. června čeká testování v rámci přípravy na 75. ročník závodu 24 hodin Le Mans, který odstartuje v sobotu 16. června v 15 hodin. Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.