24h LeMans: Česká Lola v testu na 13. pozici

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 3. června 2007 19:47
Sdílej:

Osm hodin jediného oficiálního testu před závodem 24h Le Mans přineslo českému týmu Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd třináctou příčku.

Čas zajel devatenáctiletý Jan Charouz, nejmladší pilot letošního ročníku proslulého maratonu. Stejně jako v závodech šampionátu Le Mans Series měl za kolegy Němce Stefana Mückeho a malajského expilota F1 Alexe Yoonga.

Byl to jen test, nicméně podél dráhy La Sarthe byly zástupy diváků. Vstupenku si koupilo 20 045 fanoušků. Kempy uvnitř okruhu se postupně plnily, příznivci motorsportu si závod často spojují s dovolenou – přijedou už k testu a zůstanou až ke 24 hodinám Le Mans, které odstartují 16. června.

Mezinárodní posádka české stáje zajela v první části testu 16. čas, při podvečerním účtování celého dne z toho bylo 13. místo. Testovací jízdy byly v letním horku kvůli haváriím několikrát zastaveny. Všechny skončily bez zranění.

Jan Charouz: „Stejně jako Stefan jsem i já nováčkem na této legendární trati. Hned ráno jsem se soustředil na ujetí deseti kol, která jsou pro nové jezdce podmínkou, bez jejího splnění nemůžou nastoupit do dalšího programu závodu. Povedlo se to naštěstí hladce hned ráno, takže pak jsem se mohl soustředit na učení trati. Je krásná, těžká i zábavná. Chce to co nejvíce jezdit a pak to bude ještě lepší. Se svým výkonem jsem nakonec spokojený, protože jsem se neustále zlepšoval a zajel nejlepší týmový čas. Test jsem opustil ještě před jeho koncem, protože jsem musel na vlak TGV. Spěchal jsem do Londýna, kde mě ve škole čekají důležité zkoušky.“

Alex Yoong: „Nebylo to špatné, ale nějak jsem se nemohl sžít s autem. Naše Lola B07/17 Judd fungovala dobře, nicméně mně se nepodařilo najít ten správný rytmus. Věřím, že příště to bude o hodně lepší.“

Stefan Mücke: „Jsem v Le Mans poprvé, takže jsem se včera hlavně učil. Ale bavilo mě to, protože auto jsem si opravdu oblíbil. Je zábavnější řídit tento vůz než stroj série DTM, v níž jsem jezdil před nástupem k týmu Antonína Charouze. Ve svých dvou nejrychlejších kolech jsem měl smůlu. Jednou maršálové vyvěsili žluté vlajky, podruhé mne zbrzdila pomalejší auta. Podle telemetrie bych přitom zajel čas kolem sedmého místa. Ale nic se neděje, těžkou trať musím nejprve poznat a pak se teprve zrychlovat. Nejtěžší je nalézt správné brzdné body po dlouhých rovinkách.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsem spokojený. Na nováčky jsme zajeli velmi slušně. Příjemně mne překvapil syn Jan, že byl z naší trojice nejrychlejší. Byl to sice „jen“ test, ale bylo z něj poznat, jak je 24h Le Mans mimořádný závod. Pětapadesát závodních vozů téměř bez ustání jezdilo od rána do podvečera, některé tribuny byly dokonce plné, fanoušci byli roztroušeni podél celé dráhy, prostě šlo o poutavý předkrm velkého boje. Naše příprava na něj bude opět co nejpečlivější, věřím, že s trochou štěstí máme ve slavném maratonu na úspěch.“

Výsledky, testovací den pro 24 h Le Mans, 3. června 2007, celkově po 8 hodinách

1. Lamy, Sarrazin, Bourdais (Portu., oba Fr./ Peugeot 908 Hdi FAP) 3:26,707 2. Biela, Pirro, Werner (Něm., It., Něm/Audi R10) -1,570 3. Capello, Rockenfeller, McNish (It., Něm., Brit./Audi R10) -1,699 4. Collard, Boullion, Dumas (Fr./Pescarolo Judd) -1,867 5. M. Gene, Minassian, Villeneuve (Špa., Fr., Kan./Peugeot 908 Hdi FAP) -3,607 6. Luhr, Premat, Ekström (Něm., Fr., Švéd./Audi R10) -3,906
7. Lammers, Hart, J. Bleekemolen (Niz./Dome S101 Judd) -7,328 8. Johansson, Shimoda (Švéd., Jap./Zytek 07S) -7,633 9. Campbell-Walter, Ortiz, Nakano (Creation Judd CA07) -7,691 10. Primat, Tinseau, Treluyer (Švýc., oba Fr./Pescarolo Judd) -8,234
13. Yoong, Mücke, J. Charouz (Mal., Něm./Lola B07/17 Judd) -9,560 26. 26. (2. v LM GT1) Enge, Herbert, Kox (Brit., Niz./Aston Martin DBR9) -24,141 41. (15. v LM GT1) Vasiljev, Kostka (Rus./Ferrari 550 Maranello) -34,866 50. (9. v LM GT2) J. Janiš, Hezemans, Kane (Niz., Brit./Spyker C8 Spyder GT2R -42,529 Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.