Osm hodin jediného oficiálního testu před závodem 24h Le Mans přineslo českému týmu Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd třináctou příčku.
Čas zajel devatenáctiletý Jan Charouz, nejmladší pilot letošního ročníku proslulého maratonu. Stejně jako v závodech šampionátu Le Mans Series měl za kolegy Němce Stefana Mückeho a malajského expilota F1 Alexe Yoonga.
Byl to jen test, nicméně podél dráhy La Sarthe byly zástupy diváků. Vstupenku si koupilo 20 045 fanoušků. Kempy uvnitř okruhu se postupně plnily, příznivci motorsportu si závod často spojují s dovolenou – přijedou už k testu a zůstanou až ke 24 hodinám Le Mans, které odstartují 16. června.
Mezinárodní posádka české stáje zajela v první části testu 16. čas, při podvečerním účtování celého dne z toho bylo 13. místo. Testovací jízdy byly v letním horku kvůli haváriím několikrát zastaveny. Všechny skončily bez zranění.
Jan Charouz: „Stejně jako Stefan jsem i já nováčkem na této legendární trati. Hned ráno jsem se soustředil na ujetí deseti kol, která jsou pro nové jezdce podmínkou, bez jejího splnění nemůžou nastoupit do dalšího programu závodu. Povedlo se to naštěstí hladce hned ráno, takže pak jsem se mohl soustředit na učení trati. Je krásná, těžká i zábavná. Chce to co nejvíce jezdit a pak to bude ještě lepší. Se svým výkonem jsem nakonec spokojený, protože jsem se neustále zlepšoval a zajel nejlepší týmový čas. Test jsem opustil ještě před jeho koncem, protože jsem musel na vlak TGV. Spěchal jsem do Londýna, kde mě ve škole čekají důležité zkoušky.“
Alex Yoong: „Nebylo to špatné, ale nějak jsem se nemohl sžít s autem. Naše Lola B07/17 Judd fungovala dobře, nicméně mně se nepodařilo najít ten správný rytmus. Věřím, že příště to bude o hodně lepší.“
Stefan Mücke: „Jsem v Le Mans poprvé, takže jsem se včera hlavně učil. Ale bavilo mě to, protože auto jsem si opravdu oblíbil. Je zábavnější řídit tento vůz než stroj série DTM, v níž jsem jezdil před nástupem k týmu Antonína Charouze. Ve svých dvou nejrychlejších kolech jsem měl smůlu. Jednou maršálové vyvěsili žluté vlajky, podruhé mne zbrzdila pomalejší auta. Podle telemetrie bych přitom zajel čas kolem sedmého místa. Ale nic se neděje, těžkou trať musím nejprve poznat a pak se teprve zrychlovat. Nejtěžší je nalézt správné brzdné body po dlouhých rovinkách.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsem spokojený. Na nováčky jsme zajeli velmi slušně. Příjemně mne překvapil syn Jan, že byl z naší trojice nejrychlejší. Byl to sice „jen“ test, ale bylo z něj poznat, jak je 24h Le Mans mimořádný závod. Pětapadesát závodních vozů téměř bez ustání jezdilo od rána do podvečera, některé tribuny byly dokonce plné, fanoušci byli roztroušeni podél celé dráhy, prostě šlo o poutavý předkrm velkého boje. Naše příprava na něj bude opět co nejpečlivější, věřím, že s trochou štěstí máme ve slavném maratonu na úspěch.“
Výsledky, testovací den pro 24 h Le Mans, 3. června 2007, celkově po 8 hodinách 1. Lamy, Sarrazin, Bourdais (Portu., oba Fr./ Peugeot 908 Hdi FAP) 3:26,707 2. Biela, Pirro, Werner (Něm., It., Něm/Audi R10) -1,570 3. Capello, Rockenfeller, McNish (It., Něm., Brit./Audi R10) -1,699 4. Collard, Boullion, Dumas (Fr./Pescarolo Judd) -1,867 5. M. Gene, Minassian, Villeneuve (Špa., Fr., Kan./Peugeot 908 Hdi FAP) -3,607 6. Luhr, Premat, Ekström (Něm., Fr., Švéd./Audi R10) -3,906 7. Lammers, Hart, J. Bleekemolen (Niz./Dome S101 Judd) -7,328 8. Johansson, Shimoda (Švéd., Jap./Zytek 07S) -7,633 9. Campbell-Walter, Ortiz, Nakano (Creation Judd CA07) -7,691 10. Primat, Tinseau, Treluyer (Švýc., oba Fr./Pescarolo Judd) -8,234 13. Yoong, Mücke, J. Charouz (Mal., Něm./Lola B07/17 Judd) -9,560 26. 26. (2. v LM GT1) Enge, Herbert, Kox (Brit., Niz./Aston Martin DBR9) -24,141 41. (15. v LM GT1) Vasiljev, Kostka (Rus./Ferrari 550 Maranello) -34,866 50. (9. v LM GT2) J. Janiš, Hezemans, Kane (Niz., Brit./Spyker C8 Spyder GT2R -42,529 Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.