Jarka Janiše čeká o víkendu premiéra v týmu Scuderia Ecosse. S Ferrari F430 GT skotské stáje vyrazí do závodu FIA Grand Turismo na nové trati v Bukurešti.
Zatímco jeho mladší bratr Erik startující tamtéž v sérii FIA GT3 pojede na městském okruhu poprvé v kariéře, Jarek má se závoděním mezi zdmi velké zkušenosti.
Poznal monacké serpentiny či nástrahy německého Norisringu, v sardinském Cagliari slavil vítězství s formulí 3000. V Bukurešti však bude poprvé jako všichni ostatní – trať okolo bývalého paláce diktátora Nikolaje Čaušeska je totiž zcela nová. Janišovo nasazení se odehraje přesně podle sezónních plánů, zastupuje Tomáše Engeho, který ve stejný víkend pojede závod ALMS v Salt Lake City.
Právě palác, v současnosti parlament, poskytne pozoruhodnou kulisu třetímu závodu šampionátu a je jisté, že ryk silných motorů z ohromujícího pole vozů GT, který se bude odrážet od budov, vytvoří nezapomenutelný zážitek.
Po obtížích, které se vyskytly v Silverstone, je tým Scuderia Ecosse již nedočkavý, až se dostane zpět na trať a vrátí do své obvyklé skvělé formy. Z logistického hlediska je závod v Rumunsku pro stáje celkem obtížný. Jedná se o nové prostředí a navíc pro řidiče, kteří řídí týmový transportér na každý závod, je to velmi dlouhá cesta od domova.
Jarek Janiš: „Bude to můj první závod za Scuderii Ecosse a už se velmi těším na začlenění do týmu. Také to bude poprvé, co budu řídit jejich Ferrari 430. Naštěstí mám již zkušenost s řízením stejného typu Ferrari u týmu Petersen Motorsports/White Lightning v USA, takže by to pro mě neměl být problém. Je to vzrušující závodit na nové trati a také si myslím, že umístění závodu už nemohlo být lepší; závod v ulicích bude velmi zajímavý. Stejně jako na jiných městských okruzích, tak i zde se budeme muset vypořádat s hrbolatým povrchem a vůz bude muset být snadno ovladatelný, jinak se stane závod velmi obtížným!“ Tim Mullen: „Ještě nikdy jsem nejel závod v ulicích a tak se na to opravdu už těším. Také jsem nikdy nebyl v Rumunsku, takže to bude pro mě další nová věc. Doufám, že budeme mít lepší víkend, než jaký jsme měli v Silverstone.“
Chris Niarchos: „Je to pro mě výzva, protože jsem ve v žádném městě ještě nezávodil. Těším se. Věřím, že závod v Bukurešti bude velmi vzrušující, stejně tak jako to bude poprvé, co místní lidé spatří takovou podívanou. A jelikož jsem ještě nikdy nebyl v Rumunsku, také na to se těším.“
Andrew Kirkaldy: „Naposledy jsem závodil na městském okruhu v Macau a bylo to opravdu úžasné, takže se nyní opravdu těším. Obtíže, které se při závodění na městských okruzích vyskytují, souvisejí s tím, že tu není ze začátku závodního víkendu žádná přilnavost k povrchu. Až později se tato situace vylepšuje díky tomu, jak se z pneumatik během jednotlivých jízd setře více gumy. Je velmi těžké určit nastavení vozu, protože trať je jiná pokaždé, když na ni vyjedete. Pneumatiky zde mohou být rozhodující.“ Stewart Roden, vedoucí týmu Scuderia Ecosse: „Je to pro nás všechny něco nového, ale celý tým je vzrušený, že se bude účastnit závodu v městských ulicích. Sice je to trochu komplikované z logistického hlediska, ale já věřím, že toto úsilí bude stát za to. Po problémech, které se vyskytly v Silverstone, jsme měli opravdu hodně práce. S Pirelli jsme však tvrdě pracovali, abychom si byli jistí, že příští víkend budeme opět na špici.“
Antonín Charouz, manažer Jarka Janiše: „Věřím, že Jarek ukáže a potvrdí svou loňskou pozici v šampionátu, kdy byl vyhlášen nejlepším závodníkem královské třídy GT1. Zároveň to pro něj bude další zajímavá zkušenost s novým, velmi kvalitním týmem i pozoruhodnou tratí.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.