Jarka Janiše čeká o víkendu premiéra v týmu Scuderia Ecosse. S Ferrari F430 GT skotské stáje vyrazí do závodu FIA Grand Turismo na nové trati v Bukurešti.
Zatímco jeho mladší bratr Erik startující tamtéž v sérii FIA GT3 pojede na městském okruhu poprvé v kariéře, Jarek má se závoděním mezi zdmi velké zkušenosti.
Poznal monacké serpentiny či nástrahy německého Norisringu, v sardinském Cagliari slavil vítězství s formulí 3000. V Bukurešti však bude poprvé jako všichni ostatní – trať okolo bývalého paláce diktátora Nikolaje Čaušeska je totiž zcela nová. Janišovo nasazení se odehraje přesně podle sezónních plánů, zastupuje Tomáše Engeho, který ve stejný víkend pojede závod ALMS v Salt Lake City.
Právě palác, v současnosti parlament, poskytne pozoruhodnou kulisu třetímu závodu šampionátu a je jisté, že ryk silných motorů z ohromujícího pole vozů GT, který se bude odrážet od budov, vytvoří nezapomenutelný zážitek.
Po obtížích, které se vyskytly v Silverstone, je tým Scuderia Ecosse již nedočkavý, až se dostane zpět na trať a vrátí do své obvyklé skvělé formy. Z logistického hlediska je závod v Rumunsku pro stáje celkem obtížný. Jedná se o nové prostředí a navíc pro řidiče, kteří řídí týmový transportér na každý závod, je to velmi dlouhá cesta od domova.
Jarek Janiš: „Bude to můj první závod za Scuderii Ecosse a už se velmi těším na začlenění do týmu. Také to bude poprvé, co budu řídit jejich Ferrari 430. Naštěstí mám již zkušenost s řízením stejného typu Ferrari u týmu Petersen Motorsports/White Lightning v USA, takže by to pro mě neměl být problém. Je to vzrušující závodit na nové trati a také si myslím, že umístění závodu už nemohlo být lepší; závod v ulicích bude velmi zajímavý. Stejně jako na jiných městských okruzích, tak i zde se budeme muset vypořádat s hrbolatým povrchem a vůz bude muset být snadno ovladatelný, jinak se stane závod velmi obtížným!“ Tim Mullen: „Ještě nikdy jsem nejel závod v ulicích a tak se na to opravdu už těším. Také jsem nikdy nebyl v Rumunsku, takže to bude pro mě další nová věc. Doufám, že budeme mít lepší víkend, než jaký jsme měli v Silverstone.“
Chris Niarchos: „Je to pro mě výzva, protože jsem ve v žádném městě ještě nezávodil. Těším se. Věřím, že závod v Bukurešti bude velmi vzrušující, stejně tak jako to bude poprvé, co místní lidé spatří takovou podívanou. A jelikož jsem ještě nikdy nebyl v Rumunsku, také na to se těším.“
Andrew Kirkaldy: „Naposledy jsem závodil na městském okruhu v Macau a bylo to opravdu úžasné, takže se nyní opravdu těším. Obtíže, které se při závodění na městských okruzích vyskytují, souvisejí s tím, že tu není ze začátku závodního víkendu žádná přilnavost k povrchu. Až později se tato situace vylepšuje díky tomu, jak se z pneumatik během jednotlivých jízd setře více gumy. Je velmi těžké určit nastavení vozu, protože trať je jiná pokaždé, když na ni vyjedete. Pneumatiky zde mohou být rozhodující.“ Stewart Roden, vedoucí týmu Scuderia Ecosse: „Je to pro nás všechny něco nového, ale celý tým je vzrušený, že se bude účastnit závodu v městských ulicích. Sice je to trochu komplikované z logistického hlediska, ale já věřím, že toto úsilí bude stát za to. Po problémech, které se vyskytly v Silverstone, jsme měli opravdu hodně práce. S Pirelli jsme však tvrdě pracovali, abychom si byli jistí, že příští víkend budeme opět na špici.“
Antonín Charouz, manažer Jarka Janiše: „Věřím, že Jarek ukáže a potvrdí svou loňskou pozici v šampionátu, kdy byl vyhlášen nejlepším závodníkem královské třídy GT1. Zároveň to pro něj bude další zajímavá zkušenost s novým, velmi kvalitním týmem i pozoruhodnou tratí.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?