Jarek Janiš poprvé se Scuderií Ecosse

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: www.auto-news.cz
Martin Hájek 17. května 2007 14:21
Sdílej:

Jarka Janiše čeká o víkendu premiéra v týmu Scuderia Ecosse. S Ferrari F430 GT skotské stáje vyrazí do závodu FIA Grand Turismo na nové trati v Bukurešti.

Zatímco jeho mladší bratr Erik startující tamtéž v sérii FIA GT3 pojede na městském okruhu poprvé v kariéře, Jarek má se závoděním mezi zdmi velké zkušenosti.

Poznal monacké serpentiny či nástrahy německého Norisringu, v sardinském Cagliari slavil vítězství s formulí 3000. V Bukurešti však bude poprvé jako všichni ostatní – trať okolo bývalého paláce diktátora Nikolaje Čaušeska je totiž zcela nová. Janišovo nasazení se odehraje přesně podle sezónních plánů, zastupuje Tomáše Engeho, který ve stejný víkend pojede závod ALMS v Salt Lake City.

Právě palác, v současnosti parlament, poskytne pozoruhodnou kulisu třetímu závodu šampionátu a je jisté, že ryk silných motorů z ohromujícího pole vozů GT, který se bude odrážet od budov, vytvoří nezapomenutelný zážitek.

Po obtížích, které se vyskytly v Silverstone, je tým Scuderia Ecosse již nedočkavý, až se dostane zpět na trať a vrátí do své obvyklé skvělé formy. Z logistického hlediska je závod v Rumunsku pro stáje celkem obtížný. Jedná se o nové prostředí a navíc pro řidiče, kteří řídí týmový transportér na každý závod, je to velmi dlouhá cesta od domova.

Jarek Janiš: „Bude to můj první závod za Scuderii Ecosse a už se velmi těším na začlenění do týmu. Také to bude poprvé, co budu řídit jejich Ferrari 430. Naštěstí mám již zkušenost s řízením stejného typu Ferrari u týmu Petersen Motorsports/White Lightning v USA, takže by to pro mě neměl být problém. Je to vzrušující závodit na nové trati a také si  myslím, že umístění závodu už nemohlo být lepší; závod v ulicích bude velmi zajímavý. Stejně jako na jiných městských okruzích, tak i zde se budeme muset vypořádat s hrbolatým povrchem a vůz bude muset být snadno ovladatelný, jinak se stane závod velmi obtížným!“   Tim Mullen: „Ještě nikdy jsem nejel závod v ulicích a tak se na to opravdu už těším. Také jsem nikdy nebyl v Rumunsku, takže to bude pro mě další nová věc. Doufám, že budeme mít lepší víkend, než jaký jsme měli v Silverstone.“

Chris Niarchos: „Je to pro mě výzva, protože jsem ve v žádném městě ještě nezávodil. Těším se. Věřím, že závod v Bukurešti bude velmi vzrušující, stejně tak jako to bude poprvé, co místní lidé spatří takovou podívanou. A jelikož jsem ještě nikdy nebyl v Rumunsku, také na to se těším.“

Andrew Kirkaldy: „Naposledy jsem závodil na městském okruhu v Macau a bylo to opravdu úžasné, takže se nyní opravdu těším. Obtíže,  které se při závodění na městských okruzích vyskytují, souvisejí s tím, že tu není ze začátku závodního víkendu žádná přilnavost k povrchu. Až později se tato situace vylepšuje díky tomu, jak se z pneumatik během jednotlivých jízd setře více gumy. Je velmi těžké určit nastavení vozu, protože trať je jiná pokaždé, když na ni vyjedete. Pneumatiky zde mohou být rozhodující.“   Stewart Roden, vedoucí týmu Scuderia Ecosse: „Je to pro nás všechny něco nového, ale celý tým je vzrušený, že se bude účastnit závodu v městských ulicích. Sice je to trochu komplikované z logistického hlediska, ale já věřím, že toto úsilí bude stát za to. Po problémech, které se vyskytly v Silverstone, jsme měli opravdu hodně práce. S Pirelli jsme však tvrdě pracovali, abychom si byli jistí, že příští víkend budeme opět na špici.“

Antonín Charouz, manažer Jarka Janiše: „Věřím, že Jarek ukáže a potvrdí svou loňskou pozici v šampionátu, kdy byl vyhlášen nejlepším závodníkem královské třídy GT1. Zároveň to pro něj bude další zajímavá zkušenost s novým, velmi kvalitním týmem i pozoruhodnou tratí.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?