Jarka Janiše čeká o víkendu premiéra v týmu Scuderia Ecosse. S Ferrari F430 GT skotské stáje vyrazí do závodu FIA Grand Turismo na nové trati v Bukurešti.
Zatímco jeho mladší bratr Erik startující tamtéž v sérii FIA GT3 pojede na městském okruhu poprvé v kariéře, Jarek má se závoděním mezi zdmi velké zkušenosti.
Poznal monacké serpentiny či nástrahy německého Norisringu, v sardinském Cagliari slavil vítězství s formulí 3000. V Bukurešti však bude poprvé jako všichni ostatní – trať okolo bývalého paláce diktátora Nikolaje Čaušeska je totiž zcela nová. Janišovo nasazení se odehraje přesně podle sezónních plánů, zastupuje Tomáše Engeho, který ve stejný víkend pojede závod ALMS v Salt Lake City.
Právě palác, v současnosti parlament, poskytne pozoruhodnou kulisu třetímu závodu šampionátu a je jisté, že ryk silných motorů z ohromujícího pole vozů GT, který se bude odrážet od budov, vytvoří nezapomenutelný zážitek.
Po obtížích, které se vyskytly v Silverstone, je tým Scuderia Ecosse již nedočkavý, až se dostane zpět na trať a vrátí do své obvyklé skvělé formy. Z logistického hlediska je závod v Rumunsku pro stáje celkem obtížný. Jedná se o nové prostředí a navíc pro řidiče, kteří řídí týmový transportér na každý závod, je to velmi dlouhá cesta od domova.
Jarek Janiš: „Bude to můj první závod za Scuderii Ecosse a už se velmi těším na začlenění do týmu. Také to bude poprvé, co budu řídit jejich Ferrari 430. Naštěstí mám již zkušenost s řízením stejného typu Ferrari u týmu Petersen Motorsports/White Lightning v USA, takže by to pro mě neměl být problém. Je to vzrušující závodit na nové trati a také si myslím, že umístění závodu už nemohlo být lepší; závod v ulicích bude velmi zajímavý. Stejně jako na jiných městských okruzích, tak i zde se budeme muset vypořádat s hrbolatým povrchem a vůz bude muset být snadno ovladatelný, jinak se stane závod velmi obtížným!“ Tim Mullen: „Ještě nikdy jsem nejel závod v ulicích a tak se na to opravdu už těším. Také jsem nikdy nebyl v Rumunsku, takže to bude pro mě další nová věc. Doufám, že budeme mít lepší víkend, než jaký jsme měli v Silverstone.“
Chris Niarchos: „Je to pro mě výzva, protože jsem ve v žádném městě ještě nezávodil. Těším se. Věřím, že závod v Bukurešti bude velmi vzrušující, stejně tak jako to bude poprvé, co místní lidé spatří takovou podívanou. A jelikož jsem ještě nikdy nebyl v Rumunsku, také na to se těším.“
Andrew Kirkaldy: „Naposledy jsem závodil na městském okruhu v Macau a bylo to opravdu úžasné, takže se nyní opravdu těším. Obtíže, které se při závodění na městských okruzích vyskytují, souvisejí s tím, že tu není ze začátku závodního víkendu žádná přilnavost k povrchu. Až později se tato situace vylepšuje díky tomu, jak se z pneumatik během jednotlivých jízd setře více gumy. Je velmi těžké určit nastavení vozu, protože trať je jiná pokaždé, když na ni vyjedete. Pneumatiky zde mohou být rozhodující.“ Stewart Roden, vedoucí týmu Scuderia Ecosse: „Je to pro nás všechny něco nového, ale celý tým je vzrušený, že se bude účastnit závodu v městských ulicích. Sice je to trochu komplikované z logistického hlediska, ale já věřím, že toto úsilí bude stát za to. Po problémech, které se vyskytly v Silverstone, jsme měli opravdu hodně práce. S Pirelli jsme však tvrdě pracovali, abychom si byli jistí, že příští víkend budeme opět na špici.“
Antonín Charouz, manažer Jarka Janiše: „Věřím, že Jarek ukáže a potvrdí svou loňskou pozici v šampionátu, kdy byl vyhlášen nejlepším závodníkem královské třídy GT1. Zároveň to pro něj bude další zajímavá zkušenost s novým, velmi kvalitním týmem i pozoruhodnou tratí.“
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.