Tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing v současnosti prochází na vítězství nejchudším obdobím od svého návratu do seriálu American Le Mans Series (ALMS) v roce 2004.
Nicméně na okruhu Miller Motorsports Park se do vozu MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT vrací vítězné duo, které slibuje stagnaci trochu rozhýbat. Tomáš Enge je zpět po zranění a na další dva závody se k týmu přidává čtyřnásobný vítěz závodů ALMS Angličan Darren Turner.
Tým Michaela Petersona se na okruhy naplno vrací po úvodním podniku sezóny v Sebringu a vládne v něm optimistická atmosféra. Závod bude prvním, kdy Enge a Turner pojedou společně pro tým řízený Dalem Whitem; nicméně tihle dva už byli v předchozích sezónách kolegové, nebo působili u stejného týmu. Loni se tu spojili, aby zvítězili ve třídě GT1, zatímco dvojnásobně vítězný tým z 24 hodin Le Mans dojel druhý v GT2 v úvodním podniku loňské sezóny.
Posledním prvenstvím pro dvojnásobné šampióny ALMS byl závod Petit Le Mans v roce 2006, tedy pět závodů nazpět. To je nejdelší perioda bez vítězství, pětizávodový půst ukončený v roce 2005 na Road American, jenž pak odstartoval šňůru čtyř vítězství na konci sezóny.
Dosud v letošní sezóně startoval vůz s číslem 31 ve třídě GT2 třikrát ze čtyř závodů z první řady, včetně pole position v St. Petersburgu. Zajel třikrát nejrychlejší kolo (St. Petersburg, Long Beach a Houston), ale na konci dne vyšel s prázdnou. V úvodním podniku sezóny, 12 hodin Sebringu, byl vedoucí Enge sestřelen ve třetí zatáčce, což poslalo tým o dvacet kol zpět. Nakonec dojeli osmí.
V dalším závodě Nevadský tým dominoval, než přišla nehoda, při níž si Enge poranil loket a musel si dát pauzu na další dva závody. Velmi dobře ho nahradil Něměc Dirk Müller, jenž zajel nejrychlejší kola v Long Beach i Houstonu. Tento závodník se k Engemu připojí v sedmém podniku ze dvanácti, 21. července v Ohiu. Turner se za volant posadí s Engem v pátém a šestém dílu sezóny. Zkušený Brit, debutující ve třídě GT2 v ALMS, by měl být pro Engeho ideálním partnerem.
Tento týden přinesl také zprávu, že týmy White Lightning Racing a Corsa Motorsports, jež se v Sebringu spojily za účelem nasazení Ferrari F430 GT, už dál nebudou vůz s číslem 32 společně provozovat. Důvodem k odloučení je rozdílný přístup a filozofie. Přesto White Lightning Racing nadále pomáhá týmu Corsa Motorsports v přerodu v plně nezávislou sestavu.
Tým má Utažský týden pořádně nabitý. Petersen Motorsports/White Lightning Racing testuje na okruhu Miller 12. a 13. května. Enge a Petersen se budou střídat ve vozu číslo 31 v sobotu, zatímco Turner přiletí prvně zkusit Ferrari F430 GT v neděli. Tým zůstane na místě celý týden, v úterý 15. května v poledne se bude účastnit veřejného představení zastávky v boxech v Energy Solutions Arena (dříve známé jako Delta Center). Následovat bude účast na Klein Pit Crew Challenge v pátek 18. května od 12:35 do 13.45 v Miller Motorsports Parku. Tým vedený Dennisem Chizmou byl už potřetí přizván k účasti na zajímavé soutěži v boxech, díky níž se zviditelní také mechanici. Tým se v roce 2006 dostal až do finále.
Mike Petersen, majitel: "Těšíme se na návrat do Salt Lake, je to skvělá trať. Letos by vše mělo jít ještě lépe, máme vynikající jezdce a špičkové Ferrari! Loni bylo velké vedro, ale nemyslím, že by se to letos mělo opakovat. Já osobně se těším na návrat za volant [v testech], neboť k řízení jsem se nedostal od Sebringu a to je už dost dlouho. Konkurence bude velká. Těšíme se, že se nám podaří opět bodovat a snad i vyhrát. Na vítězství máme hodně našlápnuto!“
Dale White, manažer týmu/jezdec: "Na Miller Motorsports Park se moc těšíme. Máme teď mnohem lepší představu o budoucnosti týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Zatím to vypadalo, že se nám sezóna moc nedaří. Nemohli jsme najít správný rytmus. Teď víme, kdo jsou jezdci, jaký vůz nasazujeme a jak budeme přistupovat ke všemu, co děláme. Bude to úplně jiný rok.“
Tomáš Enge, jezdec: "Jsem natěšený, ale také nervózní. Vlastně vůbec nevím, co můžu čekat. Ale myslím, že veškeré napětí povolí v prvním kole na trati. Ruka je pořád ještě trochu slabá, ale každý den tvrdě trénuju. Jakmile se dostanu do rytmu, budu lepší a lepší. Pro mě je to jako start do nové sezóny. Vynasnažím se získat zpět jistotu ve všem, co mi dřív šlo bez potíží. Je skvělé být zpět v Salt Lake a samozřejmě také s Darrenem. Loni to tu pro všechny byla nová trať, jedna z nejnáročnějších ve Spojených Státech. Loňská sezóna se nám s Darrenem povedla, užili jsme si spoustu legrace. A vím, že Darren pracoval vždy na sto procent.“
Darren Turner, jezdec: (o trati): "Loni jsme v Miller Motorsports Parku byli všichni prvně, byla to výzva. Na začátek to bylo dost náročné, nebylo o co se opřít, chyběly referenční body. Na některých místech se trať ztrácela a přecházela do písku, takže nebyly vidět kraje dráhy a o to těžší bylo správně projet zatáčku. Ale s každým odjetým kolem člověk lépe chápal limity okruhu, i limity své, a jízda se stávala zábavnější. Je to trať komplexní, ale plynulá a rychlá - když jedete dobře, je neskutečně uspokojující. Bude zajímavé sledovat, jestli a jak se za ten rok změnila. Doufáme také, že květnový termín místo července bude znamenat mnohem nižší teploty než loni, i když budeme startovat o hodinu dřív než v roce 2006.“
(o závodění s Tomášem Engem): "Opravdu se nemůžu dočkat. Známe se skutečně dobře, protože tato sezóna už je pátá, co jsme kolegové, alespoň ve stejném týmu, když už ne v autě. A to je vždy plus při nastavování vozu. Z mého pohledu to příchod do nového týmu výrazně zjednodušuje. Je megarychlý, jak předvedl loni v kvalifikaci v Salt Lake, a oba doufáme, že bychom mohli zopakovat naše loňské prvenství ve třídě. Nejen pro tým, ale i pro nás bude fantastické účastnit se za měsíc Le Mans.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.