Tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing v současnosti prochází na vítězství nejchudším obdobím od svého návratu do seriálu American Le Mans Series (ALMS) v roce 2004.
Nicméně na okruhu Miller Motorsports Park se do vozu MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT vrací vítězné duo, které slibuje stagnaci trochu rozhýbat. Tomáš Enge je zpět po zranění a na další dva závody se k týmu přidává čtyřnásobný vítěz závodů ALMS Angličan Darren Turner.
Tým Michaela Petersona se na okruhy naplno vrací po úvodním podniku sezóny v Sebringu a vládne v něm optimistická atmosféra. Závod bude prvním, kdy Enge a Turner pojedou společně pro tým řízený Dalem Whitem; nicméně tihle dva už byli v předchozích sezónách kolegové, nebo působili u stejného týmu. Loni se tu spojili, aby zvítězili ve třídě GT1, zatímco dvojnásobně vítězný tým z 24 hodin Le Mans dojel druhý v GT2 v úvodním podniku loňské sezóny.
Posledním prvenstvím pro dvojnásobné šampióny ALMS byl závod Petit Le Mans v roce 2006, tedy pět závodů nazpět. To je nejdelší perioda bez vítězství, pětizávodový půst ukončený v roce 2005 na Road American, jenž pak odstartoval šňůru čtyř vítězství na konci sezóny.
Dosud v letošní sezóně startoval vůz s číslem 31 ve třídě GT2 třikrát ze čtyř závodů z první řady, včetně pole position v St. Petersburgu. Zajel třikrát nejrychlejší kolo (St. Petersburg, Long Beach a Houston), ale na konci dne vyšel s prázdnou. V úvodním podniku sezóny, 12 hodin Sebringu, byl vedoucí Enge sestřelen ve třetí zatáčce, což poslalo tým o dvacet kol zpět. Nakonec dojeli osmí.
V dalším závodě Nevadský tým dominoval, než přišla nehoda, při níž si Enge poranil loket a musel si dát pauzu na další dva závody. Velmi dobře ho nahradil Něměc Dirk Müller, jenž zajel nejrychlejší kola v Long Beach i Houstonu. Tento závodník se k Engemu připojí v sedmém podniku ze dvanácti, 21. července v Ohiu. Turner se za volant posadí s Engem v pátém a šestém dílu sezóny. Zkušený Brit, debutující ve třídě GT2 v ALMS, by měl být pro Engeho ideálním partnerem.
Tento týden přinesl také zprávu, že týmy White Lightning Racing a Corsa Motorsports, jež se v Sebringu spojily za účelem nasazení Ferrari F430 GT, už dál nebudou vůz s číslem 32 společně provozovat. Důvodem k odloučení je rozdílný přístup a filozofie. Přesto White Lightning Racing nadále pomáhá týmu Corsa Motorsports v přerodu v plně nezávislou sestavu.
Tým má Utažský týden pořádně nabitý. Petersen Motorsports/White Lightning Racing testuje na okruhu Miller 12. a 13. května. Enge a Petersen se budou střídat ve vozu číslo 31 v sobotu, zatímco Turner přiletí prvně zkusit Ferrari F430 GT v neděli. Tým zůstane na místě celý týden, v úterý 15. května v poledne se bude účastnit veřejného představení zastávky v boxech v Energy Solutions Arena (dříve známé jako Delta Center). Následovat bude účast na Klein Pit Crew Challenge v pátek 18. května od 12:35 do 13.45 v Miller Motorsports Parku. Tým vedený Dennisem Chizmou byl už potřetí přizván k účasti na zajímavé soutěži v boxech, díky níž se zviditelní také mechanici. Tým se v roce 2006 dostal až do finále.
Mike Petersen, majitel: "Těšíme se na návrat do Salt Lake, je to skvělá trať. Letos by vše mělo jít ještě lépe, máme vynikající jezdce a špičkové Ferrari! Loni bylo velké vedro, ale nemyslím, že by se to letos mělo opakovat. Já osobně se těším na návrat za volant [v testech], neboť k řízení jsem se nedostal od Sebringu a to je už dost dlouho. Konkurence bude velká. Těšíme se, že se nám podaří opět bodovat a snad i vyhrát. Na vítězství máme hodně našlápnuto!“
Dale White, manažer týmu/jezdec: "Na Miller Motorsports Park se moc těšíme. Máme teď mnohem lepší představu o budoucnosti týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Zatím to vypadalo, že se nám sezóna moc nedaří. Nemohli jsme najít správný rytmus. Teď víme, kdo jsou jezdci, jaký vůz nasazujeme a jak budeme přistupovat ke všemu, co děláme. Bude to úplně jiný rok.“
Tomáš Enge, jezdec: "Jsem natěšený, ale také nervózní. Vlastně vůbec nevím, co můžu čekat. Ale myslím, že veškeré napětí povolí v prvním kole na trati. Ruka je pořád ještě trochu slabá, ale každý den tvrdě trénuju. Jakmile se dostanu do rytmu, budu lepší a lepší. Pro mě je to jako start do nové sezóny. Vynasnažím se získat zpět jistotu ve všem, co mi dřív šlo bez potíží. Je skvělé být zpět v Salt Lake a samozřejmě také s Darrenem. Loni to tu pro všechny byla nová trať, jedna z nejnáročnějších ve Spojených Státech. Loňská sezóna se nám s Darrenem povedla, užili jsme si spoustu legrace. A vím, že Darren pracoval vždy na sto procent.“
Darren Turner, jezdec: (o trati): "Loni jsme v Miller Motorsports Parku byli všichni prvně, byla to výzva. Na začátek to bylo dost náročné, nebylo o co se opřít, chyběly referenční body. Na některých místech se trať ztrácela a přecházela do písku, takže nebyly vidět kraje dráhy a o to těžší bylo správně projet zatáčku. Ale s každým odjetým kolem člověk lépe chápal limity okruhu, i limity své, a jízda se stávala zábavnější. Je to trať komplexní, ale plynulá a rychlá - když jedete dobře, je neskutečně uspokojující. Bude zajímavé sledovat, jestli a jak se za ten rok změnila. Doufáme také, že květnový termín místo července bude znamenat mnohem nižší teploty než loni, i když budeme startovat o hodinu dřív než v roce 2006.“
(o závodění s Tomášem Engem): "Opravdu se nemůžu dočkat. Známe se skutečně dobře, protože tato sezóna už je pátá, co jsme kolegové, alespoň ve stejném týmu, když už ne v autě. A to je vždy plus při nastavování vozu. Z mého pohledu to příchod do nového týmu výrazně zjednodušuje. Je megarychlý, jak předvedl loni v kvalifikaci v Salt Lake, a oba doufáme, že bychom mohli zopakovat naše loňské prvenství ve třídě. Nejen pro tým, ale i pro nás bude fantastické účastnit se za měsíc Le Mans.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?