Tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing v současnosti prochází na vítězství nejchudším obdobím od svého návratu do seriálu American Le Mans Series (ALMS) v roce 2004.
Nicméně na okruhu Miller Motorsports Park se do vozu MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT vrací vítězné duo, které slibuje stagnaci trochu rozhýbat. Tomáš Enge je zpět po zranění a na další dva závody se k týmu přidává čtyřnásobný vítěz závodů ALMS Angličan Darren Turner.
Tým Michaela Petersona se na okruhy naplno vrací po úvodním podniku sezóny v Sebringu a vládne v něm optimistická atmosféra. Závod bude prvním, kdy Enge a Turner pojedou společně pro tým řízený Dalem Whitem; nicméně tihle dva už byli v předchozích sezónách kolegové, nebo působili u stejného týmu. Loni se tu spojili, aby zvítězili ve třídě GT1, zatímco dvojnásobně vítězný tým z 24 hodin Le Mans dojel druhý v GT2 v úvodním podniku loňské sezóny.
Posledním prvenstvím pro dvojnásobné šampióny ALMS byl závod Petit Le Mans v roce 2006, tedy pět závodů nazpět. To je nejdelší perioda bez vítězství, pětizávodový půst ukončený v roce 2005 na Road American, jenž pak odstartoval šňůru čtyř vítězství na konci sezóny.
Dosud v letošní sezóně startoval vůz s číslem 31 ve třídě GT2 třikrát ze čtyř závodů z první řady, včetně pole position v St. Petersburgu. Zajel třikrát nejrychlejší kolo (St. Petersburg, Long Beach a Houston), ale na konci dne vyšel s prázdnou. V úvodním podniku sezóny, 12 hodin Sebringu, byl vedoucí Enge sestřelen ve třetí zatáčce, což poslalo tým o dvacet kol zpět. Nakonec dojeli osmí.
V dalším závodě Nevadský tým dominoval, než přišla nehoda, při níž si Enge poranil loket a musel si dát pauzu na další dva závody. Velmi dobře ho nahradil Něměc Dirk Müller, jenž zajel nejrychlejší kola v Long Beach i Houstonu. Tento závodník se k Engemu připojí v sedmém podniku ze dvanácti, 21. července v Ohiu. Turner se za volant posadí s Engem v pátém a šestém dílu sezóny. Zkušený Brit, debutující ve třídě GT2 v ALMS, by měl být pro Engeho ideálním partnerem.
Tento týden přinesl také zprávu, že týmy White Lightning Racing a Corsa Motorsports, jež se v Sebringu spojily za účelem nasazení Ferrari F430 GT, už dál nebudou vůz s číslem 32 společně provozovat. Důvodem k odloučení je rozdílný přístup a filozofie. Přesto White Lightning Racing nadále pomáhá týmu Corsa Motorsports v přerodu v plně nezávislou sestavu.
Tým má Utažský týden pořádně nabitý. Petersen Motorsports/White Lightning Racing testuje na okruhu Miller 12. a 13. května. Enge a Petersen se budou střídat ve vozu číslo 31 v sobotu, zatímco Turner přiletí prvně zkusit Ferrari F430 GT v neděli. Tým zůstane na místě celý týden, v úterý 15. května v poledne se bude účastnit veřejného představení zastávky v boxech v Energy Solutions Arena (dříve známé jako Delta Center). Následovat bude účast na Klein Pit Crew Challenge v pátek 18. května od 12:35 do 13.45 v Miller Motorsports Parku. Tým vedený Dennisem Chizmou byl už potřetí přizván k účasti na zajímavé soutěži v boxech, díky níž se zviditelní také mechanici. Tým se v roce 2006 dostal až do finále.
Mike Petersen, majitel: "Těšíme se na návrat do Salt Lake, je to skvělá trať. Letos by vše mělo jít ještě lépe, máme vynikající jezdce a špičkové Ferrari! Loni bylo velké vedro, ale nemyslím, že by se to letos mělo opakovat. Já osobně se těším na návrat za volant [v testech], neboť k řízení jsem se nedostal od Sebringu a to je už dost dlouho. Konkurence bude velká. Těšíme se, že se nám podaří opět bodovat a snad i vyhrát. Na vítězství máme hodně našlápnuto!“
Dale White, manažer týmu/jezdec: "Na Miller Motorsports Park se moc těšíme. Máme teď mnohem lepší představu o budoucnosti týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Zatím to vypadalo, že se nám sezóna moc nedaří. Nemohli jsme najít správný rytmus. Teď víme, kdo jsou jezdci, jaký vůz nasazujeme a jak budeme přistupovat ke všemu, co děláme. Bude to úplně jiný rok.“
Tomáš Enge, jezdec: "Jsem natěšený, ale také nervózní. Vlastně vůbec nevím, co můžu čekat. Ale myslím, že veškeré napětí povolí v prvním kole na trati. Ruka je pořád ještě trochu slabá, ale každý den tvrdě trénuju. Jakmile se dostanu do rytmu, budu lepší a lepší. Pro mě je to jako start do nové sezóny. Vynasnažím se získat zpět jistotu ve všem, co mi dřív šlo bez potíží. Je skvělé být zpět v Salt Lake a samozřejmě také s Darrenem. Loni to tu pro všechny byla nová trať, jedna z nejnáročnějších ve Spojených Státech. Loňská sezóna se nám s Darrenem povedla, užili jsme si spoustu legrace. A vím, že Darren pracoval vždy na sto procent.“
Darren Turner, jezdec: (o trati): "Loni jsme v Miller Motorsports Parku byli všichni prvně, byla to výzva. Na začátek to bylo dost náročné, nebylo o co se opřít, chyběly referenční body. Na některých místech se trať ztrácela a přecházela do písku, takže nebyly vidět kraje dráhy a o to těžší bylo správně projet zatáčku. Ale s každým odjetým kolem člověk lépe chápal limity okruhu, i limity své, a jízda se stávala zábavnější. Je to trať komplexní, ale plynulá a rychlá - když jedete dobře, je neskutečně uspokojující. Bude zajímavé sledovat, jestli a jak se za ten rok změnila. Doufáme také, že květnový termín místo července bude znamenat mnohem nižší teploty než loni, i když budeme startovat o hodinu dřív než v roce 2006.“
(o závodění s Tomášem Engem): "Opravdu se nemůžu dočkat. Známe se skutečně dobře, protože tato sezóna už je pátá, co jsme kolegové, alespoň ve stejném týmu, když už ne v autě. A to je vždy plus při nastavování vozu. Z mého pohledu to příchod do nového týmu výrazně zjednodušuje. Je megarychlý, jak předvedl loni v kvalifikaci v Salt Lake, a oba doufáme, že bychom mohli zopakovat naše loňské prvenství ve třídě. Nejen pro tým, ale i pro nás bude fantastické účastnit se za měsíc Le Mans.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.