Zraněný Tomáš Enge si ještě nějakou chvíli počká, než bude moci usednout za volant závodního vozu. Jeho místo zatím obsadí Jarek Janiš a spolu s Dirkem Müllerem absolvují podnik série ALMS v Houstonu.
„Doufám, že Tomáše nahradím co nejlépe, stejně tak mu přeji brzké uzdravení,“ řekl Jarek Janiš. „Na závod v Houstonu se těším z více důvodů. Vím, že stáj Petersen Motorsports/White Lightning se svým Ferrari F430 GT je velmi kvalitní. I Tomáš to před svým zraněním dokazoval.“
„Čtvrtý podnik American Le Mans Series mě láká i proto, že se pojede na městské trati, které mi vyhovují a mám je rád. S formulí 3000 jsem před pěti lety vyhrál v ulicích sardinského Cagliari, Monako mě také chytlo. Už se nemůžu dočkat. Samozřejmě, budu se tam muset učit hodně věcí, protože jsem zatím nejel s Ferrari 430 třídy GT2, ale chování by mělo být podobné F360 Modena, ačkoliv si jsem jistý, že nový vůz je po všech stránkách lepší. Doufám, že budu mít dost času na trati, abych si na vše, včetně samotné trati, zvyknul.“
Tomáš Enge se mezitím po operaci velmi rychle uzdravuje a pravděpodobně v půli června usedne zpátky do vozu na slavný podnik 24 hodin Le Mans, kde je pětinásobným vítězem kvalifikace.
„Jarkovo angažmá pro závod American Le Mans Series v Houstonu je logickým výsledkem situace po havárii a zranění Tomáše Engeho v St. Petersburgu,“ řekl Antonín Charouz.
„Jarka jsme týmu Petersen Motorsports/White Lightning nabídli vzápětí po nehodě. Nyní přichází jeho čas, má velkou šanci se v USA předvést. Otevřená zůstává možnost společného závodění obou mých jezdců v americkém šampionátu, ale to bude záležet na mnoha dalších okolnostech. Každopádně jestli se Tomáš uzdraví, měli by jet s Jarkem společně červencový závod 24 hodin Spa, který je vrcholem sezony FIA Grand Turismo. To by nastoupili za britskou stáj Scuderia Ecosse, s níž mají oba smlouvu."
foto: AUTO NEWS NETWORKKodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?