Zraněný Tomáš Enge si ještě nějakou chvíli počká, než bude moci usednout za volant závodního vozu. Jeho místo zatím obsadí Jarek Janiš a spolu s Dirkem Müllerem absolvují podnik série ALMS v Houstonu.
„Doufám, že Tomáše nahradím co nejlépe, stejně tak mu přeji brzké uzdravení,“ řekl Jarek Janiš. „Na závod v Houstonu se těším z více důvodů. Vím, že stáj Petersen Motorsports/White Lightning se svým Ferrari F430 GT je velmi kvalitní. I Tomáš to před svým zraněním dokazoval.“
„Čtvrtý podnik American Le Mans Series mě láká i proto, že se pojede na městské trati, které mi vyhovují a mám je rád. S formulí 3000 jsem před pěti lety vyhrál v ulicích sardinského Cagliari, Monako mě také chytlo. Už se nemůžu dočkat. Samozřejmě, budu se tam muset učit hodně věcí, protože jsem zatím nejel s Ferrari 430 třídy GT2, ale chování by mělo být podobné F360 Modena, ačkoliv si jsem jistý, že nový vůz je po všech stránkách lepší. Doufám, že budu mít dost času na trati, abych si na vše, včetně samotné trati, zvyknul.“
Tomáš Enge se mezitím po operaci velmi rychle uzdravuje a pravděpodobně v půli června usedne zpátky do vozu na slavný podnik 24 hodin Le Mans, kde je pětinásobným vítězem kvalifikace.
„Jarkovo angažmá pro závod American Le Mans Series v Houstonu je logickým výsledkem situace po havárii a zranění Tomáše Engeho v St. Petersburgu,“ řekl Antonín Charouz.
„Jarka jsme týmu Petersen Motorsports/White Lightning nabídli vzápětí po nehodě. Nyní přichází jeho čas, má velkou šanci se v USA předvést. Otevřená zůstává možnost společného závodění obou mých jezdců v americkém šampionátu, ale to bude záležet na mnoha dalších okolnostech. Každopádně jestli se Tomáš uzdraví, měli by jet s Jarkem společně červencový závod 24 hodin Spa, který je vrcholem sezony FIA Grand Turismo. To by nastoupili za britskou stáj Scuderia Ecosse, s níž mají oba smlouvu."
foto: AUTO NEWS NETWORKExtrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.