Zraněný Tomáš Enge si ještě nějakou chvíli počká, než bude moci usednout za volant závodního vozu. Jeho místo zatím obsadí Jarek Janiš a spolu s Dirkem Müllerem absolvují podnik série ALMS v Houstonu.
„Doufám, že Tomáše nahradím co nejlépe, stejně tak mu přeji brzké uzdravení,“ řekl Jarek Janiš. „Na závod v Houstonu se těším z více důvodů. Vím, že stáj Petersen Motorsports/White Lightning se svým Ferrari F430 GT je velmi kvalitní. I Tomáš to před svým zraněním dokazoval.“
„Čtvrtý podnik American Le Mans Series mě láká i proto, že se pojede na městské trati, které mi vyhovují a mám je rád. S formulí 3000 jsem před pěti lety vyhrál v ulicích sardinského Cagliari, Monako mě také chytlo. Už se nemůžu dočkat. Samozřejmě, budu se tam muset učit hodně věcí, protože jsem zatím nejel s Ferrari 430 třídy GT2, ale chování by mělo být podobné F360 Modena, ačkoliv si jsem jistý, že nový vůz je po všech stránkách lepší. Doufám, že budu mít dost času na trati, abych si na vše, včetně samotné trati, zvyknul.“
Tomáš Enge se mezitím po operaci velmi rychle uzdravuje a pravděpodobně v půli června usedne zpátky do vozu na slavný podnik 24 hodin Le Mans, kde je pětinásobným vítězem kvalifikace.
„Jarkovo angažmá pro závod American Le Mans Series v Houstonu je logickým výsledkem situace po havárii a zranění Tomáše Engeho v St. Petersburgu,“ řekl Antonín Charouz.
„Jarka jsme týmu Petersen Motorsports/White Lightning nabídli vzápětí po nehodě. Nyní přichází jeho čas, má velkou šanci se v USA předvést. Otevřená zůstává možnost společného závodění obou mých jezdců v americkém šampionátu, ale to bude záležet na mnoha dalších okolnostech. Každopádně jestli se Tomáš uzdraví, měli by jet s Jarkem společně červencový závod 24 hodin Spa, který je vrcholem sezony FIA Grand Turismo. To by nastoupili za britskou stáj Scuderia Ecosse, s níž mají oba smlouvu."
foto: AUTO NEWS NETWORKČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?