Tomáš Enge, vážně zraněný po sobotní havárii v závodě American Le Mans Series v St. Petersburgu, děkuje fanouškům za podporu.
Příznivci ji projevují vzkazy na internetu. Povzbuzující pozdravy z různých internetových serverů mu k nemocničnímu lůžku telefonicky zprostředkoval jeho manažer Antonín Charouz.
Například v diskuzi na www.auto-news.cz napsal čtenář s přezdívkou "svendo" tento vzkaz: "Držím Ti palce a prajem skoré uzdravenie."
Český pilot týmu Petersen Motorsports/White Lighting vážně havaroval čtyřicet minut před koncem druhého závodu ALMS, jenž trval dvě a třičtvrtě hodiny. Z vedoucí pozice ve třídě GT2 v rychlé zatáčce narazil do zdi. Třicetiletý závodník si při havárii rozdrtil loket, zlomil dvě žebra a také se mu defermovala plíce.
Brzy má být přepraven ke slavnému lékaři Terry Trammellovi v Indianapolis, kde bude pokračovat jeho léčba. Datum operace lokte zatím nebylo určeno. S pomocí přišel i Engeho bývalý tým z Indy Car Series, stáj Panther. Jeho majitel Doug Boles domluvil přijetí u Dr. Trammela a také se nabídl, že zařídí leteckou přepravu zraněného jezdce. Dnes se tak stalo a letadlo ALMS je pro Engeho k dispozici.
Kvůli Engeho zranění musí manažer Antonín Charouz změnit program ostatních svých jezdců. V čínském závodě A1 Grand Prix (15.4) nastoupí Filip Salaquarda a v britském finále v Brands Hatch pojede Jan Charouz (29. dubna). V šampionátu FIA Grand Turismo nahradí Engeho Jarek Janiš (tým Scuderia Ecosse). Charouz nabídl služby svých jezdců také týmu Petersen Motorsports/White Lighting.
Antonín Charouz: "I já musím poděkovat všem fanouškům za jejich přízeň. Pro Tomáše je to velké povzbuzení. Pomoc pana Bolese z týmu Panther je opravdu velkorysá, velmi si ji vážím.Všichni doufáme v Tomášovo brzké uzdravení, aby se mohl pokusit o šesté pole position třídy LM GT1 v Le Mans (16.-17. června)." BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.