Tomáš Enge, vážně zraněný po sobotní havárii v závodě American Le Mans Series v St. Petersburgu, děkuje fanouškům za podporu.
Příznivci ji projevují vzkazy na internetu. Povzbuzující pozdravy z různých internetových serverů mu k nemocničnímu lůžku telefonicky zprostředkoval jeho manažer Antonín Charouz.
Například v diskuzi na www.auto-news.cz napsal čtenář s přezdívkou "svendo" tento vzkaz: "Držím Ti palce a prajem skoré uzdravenie."
Český pilot týmu Petersen Motorsports/White Lighting vážně havaroval čtyřicet minut před koncem druhého závodu ALMS, jenž trval dvě a třičtvrtě hodiny. Z vedoucí pozice ve třídě GT2 v rychlé zatáčce narazil do zdi. Třicetiletý závodník si při havárii rozdrtil loket, zlomil dvě žebra a také se mu defermovala plíce.
Brzy má být přepraven ke slavnému lékaři Terry Trammellovi v Indianapolis, kde bude pokračovat jeho léčba. Datum operace lokte zatím nebylo určeno. S pomocí přišel i Engeho bývalý tým z Indy Car Series, stáj Panther. Jeho majitel Doug Boles domluvil přijetí u Dr. Trammela a také se nabídl, že zařídí leteckou přepravu zraněného jezdce. Dnes se tak stalo a letadlo ALMS je pro Engeho k dispozici.
Kvůli Engeho zranění musí manažer Antonín Charouz změnit program ostatních svých jezdců. V čínském závodě A1 Grand Prix (15.4) nastoupí Filip Salaquarda a v britském finále v Brands Hatch pojede Jan Charouz (29. dubna). V šampionátu FIA Grand Turismo nahradí Engeho Jarek Janiš (tým Scuderia Ecosse). Charouz nabídl služby svých jezdců také týmu Petersen Motorsports/White Lighting.
Antonín Charouz: "I já musím poděkovat všem fanouškům za jejich přízeň. Pro Tomáše je to velké povzbuzení. Pomoc pana Bolese z týmu Panther je opravdu velkorysá, velmi si ji vážím.Všichni doufáme v Tomášovo brzké uzdravení, aby se mohl pokusit o šesté pole position třídy LM GT1 v Le Mans (16.-17. června)." BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.