Tomáš Enge, vážně zraněný po sobotní havárii v závodě American Le Mans Series v St. Petersburgu, děkuje fanouškům za podporu.
Příznivci ji projevují vzkazy na internetu. Povzbuzující pozdravy z různých internetových serverů mu k nemocničnímu lůžku telefonicky zprostředkoval jeho manažer Antonín Charouz.
Například v diskuzi na www.auto-news.cz napsal čtenář s přezdívkou "svendo" tento vzkaz: "Držím Ti palce a prajem skoré uzdravenie."
Český pilot týmu Petersen Motorsports/White Lighting vážně havaroval čtyřicet minut před koncem druhého závodu ALMS, jenž trval dvě a třičtvrtě hodiny. Z vedoucí pozice ve třídě GT2 v rychlé zatáčce narazil do zdi. Třicetiletý závodník si při havárii rozdrtil loket, zlomil dvě žebra a také se mu defermovala plíce.
Brzy má být přepraven ke slavnému lékaři Terry Trammellovi v Indianapolis, kde bude pokračovat jeho léčba. Datum operace lokte zatím nebylo určeno. S pomocí přišel i Engeho bývalý tým z Indy Car Series, stáj Panther. Jeho majitel Doug Boles domluvil přijetí u Dr. Trammela a také se nabídl, že zařídí leteckou přepravu zraněného jezdce. Dnes se tak stalo a letadlo ALMS je pro Engeho k dispozici.
Kvůli Engeho zranění musí manažer Antonín Charouz změnit program ostatních svých jezdců. V čínském závodě A1 Grand Prix (15.4) nastoupí Filip Salaquarda a v britském finále v Brands Hatch pojede Jan Charouz (29. dubna). V šampionátu FIA Grand Turismo nahradí Engeho Jarek Janiš (tým Scuderia Ecosse). Charouz nabídl služby svých jezdců také týmu Petersen Motorsports/White Lighting.
Antonín Charouz: "I já musím poděkovat všem fanouškům za jejich přízeň. Pro Tomáše je to velké povzbuzení. Pomoc pana Bolese z týmu Panther je opravdu velkorysá, velmi si ji vážím.Všichni doufáme v Tomášovo brzké uzdravení, aby se mohl pokusit o šesté pole position třídy LM GT1 v Le Mans (16.-17. června)." BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.