Český jezdec Tomáš Enge zajel nejrychlejší čas třídy GT2 v páteční kvalifikaci na druhý závod American Le Mans Series, který hostí městská trať St. Petersburgu na Floridě.
Pro Petersen Motorsport / White Lightning první oficiální pole position v sezoně 2007 a první s Ferrari 430. Tomáš Enge v kvalifikaci zajel nejrychlejší čas dne ve třídě GT2, 1,8 míle dlouhou trať objel za 1:12,025. Pro tým to byl celkově čtvrtý pole position, ale vůbec pvní na městské trati. Enge vyhrál kvalifikaci v ALMS po šesté, poprvé ale GT2, předchozí triumfy byly ve třídě GT1. Engeho týmový kolega Tim Bergmeister pojede v St. Pete poprvé a bude závod rozjíždět.
Tým Michaela Petersena odstartuje do závodu podruhé v letošní sezoně, zároveň jde o druhý závod. V Sebringu tým řízeny Dale Whitem odstartoval z pole position, nezajel však nejrychlejší čas v kvalifikaci. K posunu na pole position došlo poté, co původně nejrychlejší vůz kvalifikace musel po výměně pneumatik startovat z konce startovního pole.
I přes velmi těsné souboje ve třídě GT2 je kvalifikační triumf Ferrari s číslem 31 pro pozorovatele jen malým překvapením. Tým vyhrál totiž i oba hodinové tréninky, které kvalifikaci předcházely. Rychlý pohled do výsledkové listiny může naznačovat, že dvakrát vítězný tým z 24 hodin Le Mans zatím dominuje probíhajícímu víkendu, skutečnost je však jiná. Stejně jako v posledních letech je ve třídě GT2 obrovská konkurence. V první tréninku byl Enge, který na této trati jel v roce 2005 závod IRL, rychlejší o čtyři desetiny před F430 s číslem 61 a o pět desetin rychlejší než nejlepší Porsche na třetím místě. Ve druhém tréninku, který se jel těsně před kvalifikací, s Enge znovu dostal na 1:14 a znovu byl těsně před F430 s číslem 61. V kvalifikaci byl odstup ještě menší, Enge vyhrál o dvě desetiny.
Rozdíly v kvalifikačních časech jen zdůrazňují důležitost postavení na startu na městské trati, kam patří i St. Pete. Vysoké teploty, okruh využívající částečně městské cesty a částečně letiště a k tomu závody více sérií budou do hlavní role stavět soustředění jezdců. Bergmeister i Enge se budou muset plně soustředit na udržení soupeřů z GT2 za zády a přitom budou muset sledovat rychlejší vozy tříd LMP1, LMP2 a GT1 při eventuálním předjíždění. Hlavní příležitostí k předjíždění je první zatáčka, která následuje po dlouhé rovince a velmi vyrovnané vozy GT2 se budou pokoušet o vybrždění. Rychlejší třídy se budou snažit na všech místech, kde to půjde. Prostor na chybu je minimální, to už ostatně ukázal i dosavadní průběh víkendu, je udržení přehledu o provozu klíčem k úspěchu. Rychlé zastávky týmu mechaniků, který za rychlost získal ocenění, budou také hrát zásadní roli, jelikož k udržení vedení od startu až do cíle bude třeba využít všech možností.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá jízda v kvalifikaci. Vůz byl dobrý a vše šlo podle plánu. Byli jsme nejrychlejší ve všech trénincích i kvalifikaci, což je po zklamání v Sebringu důležitější než kdy jindy. Nyní se musíme snažit a udělat maximum pro to, abychom v sobotu získali v závodu stejnou pozici. Musíme začít snižovat ztrátu na vedoucí jezdce průběžného pořadí. Strategie pro závod je jednoduchá. Musímejet co nejrychleji a vyhnout se problémům a zejména zdem. Předjíždění bude klíčové. Vozy LMP jsou tady o devět sekund na kolo rychlejší, což je na tak krátké trati opravdu hodně. Nemyslím, že na začátku závodu musíme nějak chvátat, musíme se zkrátka snažit dojet do cíle na co nejlepším místě. Musíte být trpěliví a opatrní.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motrosport
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?