Český jezdec Tomáš Enge zajel nejrychlejší čas třídy GT2 v páteční kvalifikaci na druhý závod American Le Mans Series, který hostí městská trať St. Petersburgu na Floridě.
Pro Petersen Motorsport / White Lightning první oficiální pole position v sezoně 2007 a první s Ferrari 430. Tomáš Enge v kvalifikaci zajel nejrychlejší čas dne ve třídě GT2, 1,8 míle dlouhou trať objel za 1:12,025. Pro tým to byl celkově čtvrtý pole position, ale vůbec pvní na městské trati. Enge vyhrál kvalifikaci v ALMS po šesté, poprvé ale GT2, předchozí triumfy byly ve třídě GT1. Engeho týmový kolega Tim Bergmeister pojede v St. Pete poprvé a bude závod rozjíždět.
Tým Michaela Petersena odstartuje do závodu podruhé v letošní sezoně, zároveň jde o druhý závod. V Sebringu tým řízeny Dale Whitem odstartoval z pole position, nezajel však nejrychlejší čas v kvalifikaci. K posunu na pole position došlo poté, co původně nejrychlejší vůz kvalifikace musel po výměně pneumatik startovat z konce startovního pole.
I přes velmi těsné souboje ve třídě GT2 je kvalifikační triumf Ferrari s číslem 31 pro pozorovatele jen malým překvapením. Tým vyhrál totiž i oba hodinové tréninky, které kvalifikaci předcházely. Rychlý pohled do výsledkové listiny může naznačovat, že dvakrát vítězný tým z 24 hodin Le Mans zatím dominuje probíhajícímu víkendu, skutečnost je však jiná. Stejně jako v posledních letech je ve třídě GT2 obrovská konkurence. V první tréninku byl Enge, který na této trati jel v roce 2005 závod IRL, rychlejší o čtyři desetiny před F430 s číslem 61 a o pět desetin rychlejší než nejlepší Porsche na třetím místě. Ve druhém tréninku, který se jel těsně před kvalifikací, s Enge znovu dostal na 1:14 a znovu byl těsně před F430 s číslem 61. V kvalifikaci byl odstup ještě menší, Enge vyhrál o dvě desetiny.
Rozdíly v kvalifikačních časech jen zdůrazňují důležitost postavení na startu na městské trati, kam patří i St. Pete. Vysoké teploty, okruh využívající částečně městské cesty a částečně letiště a k tomu závody více sérií budou do hlavní role stavět soustředění jezdců. Bergmeister i Enge se budou muset plně soustředit na udržení soupeřů z GT2 za zády a přitom budou muset sledovat rychlejší vozy tříd LMP1, LMP2 a GT1 při eventuálním předjíždění. Hlavní příležitostí k předjíždění je první zatáčka, která následuje po dlouhé rovince a velmi vyrovnané vozy GT2 se budou pokoušet o vybrždění. Rychlejší třídy se budou snažit na všech místech, kde to půjde. Prostor na chybu je minimální, to už ostatně ukázal i dosavadní průběh víkendu, je udržení přehledu o provozu klíčem k úspěchu. Rychlé zastávky týmu mechaniků, který za rychlost získal ocenění, budou také hrát zásadní roli, jelikož k udržení vedení od startu až do cíle bude třeba využít všech možností.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá jízda v kvalifikaci. Vůz byl dobrý a vše šlo podle plánu. Byli jsme nejrychlejší ve všech trénincích i kvalifikaci, což je po zklamání v Sebringu důležitější než kdy jindy. Nyní se musíme snažit a udělat maximum pro to, abychom v sobotu získali v závodu stejnou pozici. Musíme začít snižovat ztrátu na vedoucí jezdce průběžného pořadí. Strategie pro závod je jednoduchá. Musímejet co nejrychleji a vyhnout se problémům a zejména zdem. Předjíždění bude klíčové. Vozy LMP jsou tady o devět sekund na kolo rychlejší, což je na tak krátké trati opravdu hodně. Nemyslím, že na začátku závodu musíme nějak chvátat, musíme se zkrátka snažit dojet do cíle na co nejlepším místě. Musíte být trpěliví a opatrní.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motrosport
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.