Český jezdec Tomáš Enge zajel nejrychlejší čas třídy GT2 v páteční kvalifikaci na druhý závod American Le Mans Series, který hostí městská trať St. Petersburgu na Floridě.
Pro Petersen Motorsport / White Lightning první oficiální pole position v sezoně 2007 a první s Ferrari 430. Tomáš Enge v kvalifikaci zajel nejrychlejší čas dne ve třídě GT2, 1,8 míle dlouhou trať objel za 1:12,025. Pro tým to byl celkově čtvrtý pole position, ale vůbec pvní na městské trati. Enge vyhrál kvalifikaci v ALMS po šesté, poprvé ale GT2, předchozí triumfy byly ve třídě GT1. Engeho týmový kolega Tim Bergmeister pojede v St. Pete poprvé a bude závod rozjíždět.
Tým Michaela Petersena odstartuje do závodu podruhé v letošní sezoně, zároveň jde o druhý závod. V Sebringu tým řízeny Dale Whitem odstartoval z pole position, nezajel však nejrychlejší čas v kvalifikaci. K posunu na pole position došlo poté, co původně nejrychlejší vůz kvalifikace musel po výměně pneumatik startovat z konce startovního pole.
I přes velmi těsné souboje ve třídě GT2 je kvalifikační triumf Ferrari s číslem 31 pro pozorovatele jen malým překvapením. Tým vyhrál totiž i oba hodinové tréninky, které kvalifikaci předcházely. Rychlý pohled do výsledkové listiny může naznačovat, že dvakrát vítězný tým z 24 hodin Le Mans zatím dominuje probíhajícímu víkendu, skutečnost je však jiná. Stejně jako v posledních letech je ve třídě GT2 obrovská konkurence. V první tréninku byl Enge, který na této trati jel v roce 2005 závod IRL, rychlejší o čtyři desetiny před F430 s číslem 61 a o pět desetin rychlejší než nejlepší Porsche na třetím místě. Ve druhém tréninku, který se jel těsně před kvalifikací, s Enge znovu dostal na 1:14 a znovu byl těsně před F430 s číslem 61. V kvalifikaci byl odstup ještě menší, Enge vyhrál o dvě desetiny.
Rozdíly v kvalifikačních časech jen zdůrazňují důležitost postavení na startu na městské trati, kam patří i St. Pete. Vysoké teploty, okruh využívající částečně městské cesty a částečně letiště a k tomu závody více sérií budou do hlavní role stavět soustředění jezdců. Bergmeister i Enge se budou muset plně soustředit na udržení soupeřů z GT2 za zády a přitom budou muset sledovat rychlejší vozy tříd LMP1, LMP2 a GT1 při eventuálním předjíždění. Hlavní příležitostí k předjíždění je první zatáčka, která následuje po dlouhé rovince a velmi vyrovnané vozy GT2 se budou pokoušet o vybrždění. Rychlejší třídy se budou snažit na všech místech, kde to půjde. Prostor na chybu je minimální, to už ostatně ukázal i dosavadní průběh víkendu, je udržení přehledu o provozu klíčem k úspěchu. Rychlé zastávky týmu mechaniků, který za rychlost získal ocenění, budou také hrát zásadní roli, jelikož k udržení vedení od startu až do cíle bude třeba využít všech možností.
Tomáš Enge: „Byla to dobrá jízda v kvalifikaci. Vůz byl dobrý a vše šlo podle plánu. Byli jsme nejrychlejší ve všech trénincích i kvalifikaci, což je po zklamání v Sebringu důležitější než kdy jindy. Nyní se musíme snažit a udělat maximum pro to, abychom v sobotu získali v závodu stejnou pozici. Musíme začít snižovat ztrátu na vedoucí jezdce průběžného pořadí. Strategie pro závod je jednoduchá. Musímejet co nejrychleji a vyhnout se problémům a zejména zdem. Předjíždění bude klíčové. Vozy LMP jsou tady o devět sekund na kolo rychlejší, což je na tak krátké trati opravdu hodně. Nemyslím, že na začátku závodu musíme nějak chvátat, musíme se zkrátka snažit dojet do cíle na co nejlepším místě. Musíte být trpěliví a opatrní.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: Petersen Motrosport
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?