Tým Charouz Racing System úspěšně absolvoval první funkční testy nového vozu Lola-Judd třídy LMP1, se kterým bude závodit v letošní sezoně Le Mans Series a 24 hodin Le Mans. Testy proběhly v Pembrey na jihu Walesu.
Pro tým to byla první šance, kdy mohl vyzkoušet nový vůz Lola-Judd B07-10 a připravit se na oficiální test Le Mans Series, který proběhne na konci března na okruhu Paul Ricard na jihu Francie. Stefan Mucke dostal důvěru odjet první kilometry a německý jezdec nakonec odjel bezproblémových 38 kol, během kterých se provedly obvyklé kontroly systémů nového vozu.
Jan Charouz, který je nyní v Sebringu jako náhradní jezdec, si vůz poprvé vyzkouší v Paul Ricard, zatímco Alex Yoong si kvůli kolizi testu se závodem A1GP v Mexiku bude muset na první kilometry ještě počkat.
Antonín Charouz, šéf týmu: „Máme radost, že test proběhnul bez problému a nyní se těšíme do Le Castellet. Jan charouz tam zřejmě bude testovat celou neděli sám, v pondělí by se měl připojit Stefan Mucke, který se vrací ze závodu FIA-GT v Číně, a možná i Miquel Ramos který se také bude vracet z Číny a tým ho bude zkoušet jako rezervního jezdce. Bohužel Alex Yoong nemůže testovat kvůli závodu A1GP v Mexiku, ale jsme si jisti, že si rychle zvykne.“
Sam Hignett, týmový manažer: „Jeli jsme odzkoušet funkčnost všech systémů před prvním skutečným testováním v Paul Ricard. Vůz byl po mechanické stránce skvělý a nový motor Judd o objemu 5,5l byl bezproblémový. Splnili jsme všechno, co jsme měli v plánu.“
Stefan Mucke, jezdec: „Byl to pro nás velmi dobrý den. Velmi produktivní. Lidé od Loly a Juddu odvedli skvělou práci a z vozu jsem měl od prvního okamžiku dobrý pocit. Ačkoliv jsme se nepouštěli do ostrých jízd, už teď cítím, že vůz má o 50 % větší přítlak než vůz DTM, se kterým jsem jel loni. Hodně se těším na příští týden a myslím, že v Le Mans Series i 24 hodin Le Mans můžeme získat dobré výsledky.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Ilustrační Foto: Auto News Network
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?