Tým Charouz Racing System úspěšně absolvoval první funkční testy nového vozu Lola-Judd třídy LMP1, se kterým bude závodit v letošní sezoně Le Mans Series a 24 hodin Le Mans. Testy proběhly v Pembrey na jihu Walesu.
Pro tým to byla první šance, kdy mohl vyzkoušet nový vůz Lola-Judd B07-10 a připravit se na oficiální test Le Mans Series, který proběhne na konci března na okruhu Paul Ricard na jihu Francie. Stefan Mucke dostal důvěru odjet první kilometry a německý jezdec nakonec odjel bezproblémových 38 kol, během kterých se provedly obvyklé kontroly systémů nového vozu.
Jan Charouz, který je nyní v Sebringu jako náhradní jezdec, si vůz poprvé vyzkouší v Paul Ricard, zatímco Alex Yoong si kvůli kolizi testu se závodem A1GP v Mexiku bude muset na první kilometry ještě počkat.
Antonín Charouz, šéf týmu: „Máme radost, že test proběhnul bez problému a nyní se těšíme do Le Castellet. Jan charouz tam zřejmě bude testovat celou neděli sám, v pondělí by se měl připojit Stefan Mucke, který se vrací ze závodu FIA-GT v Číně, a možná i Miquel Ramos který se také bude vracet z Číny a tým ho bude zkoušet jako rezervního jezdce. Bohužel Alex Yoong nemůže testovat kvůli závodu A1GP v Mexiku, ale jsme si jisti, že si rychle zvykne.“
Sam Hignett, týmový manažer: „Jeli jsme odzkoušet funkčnost všech systémů před prvním skutečným testováním v Paul Ricard. Vůz byl po mechanické stránce skvělý a nový motor Judd o objemu 5,5l byl bezproblémový. Splnili jsme všechno, co jsme měli v plánu.“
Stefan Mucke, jezdec: „Byl to pro nás velmi dobrý den. Velmi produktivní. Lidé od Loly a Juddu odvedli skvělou práci a z vozu jsem měl od prvního okamžiku dobrý pocit. Ačkoliv jsme se nepouštěli do ostrých jízd, už teď cítím, že vůz má o 50 % větší přítlak než vůz DTM, se kterým jsem jel loni. Hodně se těším na příští týden a myslím, že v Le Mans Series i 24 hodin Le Mans můžeme získat dobré výsledky.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Ilustrační Foto: Auto News Network
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?