Jarek Janiš bojoval při svém prvním startu v týmu Spyker Squadron spolu s Peterem Koxem dlouhé hodiny o čtvrté místo ve dvanáctihodinovém závodu v Sebringu, hodinu před cílem však problém s chlazením ukončil veškerou snahu.
Pro českého jezdce to byl letošní první start, ale v průběhu závodu jasně ukázal, že naváže na loňské výborné výkony ze šampionátu FIA GT. Spyker do závodu nakonec odstartoval i přes 11. kvalifikační čas z boxů, na vině byl poněkud kuriózní problém. Paddock v Sebring je z betonu a jedna z pneumatických noh zvedající vůz se zaklínila do spáry. Týmu trvalo několik minut, než nohu uvolnil a mezitím už byl výjezd z boxů uzavřen.
Závod rozjel zkušený Kox, který se postupně propracovával vpřed. Tým po celý závod uplatňoval strategii dvou stintů – stint = jízda od tankování do tankování - v řadě, při výměně jezdců se navíc měnily pneumatiky Michelin. Janiš tak do vozu poprvé usednul zhruba po dvou hodinách a pokračoval v posunu vpřed. Oranžový vůz se pak dlouhou dobu držel na čtvrtém místě, když profitoval zejména z dobré strategie a výborných výkonů obou jezdců.
Vůz Spyker C8 jel po 11 hodin bez sebemenších problémů, česko-holandské posádce přesto nebylo souzeno projet cílem. Po defektu a menším problému s brzdami, který znamenal pokles na páté místo, došlo k prasklině v chladícím okruhu. Tým tak byl nakonec klasifikován na 10. místě.
Jarek Janiš: „Byl to zajímavý závod a je velká škoda, že jsme nevydrželi až do konce. Rychlostně jsme se sice nemohli rovnat nejrychlejším vozům, ale Spyker v minulosti ukázal, že dokáže vůz zlepšovat a víme, jaké novinky jsou připraveny v továrně. Naši zbraní v závodu byla vyrovnanost, s Peterem jsme jezdili stabilně rychlé časy a to nám pomohlo vpřed. Sebring jsem jel poprvé, ale závod mě hodně bavil a určitě bych se tam rád někdy vrátil.“
Peter Van Erp, týmový manažer: „Někdy zkrátka potřebujete o trochu více štěstí. Tým tvrdě pracoval a pak se těžkou překousne, když selže něco jednoduchého. Zvláště když jsme po jedenácti hodinách byli v extrémně vyrovnané GT2 třídě na čtvrtém místě – byly překonány rekordy a letošní cíl s rozdílem 0,2s mezi prvním a druhým vozem musí být nejmenší v historii Sebringu. Tento týden jsme se naučili mnoho věcí, moráka v týmu je velmi vysoká. Naše zastávky byly perfektní a přinejmenším stejně dobré nebo lepší než u nejlepších tří týmů a oba jezdci podali mimořádné výkony. Tým byl opatrný, pracoval pozorně a nedostal tak žádnou penalizaci se porušení striktních předpisů. Nicméně stále máme co dělat, v závodu musíme vylepšit naši rychlost o sekundu až sekundu a půl na kolo, abychom snížili ztrátu na top týmy a bojovali o stupně vítězů. Pokud by nedošlo k událostem z konce závodu, maximem by pro nás bylo čtvrté místo.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.