Jarek Janiš bojoval při svém prvním startu v týmu Spyker Squadron spolu s Peterem Koxem dlouhé hodiny o čtvrté místo ve dvanáctihodinovém závodu v Sebringu, hodinu před cílem však problém s chlazením ukončil veškerou snahu.
Pro českého jezdce to byl letošní první start, ale v průběhu závodu jasně ukázal, že naváže na loňské výborné výkony ze šampionátu FIA GT. Spyker do závodu nakonec odstartoval i přes 11. kvalifikační čas z boxů, na vině byl poněkud kuriózní problém. Paddock v Sebring je z betonu a jedna z pneumatických noh zvedající vůz se zaklínila do spáry. Týmu trvalo několik minut, než nohu uvolnil a mezitím už byl výjezd z boxů uzavřen.
Závod rozjel zkušený Kox, který se postupně propracovával vpřed. Tým po celý závod uplatňoval strategii dvou stintů – stint = jízda od tankování do tankování - v řadě, při výměně jezdců se navíc měnily pneumatiky Michelin. Janiš tak do vozu poprvé usednul zhruba po dvou hodinách a pokračoval v posunu vpřed. Oranžový vůz se pak dlouhou dobu držel na čtvrtém místě, když profitoval zejména z dobré strategie a výborných výkonů obou jezdců.
Vůz Spyker C8 jel po 11 hodin bez sebemenších problémů, česko-holandské posádce přesto nebylo souzeno projet cílem. Po defektu a menším problému s brzdami, který znamenal pokles na páté místo, došlo k prasklině v chladícím okruhu. Tým tak byl nakonec klasifikován na 10. místě.
Jarek Janiš: „Byl to zajímavý závod a je velká škoda, že jsme nevydrželi až do konce. Rychlostně jsme se sice nemohli rovnat nejrychlejším vozům, ale Spyker v minulosti ukázal, že dokáže vůz zlepšovat a víme, jaké novinky jsou připraveny v továrně. Naši zbraní v závodu byla vyrovnanost, s Peterem jsme jezdili stabilně rychlé časy a to nám pomohlo vpřed. Sebring jsem jel poprvé, ale závod mě hodně bavil a určitě bych se tam rád někdy vrátil.“
Peter Van Erp, týmový manažer: „Někdy zkrátka potřebujete o trochu více štěstí. Tým tvrdě pracoval a pak se těžkou překousne, když selže něco jednoduchého. Zvláště když jsme po jedenácti hodinách byli v extrémně vyrovnané GT2 třídě na čtvrtém místě – byly překonány rekordy a letošní cíl s rozdílem 0,2s mezi prvním a druhým vozem musí být nejmenší v historii Sebringu. Tento týden jsme se naučili mnoho věcí, moráka v týmu je velmi vysoká. Naše zastávky byly perfektní a přinejmenším stejně dobré nebo lepší než u nejlepších tří týmů a oba jezdci podali mimořádné výkony. Tým byl opatrný, pracoval pozorně a nedostal tak žádnou penalizaci se porušení striktních předpisů. Nicméně stále máme co dělat, v závodu musíme vylepšit naši rychlost o sekundu až sekundu a půl na kolo, abychom snížili ztrátu na top týmy a bojovali o stupně vítězů. Pokud by nedošlo k událostem z konce závodu, maximem by pro nás bylo čtvrté místo.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?