Jarek Janiš bojoval při svém prvním startu v týmu Spyker Squadron spolu s Peterem Koxem dlouhé hodiny o čtvrté místo ve dvanáctihodinovém závodu v Sebringu, hodinu před cílem však problém s chlazením ukončil veškerou snahu.
Pro českého jezdce to byl letošní první start, ale v průběhu závodu jasně ukázal, že naváže na loňské výborné výkony ze šampionátu FIA GT. Spyker do závodu nakonec odstartoval i přes 11. kvalifikační čas z boxů, na vině byl poněkud kuriózní problém. Paddock v Sebring je z betonu a jedna z pneumatických noh zvedající vůz se zaklínila do spáry. Týmu trvalo několik minut, než nohu uvolnil a mezitím už byl výjezd z boxů uzavřen.
Závod rozjel zkušený Kox, který se postupně propracovával vpřed. Tým po celý závod uplatňoval strategii dvou stintů – stint = jízda od tankování do tankování - v řadě, při výměně jezdců se navíc měnily pneumatiky Michelin. Janiš tak do vozu poprvé usednul zhruba po dvou hodinách a pokračoval v posunu vpřed. Oranžový vůz se pak dlouhou dobu držel na čtvrtém místě, když profitoval zejména z dobré strategie a výborných výkonů obou jezdců.
Vůz Spyker C8 jel po 11 hodin bez sebemenších problémů, česko-holandské posádce přesto nebylo souzeno projet cílem. Po defektu a menším problému s brzdami, který znamenal pokles na páté místo, došlo k prasklině v chladícím okruhu. Tým tak byl nakonec klasifikován na 10. místě.
Jarek Janiš: „Byl to zajímavý závod a je velká škoda, že jsme nevydrželi až do konce. Rychlostně jsme se sice nemohli rovnat nejrychlejším vozům, ale Spyker v minulosti ukázal, že dokáže vůz zlepšovat a víme, jaké novinky jsou připraveny v továrně. Naši zbraní v závodu byla vyrovnanost, s Peterem jsme jezdili stabilně rychlé časy a to nám pomohlo vpřed. Sebring jsem jel poprvé, ale závod mě hodně bavil a určitě bych se tam rád někdy vrátil.“
Peter Van Erp, týmový manažer: „Někdy zkrátka potřebujete o trochu více štěstí. Tým tvrdě pracoval a pak se těžkou překousne, když selže něco jednoduchého. Zvláště když jsme po jedenácti hodinách byli v extrémně vyrovnané GT2 třídě na čtvrtém místě – byly překonány rekordy a letošní cíl s rozdílem 0,2s mezi prvním a druhým vozem musí být nejmenší v historii Sebringu. Tento týden jsme se naučili mnoho věcí, moráka v týmu je velmi vysoká. Naše zastávky byly perfektní a přinejmenším stejně dobré nebo lepší než u nejlepších tří týmů a oba jezdci podali mimořádné výkony. Tým byl opatrný, pracoval pozorně a nedostal tak žádnou penalizaci se porušení striktních předpisů. Nicméně stále máme co dělat, v závodu musíme vylepšit naši rychlost o sekundu až sekundu a půl na kolo, abychom snížili ztrátu na top týmy a bojovali o stupně vítězů. Pokud by nedošlo k událostem z konce závodu, maximem by pro nás bylo čtvrté místo.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.