Organizátoři legendárního závodu 24 hodin Le Mans přijali přihlášku české stáje Lola Charouz Racing System.
Nový tým vedený Antonínem Charouzem se tak v červnu objeví na startu podniku, který tvoří spolu s 500 mílemi Indianapolis a Velkou cenou Monaka formule 1 trojici nejslavnějších klání světa.
Stáj, která se pro letošní sezonu stala továrním týmem britské značky Lola, nasadí vůz Lola Judd B07-17. Jediným jistým jezdcem je zatím Jan Charouz. Pořadatelé z autoklubu ACO vybírali ze 76 přihlášek, přičemž startovní rošt nesmí přesáhnout počet 55 vozů. Pro českou sestavu půjde o vrchol sezony, v níž bude poprvé absolvovat úplný šampionát Le Mans Series (LMS) a dva závody American Le Mans Series (ALMS). Půjde o boje na dráze Laguna Seca a o Petit Le Mans v Atlantě. Ve 24 hodinách Le Mans se kromě české tovární Loly Judd objeví další Češi, dva ze soupisky manažera Antonína Charouze. Tomáš Enge bude stejně jako loni řídit tovární vůz Aston Martin DBR9 a Jarka Janiše čeká dvojnásobná premiéra. Poprvé pozná trať La Sarthe a poprvé tam pojede s nizozemským speciálem Spyker C8 Spyder.
Českou účast završí Robert Pergl se svým česko-ruským týmem Menx Convers. Letošních 24 hodin Le Mans slibuje o víkendu 16.až 17. června velký boj mezi továrními stájemi Audi a Peugeot, za který nastoupí i exmistr světa F1 Jacques Villeneuve. Z 55 startujících je 28 sportovních prototypů, z toho 16, včetně české Loly Judd, patří do nejsilnější kategorie LMP1.
Antonín Charouz: „Je to pro nás velmi radostná zpráva. Dostat se na start tak legendárního závodu bez kvalifikace je úspěch. Musím poděkovat za podporu ze strany Autoklubu ČR, jmenovitě prezidentovi Romanovi Ječmínkovi a Radku Novákovi, kteří nás u francouzských organizátorů podpořili. Původně jsem počítal s tím, že v našem továrním voze Lola Judd B07-17 pojedou výhradně čeští jezdci, nicméně situace se změnila poté, co Tomáš Enge a Jarek Janiš získali nová angažmá. Jediným jistým jezdcem tak je zatím můj syn Jan. Dva piloty, kteří jej doplní, vybíráme ze dvou českých a tří zahraničních závodníků. Jasno by mělo být do týdne. Vím, že nemůžeme stačit na tovární stáje Audi a Peugeot, nicméně boj o páté, šesté místo, je reálný. Bude to naše premiéra, na kterou chceme navázat v příštích letech.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: ANN
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?