Organizátoři legendárního závodu 24 hodin Le Mans přijali přihlášku české stáje Lola Charouz Racing System.
Nový tým vedený Antonínem Charouzem se tak v červnu objeví na startu podniku, který tvoří spolu s 500 mílemi Indianapolis a Velkou cenou Monaka formule 1 trojici nejslavnějších klání světa.
Stáj, která se pro letošní sezonu stala továrním týmem britské značky Lola, nasadí vůz Lola Judd B07-17. Jediným jistým jezdcem je zatím Jan Charouz. Pořadatelé z autoklubu ACO vybírali ze 76 přihlášek, přičemž startovní rošt nesmí přesáhnout počet 55 vozů. Pro českou sestavu půjde o vrchol sezony, v níž bude poprvé absolvovat úplný šampionát Le Mans Series (LMS) a dva závody American Le Mans Series (ALMS). Půjde o boje na dráze Laguna Seca a o Petit Le Mans v Atlantě. Ve 24 hodinách Le Mans se kromě české tovární Loly Judd objeví další Češi, dva ze soupisky manažera Antonína Charouze. Tomáš Enge bude stejně jako loni řídit tovární vůz Aston Martin DBR9 a Jarka Janiše čeká dvojnásobná premiéra. Poprvé pozná trať La Sarthe a poprvé tam pojede s nizozemským speciálem Spyker C8 Spyder.
Českou účast završí Robert Pergl se svým česko-ruským týmem Menx Convers. Letošních 24 hodin Le Mans slibuje o víkendu 16.až 17. června velký boj mezi továrními stájemi Audi a Peugeot, za který nastoupí i exmistr světa F1 Jacques Villeneuve. Z 55 startujících je 28 sportovních prototypů, z toho 16, včetně české Loly Judd, patří do nejsilnější kategorie LMP1.
Antonín Charouz: „Je to pro nás velmi radostná zpráva. Dostat se na start tak legendárního závodu bez kvalifikace je úspěch. Musím poděkovat za podporu ze strany Autoklubu ČR, jmenovitě prezidentovi Romanovi Ječmínkovi a Radku Novákovi, kteří nás u francouzských organizátorů podpořili. Původně jsem počítal s tím, že v našem továrním voze Lola Judd B07-17 pojedou výhradně čeští jezdci, nicméně situace se změnila poté, co Tomáš Enge a Jarek Janiš získali nová angažmá. Jediným jistým jezdcem tak je zatím můj syn Jan. Dva piloty, kteří jej doplní, vybíráme ze dvou českých a tří zahraničních závodníků. Jasno by mělo být do týdne. Vím, že nemůžeme stačit na tovární stáje Audi a Peugeot, nicméně boj o páté, šesté místo, je reálný. Bude to naše premiéra, na kterou chceme navázat v příštích letech.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: ANN
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.