Organizátoři legendárního závodu 24 hodin Le Mans přijali přihlášku české stáje Lola Charouz Racing System.
Nový tým vedený Antonínem Charouzem se tak v červnu objeví na startu podniku, který tvoří spolu s 500 mílemi Indianapolis a Velkou cenou Monaka formule 1 trojici nejslavnějších klání světa.
Stáj, která se pro letošní sezonu stala továrním týmem britské značky Lola, nasadí vůz Lola Judd B07-17. Jediným jistým jezdcem je zatím Jan Charouz. Pořadatelé z autoklubu ACO vybírali ze 76 přihlášek, přičemž startovní rošt nesmí přesáhnout počet 55 vozů. Pro českou sestavu půjde o vrchol sezony, v níž bude poprvé absolvovat úplný šampionát Le Mans Series (LMS) a dva závody American Le Mans Series (ALMS). Půjde o boje na dráze Laguna Seca a o Petit Le Mans v Atlantě. Ve 24 hodinách Le Mans se kromě české tovární Loly Judd objeví další Češi, dva ze soupisky manažera Antonína Charouze. Tomáš Enge bude stejně jako loni řídit tovární vůz Aston Martin DBR9 a Jarka Janiše čeká dvojnásobná premiéra. Poprvé pozná trať La Sarthe a poprvé tam pojede s nizozemským speciálem Spyker C8 Spyder.
Českou účast završí Robert Pergl se svým česko-ruským týmem Menx Convers. Letošních 24 hodin Le Mans slibuje o víkendu 16.až 17. června velký boj mezi továrními stájemi Audi a Peugeot, za který nastoupí i exmistr světa F1 Jacques Villeneuve. Z 55 startujících je 28 sportovních prototypů, z toho 16, včetně české Loly Judd, patří do nejsilnější kategorie LMP1.
Antonín Charouz: „Je to pro nás velmi radostná zpráva. Dostat se na start tak legendárního závodu bez kvalifikace je úspěch. Musím poděkovat za podporu ze strany Autoklubu ČR, jmenovitě prezidentovi Romanovi Ječmínkovi a Radku Novákovi, kteří nás u francouzských organizátorů podpořili. Původně jsem počítal s tím, že v našem továrním voze Lola Judd B07-17 pojedou výhradně čeští jezdci, nicméně situace se změnila poté, co Tomáš Enge a Jarek Janiš získali nová angažmá. Jediným jistým jezdcem tak je zatím můj syn Jan. Dva piloty, kteří jej doplní, vybíráme ze dvou českých a tří zahraničních závodníků. Jasno by mělo být do týdne. Vím, že nemůžeme stačit na tovární stáje Audi a Peugeot, nicméně boj o páté, šesté místo, je reálný. Bude to naše premiéra, na kterou chceme navázat v příštích letech.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: ANN
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?