Tým Charouz Racing System v letošní sezoně míří do světa vytrvalostních závodů Le Mans, kde bude mít status továrního týmu Loly. Manažer Antonín Charouz dnes zároveň také zveřejnil plány jezdců zastupovaných agenturou BPA sport marketing a.s.
Český závodní tým Charouz Racing System, který mimo jiné zajišťuje přípravu vozů českého a v první polovině i brazilského týmu v A1GP a rallyových vozů Mitsubishi, se po loňském triumfu v F3000 International Masters rozhodnul přejít do světa vytrvalostních závodů Le Mans, které organizuje Automobile Club l’Ouest (ACO). Nejznámějším podnikem je bezesporu 24 hodin Le Mans, který doplňují Le Mans Series a American Le Mans Series.
Pro nadcházející sezonu tým uzavřel strategické partnerství se známým výrobcem šasi Lola a bude mít plnou tovární podporu viditelnou i v názvu týmu: Charouz racing System – Lola/Judd. Do závodů bude nasazovat zbrusu nový vůz Lola 07/10 patřící do nejvyšší třídy LMP1, který je vybaven atmosférickým desetiválcem Judd. Tým podává přihlášky do 24 hodin Le Mans, Le Mans Series a vybraných podniků ALMS, následně bude muset vyčkat na rozhodnutí ACO o přijmutí přihlášky, protože na 24 hodin Le Mans se tradičně hlásí více vozů, než může trať pojmout.
Stálými jezdci týmu pro Le Mans Series budou Jan Charouz, který bude i stálým testovacím jezdcem Loly eventuelně Jarek Janiš s Tomášem Engem.
Manažer Antonín Charouz zároveň oznámil plány zastupovaných jezdců pro letošní rok. Tomáš Enge pojede 24 hodin Daytony, kompletní seriál ALMS. V jednání je start ve 24 hodin Le Mans, kde se vybírá tým, a v některých závodech šampionátu FIA GT. Jarek Janiš se bude soustředit na šampionát FIA GT, kde loni exceloval. Prioritou Jana Charouze je Le Mans Series a vývoj prototypu Lola. Erik Janiš bude pokračovat ve spolupráci s týmem Rock Media, jehož program mimo jiné zahrnuje několik startů v šampionátu FIA GT. Novou akvizicí mezi jezdci je Adam Lacko, který pojede Porsche Carrera Cup. Charouz Racing System bude nadále aktivní i v rallye, kde bude připravovat vozy Mitsubishi pro Romana Krestu, Václava Pecha a Josefa Semeráda. BPA sport marketing, a.s.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?