Tým Charouz Racing System v letošní sezoně míří do světa vytrvalostních závodů Le Mans, kde bude mít status továrního týmu Loly. Manažer Antonín Charouz dnes zároveň také zveřejnil plány jezdců zastupovaných agenturou BPA sport marketing a.s.
Český závodní tým Charouz Racing System, který mimo jiné zajišťuje přípravu vozů českého a v první polovině i brazilského týmu v A1GP a rallyových vozů Mitsubishi, se po loňském triumfu v F3000 International Masters rozhodnul přejít do světa vytrvalostních závodů Le Mans, které organizuje Automobile Club l’Ouest (ACO). Nejznámějším podnikem je bezesporu 24 hodin Le Mans, který doplňují Le Mans Series a American Le Mans Series.
Pro nadcházející sezonu tým uzavřel strategické partnerství se známým výrobcem šasi Lola a bude mít plnou tovární podporu viditelnou i v názvu týmu: Charouz racing System – Lola/Judd. Do závodů bude nasazovat zbrusu nový vůz Lola 07/10 patřící do nejvyšší třídy LMP1, který je vybaven atmosférickým desetiválcem Judd. Tým podává přihlášky do 24 hodin Le Mans, Le Mans Series a vybraných podniků ALMS, následně bude muset vyčkat na rozhodnutí ACO o přijmutí přihlášky, protože na 24 hodin Le Mans se tradičně hlásí více vozů, než může trať pojmout.
Stálými jezdci týmu pro Le Mans Series budou Jan Charouz, který bude i stálým testovacím jezdcem Loly eventuelně Jarek Janiš s Tomášem Engem.
Manažer Antonín Charouz zároveň oznámil plány zastupovaných jezdců pro letošní rok. Tomáš Enge pojede 24 hodin Daytony, kompletní seriál ALMS. V jednání je start ve 24 hodin Le Mans, kde se vybírá tým, a v některých závodech šampionátu FIA GT. Jarek Janiš se bude soustředit na šampionát FIA GT, kde loni exceloval. Prioritou Jana Charouze je Le Mans Series a vývoj prototypu Lola. Erik Janiš bude pokračovat ve spolupráci s týmem Rock Media, jehož program mimo jiné zahrnuje několik startů v šampionátu FIA GT. Novou akvizicí mezi jezdci je Adam Lacko, který pojede Porsche Carrera Cup. Charouz Racing System bude nadále aktivní i v rallye, kde bude připravovat vozy Mitsubishi pro Romana Krestu, Václava Pecha a Josefa Semeráda. BPA sport marketing, a.s.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.