Tým Charouz Racing System v letošní sezoně míří do světa vytrvalostních závodů Le Mans, kde bude mít status továrního týmu Loly. Manažer Antonín Charouz dnes zároveň také zveřejnil plány jezdců zastupovaných agenturou BPA sport marketing a.s.
Český závodní tým Charouz Racing System, který mimo jiné zajišťuje přípravu vozů českého a v první polovině i brazilského týmu v A1GP a rallyových vozů Mitsubishi, se po loňském triumfu v F3000 International Masters rozhodnul přejít do světa vytrvalostních závodů Le Mans, které organizuje Automobile Club l’Ouest (ACO). Nejznámějším podnikem je bezesporu 24 hodin Le Mans, který doplňují Le Mans Series a American Le Mans Series.
Pro nadcházející sezonu tým uzavřel strategické partnerství se známým výrobcem šasi Lola a bude mít plnou tovární podporu viditelnou i v názvu týmu: Charouz racing System – Lola/Judd. Do závodů bude nasazovat zbrusu nový vůz Lola 07/10 patřící do nejvyšší třídy LMP1, který je vybaven atmosférickým desetiválcem Judd. Tým podává přihlášky do 24 hodin Le Mans, Le Mans Series a vybraných podniků ALMS, následně bude muset vyčkat na rozhodnutí ACO o přijmutí přihlášky, protože na 24 hodin Le Mans se tradičně hlásí více vozů, než může trať pojmout.
Stálými jezdci týmu pro Le Mans Series budou Jan Charouz, který bude i stálým testovacím jezdcem Loly eventuelně Jarek Janiš s Tomášem Engem.
Manažer Antonín Charouz zároveň oznámil plány zastupovaných jezdců pro letošní rok. Tomáš Enge pojede 24 hodin Daytony, kompletní seriál ALMS. V jednání je start ve 24 hodin Le Mans, kde se vybírá tým, a v některých závodech šampionátu FIA GT. Jarek Janiš se bude soustředit na šampionát FIA GT, kde loni exceloval. Prioritou Jana Charouze je Le Mans Series a vývoj prototypu Lola. Erik Janiš bude pokračovat ve spolupráci s týmem Rock Media, jehož program mimo jiné zahrnuje několik startů v šampionátu FIA GT. Novou akvizicí mezi jezdci je Adam Lacko, který pojede Porsche Carrera Cup. Charouz Racing System bude nadále aktivní i v rallye, kde bude připravovat vozy Mitsubishi pro Romana Krestu, Václava Pecha a Josefa Semeráda. BPA sport marketing, a.s.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?