Tomáš Enge absolvuje kompletní sezonu American Le Mans Series, ve které bude společně s Timem Bergmeisterem hájit barvy mistrovského týmu třídy GT2 Peters Motorsport / White Lightning Racing nasazujícím vůz Ferrari F430.
Tým Petersen v minulých dvou letech vyhrál jezdecké tituly ALMS ve třídě GT2 a v letošní sezoně bude usilovat o hattrick. Pro letošní rok se rozhodnul vyměnit vůz Porsche 996 za Ferrari 430 a nová je i jezdecká sestava, kterou tvoří Tomáš Enge a Tim Bergmeister. Cíl týmu pro nadcházející sezonu je jasný, získat další titul. Oba noví jezdci v minulosti spolupracovali s inženýrem týmu Frankem Funkem a tyto zkušenosti by jim měly pomoci k tomu, aby Ferrari F430 vyladili co nejrychleji.
Sezona ALMS začíná dvanáctihodinovým závodem v Sebringu, který se koná 17. března.
Tomáš Enge: „Pro mě je skvělé, že pojedu za takový tým, jakým je Petersen Motorsport/White Lightning Racing, který vyhrál šampionát a také triumfoval ve své třídě ve 24 hodin Le Mans. Pochopitelně to pro mě bude velká výzva, jde pro mě o nový vůz, nového týmového kolegu a nový tým. Z mého pohledu se zdá, že máme nejlepší vybavení, nejlepší zázemí a zajímá nás jen vítězství v šampionátu. Tima znám už nějakých devět nebo deset let z formule 3. Naše cesty se sice rozdělily, ale vím, že je to dobrý jezdec. Myslím, že budeme mít rychlou a vyrovnanou jezdeckou sestavu. Je příjemné jet opět s Ferrari, ale pro mě není až také důležité, s jakou značkou vozu jedu, jde o to, aby vůz mohl vítězit. U Ferrari vím, že to je vítězný vůz. Chci vyhrávat závody, Ferrari má na to a můžeme s ním vyhrát šampionát.“
Michael Petersen, majitel týmu: „Jsme nadšeni, že pro rok 2007 máme v týmu Tima Bergmeistera a Tomáše Engeho. S Timem jsme pracovali v minulých závodech, zná tým a ví, jak fungujeme. Dale (White, týmový manažer), i já jsme Tomáše sledovali několik let. Vždy jsme si říkali, že pokud se nám podaří ho získat, bude přínosem pro tým. A letos nám vše vyšlo. Frank (Funke, inženýr) s oběma v minulosti pracoval a byli na jeho seznamu vánočních přání – takže vánoce z našeho pohledu přišly letos o trochu později. Všichni se těšíme na výzvu v podobě nového Ferrari F430 a nových jezdců. Tento rok bude hodně vzrušující pro celý tým i fanoušky American Le Mans. Chtěl bych poděkovat všem našim partnerům za pomoc, že jsme vše zvládli.“ BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?