Rozhovor s T. Engem o startu v Daytoně

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 4. ledna 2007 20:15
Sdílej:

V souvislosti se startem Tomáše Engeho v legendárním závodě 24 hodin Daytony, který každým rokem otevírá novou sezonu ve Spojených státech, vám přinášíme krátký rozhovor s českým pilotem.

Tomáši, jak moc vás láká účast ve čtyřiadvacetihodinovém závodu v Daytoně?

Ten závod jsem několikrát viděl v televizi a líbil se mi. Nikdy jsem se netajil tím, že mám čtyřiadvacítky rád, je to výzva pro jezdce, týmy i vozy. V Evropě jsem jel závody v Le Mans i Spa, které mě vždy bavily. Daytona je pro Ameriku vytrvalostním závodem číslo 1, jede tam i řada hvězd z prakticky všech tamních sérií – IRL, ChampCar, NASCAR, ALMS. V kombinaci s renomé závodu je jasné, že láká mnoho jezdců a ani já nejsem výjimkou.

Můžete přiblížit program testů?

S týmem ho ještě dolaďujeme, ale je pochopitelné, že jeho součástí bude i mé učení okruhu. Zatím jsem ho viděl jenom v TV, nevypadá až tak složitě, ale záběry z kamer mohou zkreslovat. Také budeme ladit vůz pro závod, protože je to poslední velký test před závodem. To obnáší zejména zkoušku delších jízd, ověřování výdrže pneumatik, brzd a dalších komponent. V neposlední řadě si také budeme zvykat na provoz na trati, protože tam budu skoro 70 vozů a to znamená, že dobrá orientace mezi pomalejšími vozy GT bude důležitá.

Víte už složení vaší posádky pro závod?

Zatím ne, myslím, že tým definitivně rozhodne o poskládání jezdců až po těchto testech. Tento týden se budu ve voze střídat s Tomem Kimber-Smithem, Jeffem Bucknumem a možná i s někým dalším.

Jak složitá je příprava na čtyřiadvacetihodinový závod?

Neřekl bych, že je složitá, ale musíte se jí věnovat. Po testech zůstávám na Floridě, abych mohl v klidu trénovat a dokonale si zvyknout na tamní klima. Jednou věcí jsou vyšší teploty než u nás a druhou pak vlhkost, která je typická pro celou Floridu a může brát hodně sil. Ty tři týdny mezi testem a závodem se nebudu válet na pláži, ale budu je věnovat tréninku nejen na tento závod, ale na celou nadcházející sezonu. BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.