V souvislosti se startem Tomáše Engeho v legendárním závodě 24 hodin Daytony, který každým rokem otevírá novou sezonu ve Spojených státech, vám přinášíme krátký rozhovor s českým pilotem.
Tomáši, jak moc vás láká účast ve čtyřiadvacetihodinovém závodu v Daytoně?
Ten závod jsem několikrát viděl v televizi a líbil se mi. Nikdy jsem se netajil tím, že mám čtyřiadvacítky rád, je to výzva pro jezdce, týmy i vozy. V Evropě jsem jel závody v Le Mans i Spa, které mě vždy bavily. Daytona je pro Ameriku vytrvalostním závodem číslo 1, jede tam i řada hvězd z prakticky všech tamních sérií – IRL, ChampCar, NASCAR, ALMS. V kombinaci s renomé závodu je jasné, že láká mnoho jezdců a ani já nejsem výjimkou.
Můžete přiblížit program testů?
S týmem ho ještě dolaďujeme, ale je pochopitelné, že jeho součástí bude i mé učení okruhu. Zatím jsem ho viděl jenom v TV, nevypadá až tak složitě, ale záběry z kamer mohou zkreslovat. Také budeme ladit vůz pro závod, protože je to poslední velký test před závodem. To obnáší zejména zkoušku delších jízd, ověřování výdrže pneumatik, brzd a dalších komponent. V neposlední řadě si také budeme zvykat na provoz na trati, protože tam budu skoro 70 vozů a to znamená, že dobrá orientace mezi pomalejšími vozy GT bude důležitá.
Víte už složení vaší posádky pro závod?
Zatím ne, myslím, že tým definitivně rozhodne o poskládání jezdců až po těchto testech. Tento týden se budu ve voze střídat s Tomem Kimber-Smithem, Jeffem Bucknumem a možná i s někým dalším.
Jak složitá je příprava na čtyřiadvacetihodinový závod?
Neřekl bych, že je složitá, ale musíte se jí věnovat. Po testech zůstávám na Floridě, abych mohl v klidu trénovat a dokonale si zvyknout na tamní klima. Jednou věcí jsou vyšší teploty než u nás a druhou pak vlhkost, která je typická pro celou Floridu a může brát hodně sil. Ty tři týdny mezi testem a závodem se nebudu válet na pláži, ale budu je věnovat tréninku nejen na tento závod, ale na celou nadcházející sezonu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.