Rozhovor s T. Engem o startu v Daytoně

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 4. ledna 2007 20:15
Sdílej:

V souvislosti se startem Tomáše Engeho v legendárním závodě 24 hodin Daytony, který každým rokem otevírá novou sezonu ve Spojených státech, vám přinášíme krátký rozhovor s českým pilotem.

Tomáši, jak moc vás láká účast ve čtyřiadvacetihodinovém závodu v Daytoně?

Ten závod jsem několikrát viděl v televizi a líbil se mi. Nikdy jsem se netajil tím, že mám čtyřiadvacítky rád, je to výzva pro jezdce, týmy i vozy. V Evropě jsem jel závody v Le Mans i Spa, které mě vždy bavily. Daytona je pro Ameriku vytrvalostním závodem číslo 1, jede tam i řada hvězd z prakticky všech tamních sérií – IRL, ChampCar, NASCAR, ALMS. V kombinaci s renomé závodu je jasné, že láká mnoho jezdců a ani já nejsem výjimkou.

Můžete přiblížit program testů?

S týmem ho ještě dolaďujeme, ale je pochopitelné, že jeho součástí bude i mé učení okruhu. Zatím jsem ho viděl jenom v TV, nevypadá až tak složitě, ale záběry z kamer mohou zkreslovat. Také budeme ladit vůz pro závod, protože je to poslední velký test před závodem. To obnáší zejména zkoušku delších jízd, ověřování výdrže pneumatik, brzd a dalších komponent. V neposlední řadě si také budeme zvykat na provoz na trati, protože tam budu skoro 70 vozů a to znamená, že dobrá orientace mezi pomalejšími vozy GT bude důležitá.

Víte už složení vaší posádky pro závod?

Zatím ne, myslím, že tým definitivně rozhodne o poskládání jezdců až po těchto testech. Tento týden se budu ve voze střídat s Tomem Kimber-Smithem, Jeffem Bucknumem a možná i s někým dalším.

Jak složitá je příprava na čtyřiadvacetihodinový závod?

Neřekl bych, že je složitá, ale musíte se jí věnovat. Po testech zůstávám na Floridě, abych mohl v klidu trénovat a dokonale si zvyknout na tamní klima. Jednou věcí jsou vyšší teploty než u nás a druhou pak vlhkost, která je typická pro celou Floridu a může brát hodně sil. Ty tři týdny mezi testem a závodem se nebudu válet na pláži, ale budu je věnovat tréninku nejen na tento závod, ale na celou nadcházející sezonu. BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?