Tomáš Enge a Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 skončili na třetím místě třídy GT1 v závodu Generac 500 na okruhu Road America, který byl součástí American Le Mans Series.
Konečný výsledek je pro rým zklamáním, protože mohl bojovat o třetí vítězství sezony.
Tým měl slibný začátek, Stephane Sarrazin udržel první místo s vozem DBR9 s číslem 009 a týmový kolega Darren Turner si polepšil ze třetího místa na druhé. Turner ve 12. kole přišel o druhou příčku a jen o kolo později čekalo velké zklamání na Sarrazina, když došlo ke kontaktu s Audi číslo 2, který poslal vůz 009 do štěrkového kačírku zatáčky 12. Na trať byl vyslán zpomalovací vůz, aby mohl být 009 vytažen zpět na cestu. Vůz 007 v té chvíli zvolil zastavit v boxech a po excelentní práci mechaniků se Turner vrátil na trať na prvním místě třídy GT1.
Sarrazin byl rovněž v boxech a po výjezdu na trať měl ztrátu tří kol na lídra GT1. Ve voze zůstal až do 29. kola, kdy vyjel zpomalovací vůz na trať podruhé, a předal vůz Pedru Lamymu. Portugalec si vedl dobře až do 55. kola, kdy ho postihl defekt a musel do boxů. Sarrazin se při té příležitosti vrátil do vozu, který dovedl až do cíle. Turner odjel s vozem 007 dva stinty a krátce před uplynutím dvou hodin před volant Tomáši Engemu. Enge vyjel z boxů na třetím místě a chvíli poté došlo ke třetímu nasazení zpomalovacího vozu. Po vyvěšení zelených vlajek Enge vybojoval druhé místo odvážným předjížděcím manévrem v páté zatáčce. O několik minut později ale čekalo tým velké zklamání v podobě defektu levé přední pneumatiky. Vynucená zastávka odsunula Engeho na třetí místo, do cíle závodu zbývalo jen něco málo přes 10 minut. Sarrazin dojel čtvrtý se ztrátou pěti kol.
Tým doufá, že v dalším závodu ALMS v Mosportu bude mít více štěstí. Kanada uvidí dalším díl ALMS v neděli 3. září.
Tomáš Enge: „Dnes jsme si asi zasloužili lepší výsledek než třetí a čtvrté místo, ale dali jsme do toho maximum. Musím poděkovat Darrenovi za skvělou práci, kterou odvedl v prvních dvou stintech. Bohužel jsem dostal chvíli před koncem defekt, při třetí výjezdu zpomalovacího vozu jsme navíc ztratili kolo na vedoucí vůz GT1. Očekával jsem, že Olivier(Beretta) mě zkusí zablokovat a bude svou stopu bránit více, než jak to nakonec udělal, když jsem ho před koncem závodu předjel.Ale byl jsem připraven bojovat tak ostře, jak to jenom půjde. Na konci manévru jsem si myslel, že se to zatáčky nevejdu, ale naštěstí se to povedlo.“
Darren Turner: „Projednou jsme měli štěstí na startu, pravá strana se rozjela rychleji a dostal jsem se tak na druhé místo. Zůstal jsem poblíž Stephana a všechny čtyři vozy GT1 byly v hodně těsném souboji až do chvíle, kdy jsem udělal malou chybu v zatáčce Kink a klesnul jsem o jedno místo, bylo to hodně frustrující. Měl jsem radost z toho, jak se závod vyvíjel, chlapci odvedli úžasnou práci při první zastávce. Byl jsem těsně za jednou z Corvette při nájezdu do boxů a na výjezdu jsem byl před oběma!“
George Howard-Chappell, šéf týmu: „S výsledkem jsme pochopitelně hodně zklamáni, zvláště když jsme měli tak vydařený start závodu. V něm jsme byli malinko pomalejší než soupeři, ale naši jezdci skvěle bojovali. Tým i jezdci ukázali bojovného ducha, ačkoliv jsme měli smůlu se dvěma defekty a Stephanovou nehodou v úvodu závodu. Skvělými momenty byla fantastická první zastávka vozu 007 a úžasný předjížděcí manévr Tomáše krátce před koncem závodu.“
Výsledky třídy GT11. Fellows/O’Connell Corvette C6R 75 kol2. Beretta/Gavin Corvette C6R 74 kol3. Enge/Turner Aston Martin DBR9 74 kol4. Lamy/Sarrazin Aston Martin Racing 69 kolFoto: annimages.com
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.