Tomáš Enge a Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 skončili na třetím místě třídy GT1 v závodu Generac 500 na okruhu Road America, který byl součástí American Le Mans Series.
Konečný výsledek je pro rým zklamáním, protože mohl bojovat o třetí vítězství sezony.
Tým měl slibný začátek, Stephane Sarrazin udržel první místo s vozem DBR9 s číslem 009 a týmový kolega Darren Turner si polepšil ze třetího místa na druhé. Turner ve 12. kole přišel o druhou příčku a jen o kolo později čekalo velké zklamání na Sarrazina, když došlo ke kontaktu s Audi číslo 2, který poslal vůz 009 do štěrkového kačírku zatáčky 12. Na trať byl vyslán zpomalovací vůz, aby mohl být 009 vytažen zpět na cestu. Vůz 007 v té chvíli zvolil zastavit v boxech a po excelentní práci mechaniků se Turner vrátil na trať na prvním místě třídy GT1.
Sarrazin byl rovněž v boxech a po výjezdu na trať měl ztrátu tří kol na lídra GT1. Ve voze zůstal až do 29. kola, kdy vyjel zpomalovací vůz na trať podruhé, a předal vůz Pedru Lamymu. Portugalec si vedl dobře až do 55. kola, kdy ho postihl defekt a musel do boxů. Sarrazin se při té příležitosti vrátil do vozu, který dovedl až do cíle. Turner odjel s vozem 007 dva stinty a krátce před uplynutím dvou hodin před volant Tomáši Engemu. Enge vyjel z boxů na třetím místě a chvíli poté došlo ke třetímu nasazení zpomalovacího vozu. Po vyvěšení zelených vlajek Enge vybojoval druhé místo odvážným předjížděcím manévrem v páté zatáčce. O několik minut později ale čekalo tým velké zklamání v podobě defektu levé přední pneumatiky. Vynucená zastávka odsunula Engeho na třetí místo, do cíle závodu zbývalo jen něco málo přes 10 minut. Sarrazin dojel čtvrtý se ztrátou pěti kol.
Tým doufá, že v dalším závodu ALMS v Mosportu bude mít více štěstí. Kanada uvidí dalším díl ALMS v neděli 3. září.
Tomáš Enge: „Dnes jsme si asi zasloužili lepší výsledek než třetí a čtvrté místo, ale dali jsme do toho maximum. Musím poděkovat Darrenovi za skvělou práci, kterou odvedl v prvních dvou stintech. Bohužel jsem dostal chvíli před koncem defekt, při třetí výjezdu zpomalovacího vozu jsme navíc ztratili kolo na vedoucí vůz GT1. Očekával jsem, že Olivier(Beretta) mě zkusí zablokovat a bude svou stopu bránit více, než jak to nakonec udělal, když jsem ho před koncem závodu předjel.Ale byl jsem připraven bojovat tak ostře, jak to jenom půjde. Na konci manévru jsem si myslel, že se to zatáčky nevejdu, ale naštěstí se to povedlo.“
Darren Turner: „Projednou jsme měli štěstí na startu, pravá strana se rozjela rychleji a dostal jsem se tak na druhé místo. Zůstal jsem poblíž Stephana a všechny čtyři vozy GT1 byly v hodně těsném souboji až do chvíle, kdy jsem udělal malou chybu v zatáčce Kink a klesnul jsem o jedno místo, bylo to hodně frustrující. Měl jsem radost z toho, jak se závod vyvíjel, chlapci odvedli úžasnou práci při první zastávce. Byl jsem těsně za jednou z Corvette při nájezdu do boxů a na výjezdu jsem byl před oběma!“
George Howard-Chappell, šéf týmu: „S výsledkem jsme pochopitelně hodně zklamáni, zvláště když jsme měli tak vydařený start závodu. V něm jsme byli malinko pomalejší než soupeři, ale naši jezdci skvěle bojovali. Tým i jezdci ukázali bojovného ducha, ačkoliv jsme měli smůlu se dvěma defekty a Stephanovou nehodou v úvodu závodu. Skvělými momenty byla fantastická první zastávka vozu 007 a úžasný předjížděcí manévr Tomáše krátce před koncem závodu.“
Výsledky třídy GT11. Fellows/O’Connell Corvette C6R 75 kol2. Beretta/Gavin Corvette C6R 74 kol3. Enge/Turner Aston Martin DBR9 74 kol4. Lamy/Sarrazin Aston Martin Racing 69 kolFoto: annimages.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.