Tomáš Enge a Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 skončili na třetím místě třídy GT1 v závodu Generac 500 na okruhu Road America, který byl součástí American Le Mans Series.
Konečný výsledek je pro rým zklamáním, protože mohl bojovat o třetí vítězství sezony.
Tým měl slibný začátek, Stephane Sarrazin udržel první místo s vozem DBR9 s číslem 009 a týmový kolega Darren Turner si polepšil ze třetího místa na druhé. Turner ve 12. kole přišel o druhou příčku a jen o kolo později čekalo velké zklamání na Sarrazina, když došlo ke kontaktu s Audi číslo 2, který poslal vůz 009 do štěrkového kačírku zatáčky 12. Na trať byl vyslán zpomalovací vůz, aby mohl být 009 vytažen zpět na cestu. Vůz 007 v té chvíli zvolil zastavit v boxech a po excelentní práci mechaniků se Turner vrátil na trať na prvním místě třídy GT1.
Sarrazin byl rovněž v boxech a po výjezdu na trať měl ztrátu tří kol na lídra GT1. Ve voze zůstal až do 29. kola, kdy vyjel zpomalovací vůz na trať podruhé, a předal vůz Pedru Lamymu. Portugalec si vedl dobře až do 55. kola, kdy ho postihl defekt a musel do boxů. Sarrazin se při té příležitosti vrátil do vozu, který dovedl až do cíle. Turner odjel s vozem 007 dva stinty a krátce před uplynutím dvou hodin před volant Tomáši Engemu. Enge vyjel z boxů na třetím místě a chvíli poté došlo ke třetímu nasazení zpomalovacího vozu. Po vyvěšení zelených vlajek Enge vybojoval druhé místo odvážným předjížděcím manévrem v páté zatáčce. O několik minut později ale čekalo tým velké zklamání v podobě defektu levé přední pneumatiky. Vynucená zastávka odsunula Engeho na třetí místo, do cíle závodu zbývalo jen něco málo přes 10 minut. Sarrazin dojel čtvrtý se ztrátou pěti kol.
Tým doufá, že v dalším závodu ALMS v Mosportu bude mít více štěstí. Kanada uvidí dalším díl ALMS v neděli 3. září.
Tomáš Enge: „Dnes jsme si asi zasloužili lepší výsledek než třetí a čtvrté místo, ale dali jsme do toho maximum. Musím poděkovat Darrenovi za skvělou práci, kterou odvedl v prvních dvou stintech. Bohužel jsem dostal chvíli před koncem defekt, při třetí výjezdu zpomalovacího vozu jsme navíc ztratili kolo na vedoucí vůz GT1. Očekával jsem, že Olivier(Beretta) mě zkusí zablokovat a bude svou stopu bránit více, než jak to nakonec udělal, když jsem ho před koncem závodu předjel.Ale byl jsem připraven bojovat tak ostře, jak to jenom půjde. Na konci manévru jsem si myslel, že se to zatáčky nevejdu, ale naštěstí se to povedlo.“
Darren Turner: „Projednou jsme měli štěstí na startu, pravá strana se rozjela rychleji a dostal jsem se tak na druhé místo. Zůstal jsem poblíž Stephana a všechny čtyři vozy GT1 byly v hodně těsném souboji až do chvíle, kdy jsem udělal malou chybu v zatáčce Kink a klesnul jsem o jedno místo, bylo to hodně frustrující. Měl jsem radost z toho, jak se závod vyvíjel, chlapci odvedli úžasnou práci při první zastávce. Byl jsem těsně za jednou z Corvette při nájezdu do boxů a na výjezdu jsem byl před oběma!“
George Howard-Chappell, šéf týmu: „S výsledkem jsme pochopitelně hodně zklamáni, zvláště když jsme měli tak vydařený start závodu. V něm jsme byli malinko pomalejší než soupeři, ale naši jezdci skvěle bojovali. Tým i jezdci ukázali bojovného ducha, ačkoliv jsme měli smůlu se dvěma defekty a Stephanovou nehodou v úvodu závodu. Skvělými momenty byla fantastická první zastávka vozu 007 a úžasný předjížděcí manévr Tomáše krátce před koncem závodu.“
Výsledky třídy GT11. Fellows/O’Connell Corvette C6R 75 kol2. Beretta/Gavin Corvette C6R 74 kol3. Enge/Turner Aston Martin DBR9 74 kol4. Lamy/Sarrazin Aston Martin Racing 69 kolFoto: annimages.com
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.