Jarek Janiš se Saschou Bertem suverénně ovládli závod šampionátu FIA GT v Brně, s vozem Saleen S7R týmu Zakspeed vyhráli s minutovým náskokem a dostali se do čela průběžného pořadí.
Nedělní program začal zahřívacími tréninky na zmoklé trati, postupně se ale obloha vyjasnila a závod FIA GT se odjel na suché trati.
Hodinu a půl po poledni odstartoval hlavní závod víkendu – vozy GT. Janiš startoval z pole position, ale hned po startu se před něj dokázal prosmýknout Andrea Piccini. Janiš na svého soka neúnavně dotíral a s přibývajícími koly se jeho tlak stupňoval. Nakonec jej krásně předjel v nájezdu do Schwantzovy zatáčky. Okamžitě se svému sokovi dokázal vzdálit a po hodině předal vůz Bertovi na první pozici. Německý jezdec navázal na Janišův výkon a nepřipustil ve své hodině žádné komplikace. Na závěr se do vozu vrátil Janiš a po rychlém začátku, kdy zajel nejrychlejší kolo závodu, pak už jenom kontroloval náskok a v poklidu si jako první český jezdec dojel pro své první vítězství v šampionátu FIA GT.
Jarek Janiš: „Je to nádhera, vyhrát tak velký závod na domácí půdě představuje ohromný zážitek. Začátek závodu byl ale těžký, protože se přede mě dostal Piccini a jeho vůz byl na rovince rychlejší, takže ho nešlo předjet. V zatáčkách jsem byl ale postupně výrazně rychlejší a nakonec se mi ho podařilo předjet. Postupem času jsem si vybudoval náskok, který jsme dále zvyšovali, Sascha odvedl dobrou práci. V závěru závodu už jsem jel na jistotu, šetřil vůz i pneumatiky. Chtěl bych poděkovat celému týmu, v průběhu víkendu jsme neměli jediný problém a vůz jel od prvního vyjetí. Naše pneumatiky Michelin fungovaly fantasticky, byly rychlé v jednom kole a také konzistentní v závodu. Také bychom rádi tuto výhru věnovali Edouardu Michelinovi, který v pátek tragicky zahynul.“
Antonín Charouz: „Z víkendu mám radost, závod se vydařil a je skvělé, že se Jarkovi podařilo vyhrát na domácí půdě, kde byl pod větším tlakem. Jsem hodně spokojený.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.