Jarek Janiš se Saschou Bertem suverénně ovládli závod šampionátu FIA GT v Brně, s vozem Saleen S7R týmu Zakspeed vyhráli s minutovým náskokem a dostali se do čela průběžného pořadí.
Nedělní program začal zahřívacími tréninky na zmoklé trati, postupně se ale obloha vyjasnila a závod FIA GT se odjel na suché trati.
Hodinu a půl po poledni odstartoval hlavní závod víkendu – vozy GT. Janiš startoval z pole position, ale hned po startu se před něj dokázal prosmýknout Andrea Piccini. Janiš na svého soka neúnavně dotíral a s přibývajícími koly se jeho tlak stupňoval. Nakonec jej krásně předjel v nájezdu do Schwantzovy zatáčky. Okamžitě se svému sokovi dokázal vzdálit a po hodině předal vůz Bertovi na první pozici. Německý jezdec navázal na Janišův výkon a nepřipustil ve své hodině žádné komplikace. Na závěr se do vozu vrátil Janiš a po rychlém začátku, kdy zajel nejrychlejší kolo závodu, pak už jenom kontroloval náskok a v poklidu si jako první český jezdec dojel pro své první vítězství v šampionátu FIA GT.
Jarek Janiš: „Je to nádhera, vyhrát tak velký závod na domácí půdě představuje ohromný zážitek. Začátek závodu byl ale těžký, protože se přede mě dostal Piccini a jeho vůz byl na rovince rychlejší, takže ho nešlo předjet. V zatáčkách jsem byl ale postupně výrazně rychlejší a nakonec se mi ho podařilo předjet. Postupem času jsem si vybudoval náskok, který jsme dále zvyšovali, Sascha odvedl dobrou práci. V závěru závodu už jsem jel na jistotu, šetřil vůz i pneumatiky. Chtěl bych poděkovat celému týmu, v průběhu víkendu jsme neměli jediný problém a vůz jel od prvního vyjetí. Naše pneumatiky Michelin fungovaly fantasticky, byly rychlé v jednom kole a také konzistentní v závodu. Také bychom rádi tuto výhru věnovali Edouardu Michelinovi, který v pátek tragicky zahynul.“
Antonín Charouz: „Z víkendu mám radost, závod se vydařil a je skvělé, že se Jarkovi podařilo vyhrát na domácí půdě, kde byl pod větším tlakem. Jsem hodně spokojený.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?