Jarek Janiš se Saschou Bertem suverénně ovládli závod šampionátu FIA GT v Brně, s vozem Saleen S7R týmu Zakspeed vyhráli s minutovým náskokem a dostali se do čela průběžného pořadí.
Nedělní program začal zahřívacími tréninky na zmoklé trati, postupně se ale obloha vyjasnila a závod FIA GT se odjel na suché trati.
Hodinu a půl po poledni odstartoval hlavní závod víkendu – vozy GT. Janiš startoval z pole position, ale hned po startu se před něj dokázal prosmýknout Andrea Piccini. Janiš na svého soka neúnavně dotíral a s přibývajícími koly se jeho tlak stupňoval. Nakonec jej krásně předjel v nájezdu do Schwantzovy zatáčky. Okamžitě se svému sokovi dokázal vzdálit a po hodině předal vůz Bertovi na první pozici. Německý jezdec navázal na Janišův výkon a nepřipustil ve své hodině žádné komplikace. Na závěr se do vozu vrátil Janiš a po rychlém začátku, kdy zajel nejrychlejší kolo závodu, pak už jenom kontroloval náskok a v poklidu si jako první český jezdec dojel pro své první vítězství v šampionátu FIA GT.
Jarek Janiš: „Je to nádhera, vyhrát tak velký závod na domácí půdě představuje ohromný zážitek. Začátek závodu byl ale těžký, protože se přede mě dostal Piccini a jeho vůz byl na rovince rychlejší, takže ho nešlo předjet. V zatáčkách jsem byl ale postupně výrazně rychlejší a nakonec se mi ho podařilo předjet. Postupem času jsem si vybudoval náskok, který jsme dále zvyšovali, Sascha odvedl dobrou práci. V závěru závodu už jsem jel na jistotu, šetřil vůz i pneumatiky. Chtěl bych poděkovat celému týmu, v průběhu víkendu jsme neměli jediný problém a vůz jel od prvního vyjetí. Naše pneumatiky Michelin fungovaly fantasticky, byly rychlé v jednom kole a také konzistentní v závodu. Také bychom rádi tuto výhru věnovali Edouardu Michelinovi, který v pátek tragicky zahynul.“
Antonín Charouz: „Z víkendu mám radost, závod se vydařil a je skvělé, že se Jarkovi podařilo vyhrát na domácí půdě, kde byl pod větším tlakem. Jsem hodně spokojený.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?