Jarek Janiš se Saschou Bertem suverénně ovládli závod šampionátu FIA GT v Brně, s vozem Saleen S7R týmu Zakspeed vyhráli s minutovým náskokem a dostali se do čela průběžného pořadí.
Nedělní program začal zahřívacími tréninky na zmoklé trati, postupně se ale obloha vyjasnila a závod FIA GT se odjel na suché trati.
Hodinu a půl po poledni odstartoval hlavní závod víkendu – vozy GT. Janiš startoval z pole position, ale hned po startu se před něj dokázal prosmýknout Andrea Piccini. Janiš na svého soka neúnavně dotíral a s přibývajícími koly se jeho tlak stupňoval. Nakonec jej krásně předjel v nájezdu do Schwantzovy zatáčky. Okamžitě se svému sokovi dokázal vzdálit a po hodině předal vůz Bertovi na první pozici. Německý jezdec navázal na Janišův výkon a nepřipustil ve své hodině žádné komplikace. Na závěr se do vozu vrátil Janiš a po rychlém začátku, kdy zajel nejrychlejší kolo závodu, pak už jenom kontroloval náskok a v poklidu si jako první český jezdec dojel pro své první vítězství v šampionátu FIA GT.
Jarek Janiš: „Je to nádhera, vyhrát tak velký závod na domácí půdě představuje ohromný zážitek. Začátek závodu byl ale těžký, protože se přede mě dostal Piccini a jeho vůz byl na rovince rychlejší, takže ho nešlo předjet. V zatáčkách jsem byl ale postupně výrazně rychlejší a nakonec se mi ho podařilo předjet. Postupem času jsem si vybudoval náskok, který jsme dále zvyšovali, Sascha odvedl dobrou práci. V závěru závodu už jsem jel na jistotu, šetřil vůz i pneumatiky. Chtěl bych poděkovat celému týmu, v průběhu víkendu jsme neměli jediný problém a vůz jel od prvního vyjetí. Naše pneumatiky Michelin fungovaly fantasticky, byly rychlé v jednom kole a také konzistentní v závodu. Také bychom rádi tuto výhru věnovali Edouardu Michelinovi, který v pátek tragicky zahynul.“
Antonín Charouz: „Z víkendu mám radost, závod se vydařil a je skvělé, že se Jarkovi podařilo vyhrát na domácí půdě, kde byl pod větším tlakem. Jsem hodně spokojený.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.