Jarek Janiš se Saschou Bertem a vozem Saleen S7R dotáhli tažení závodním víkendem na brněnském okruhu ve velmi dobré formě.
Po druhé pozici ze Silverstone přijel tým Zakspeed pln očekávání na „domácí“ trať Jarka Janiše, kde se dala očekávat malinká převaha nad konkurencí. Navíc Jarek tu má odjeto mnoho kilometrů, což mělo pomoct pro nastavení vozu Saleen S7R.
Už páteční trénink poukázal na formu Jarka Janiše a dobrou techniku a zázemí německého týmu Zakspeed, když tento trénink bez problémů vyhrál s převahou půl sekundy. Je vidět, že vstup Jarka Janiše do šampionátu FIA GT byla od manažera jezdce Antonína Charouze dobrou volbou.
Sobotní dopolední trénink byl také v držení týmu Zakspeed, když jej vyhráli opět s dostatečným odstupem čtyř desetin sekundy a odpolední vítězství v kvalifikaci naznačovalo, že by Jarek s Bertem mohli zaútočit v závodě na metu nejvyšší. Ovšem závody FIA GT nejsou jen o rychlosti, musí také spolehlivě fungovat technika.
Po třech hodinách se v cíli objevil jako první opět Zakspeed vedený Jarkem Janišem. Posádka Jarek Janiš a Sascha Bert zvítězila před druhým vozem s posádkou Jean-Denis Deletraz a Andrea Piccini (č. 4 Aston Martin – Phoenix Racing) s více jak minutovým odstupem. Třetí dojel do cíle další Aston Martin, tentokrát týmu BMS a posádkou č. 23 Fabrizio Gollin a Fabio Babini.
Ve třídě GT2 vyhrál dost nepředvídatelný závod vůz Ferrari F430 s posádkou Tim Sudgen a Iradj Alexander David týmu JMB Racing. DO vedení se tato posádka dostala v posledních pěti kolech.Foto: annimages.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?