Jarek Janiš se Saschou Bertem a vozem Saleen S7R dotáhli tažení závodním víkendem na brněnském okruhu ve velmi dobré formě.
Po druhé pozici ze Silverstone přijel tým Zakspeed pln očekávání na „domácí“ trať Jarka Janiše, kde se dala očekávat malinká převaha nad konkurencí. Navíc Jarek tu má odjeto mnoho kilometrů, což mělo pomoct pro nastavení vozu Saleen S7R.
Už páteční trénink poukázal na formu Jarka Janiše a dobrou techniku a zázemí německého týmu Zakspeed, když tento trénink bez problémů vyhrál s převahou půl sekundy. Je vidět, že vstup Jarka Janiše do šampionátu FIA GT byla od manažera jezdce Antonína Charouze dobrou volbou.
Sobotní dopolední trénink byl také v držení týmu Zakspeed, když jej vyhráli opět s dostatečným odstupem čtyř desetin sekundy a odpolední vítězství v kvalifikaci naznačovalo, že by Jarek s Bertem mohli zaútočit v závodě na metu nejvyšší. Ovšem závody FIA GT nejsou jen o rychlosti, musí také spolehlivě fungovat technika.
Po třech hodinách se v cíli objevil jako první opět Zakspeed vedený Jarkem Janišem. Posádka Jarek Janiš a Sascha Bert zvítězila před druhým vozem s posádkou Jean-Denis Deletraz a Andrea Piccini (č. 4 Aston Martin – Phoenix Racing) s více jak minutovým odstupem. Třetí dojel do cíle další Aston Martin, tentokrát týmu BMS a posádkou č. 23 Fabrizio Gollin a Fabio Babini.
Ve třídě GT2 vyhrál dost nepředvídatelný závod vůz Ferrari F430 s posádkou Tim Sudgen a Iradj Alexander David týmu JMB Racing. DO vedení se tato posádka dostala v posledních pěti kolech.Foto: annimages.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.