Jarek Janiš se nemůže dočkat na domácí závod v Brně, ve kterém doufá v další boj na špici šampionátu FIA-GT.
Jarek ale nebude jediným Janišem v akci, v Brně se představí v Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu i jeho mladší bratr Erik. Sourozenci tak budou poprvé v rámci velkého mezinárodního podniku jezdit o stejném víkendu na stejném okruhu, ačkoliv v odlišných závodech.
Brno je připraveno na druhý závod šampionátu FIA GT, ve kterém se Jarek představí se Saleenem S7R týmu Zakspeed, ve kterém se bude opět střídat se Saschou Bertem. Jejich sezona začala v Silverstone velmi slibně bojem o vítězství až do posledních metrů. Jarek má navíc k sebedůvěře další dobrý důvod, protože poslední víkend potvrdil svou dominantní pozici v šampionátu F3000 International Masters, v Brands Hatch byl dvakrát na stupních vítězů a nyní má na kontě čtyři vítězství ze šesti závodů. Brno je navíc pro Jarka i Erika opravdu domácím závodem, z rodného Olomouce je to půlhodina cesty. „Opravdu se těším, ačkoliv domácí závod má plusy i mínusy. Při jakémkoliv podniku odvádíte co nejlepší výkon a chcete vyhrát, ale domácí závod je domácí závod a motivace je zkrátka větší. Znáte dobře trať, ale zase jste pod tlakem zajet dobrý výsledek pro vaše fanoušky. Upřímně řečeno, nemyslím si, že by znalost tratě pro mě byla extra výhodou. Brno má už stálé místo v šampionátu FIA GT a ostatní jezdci trať už také dobře znají,“ říká Jarek. Druhé místo ze Silverstonu s sebou nese i jednu nepříjemnost, 30 kg váhové penalizace. „Brno je nádherná trať, jezdcům se hodně líbí. Bohužel je to také jedna z nejhorších tratí s ohledem na váhovou penalizaci. Na některých okruzích ji skoro necítíte, ale Brno mezi ně určitě nepatří. Nejvíce to bude znát v poslední třetině trati, kdy se prudce stoupá k cílové rovince.“
Jarek je sice už zvyklý jet velké mezinárodní podniky na domácí půdě, v roce 2004 jel v Brně závod DTM a loni FIA-GT, ale přesto pro něj bude nadcházející víkend jedinečný. Jméno Janiš totiž bude také ve startovní listině Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, který se jede v rámci doprovodného programu. Jarka ale nečeká přeskakování do jiného vozu, do Octavie týmu ACA Autocentrála usedne jeho mladší bratr Erik. Osmnáctiletý jezdec jde v Jarkových stopách a snaží se probít do vyšších příček motoristického sportu. Talent mu rozhodně nechybí, evropský šampionát motokár ICC 125 nevyhrajete náhodou a Erik loni zvítězil suverénním způsobem.
„Pro oba to bude fantastické,“ směje se Jarek. „Vlastně jsme už o stejném víkendu závodili na stejném místě před lety v motokárách, ale tentokrát jde o prestižní mezinárodní podnik. Je skvělé, že se budeme moci navzájem sledovat přímo na místě a třeba v budoucnu dostaneme šanci si společně zazávodit. Erik ukázal, že má vše pro to, aby byl úspěšným jezdcem.“
Erik v zimě opustil motokáry a přesedlal do populárních cupových závodů Octávií. Debutoval při Jarní ceně Brna a nebyla to špatná premiéra, ve druhém závodu dojel na mokru třetí a navíc si připsal i nejrychlejší kolo závodu. „Od Brna jsme testovali v Mostě a naučil jsem se další věci ohledně nastavení. Doufám, že mi pomůžou i zkušenosti z Jarní ceny. Určitě chci bojovat na špici,“ říká Erik, který je rovněž nadšený ze společného závodního víkendu. „Vždy se snažíme co nejvíce sledovat naše výkony. Posíláme si textovky a voláme si. Bude skvělé, že tentokrát budeme na jednom místě. Jarek mi hodně pomáhá svými zkušenostmi, jeho rady jsou neocenitelné. Ale když jste v autě, tak si to musíte odjet sami! Snad budeme mít v neděli odpoledne oba důvod k oslavě.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.