Jarek Janiš se těší na domácí závod

Janiš/Bert
Janiš/Bert, foto: DPPI / FIA GT
ar1 24. května 2006 21:16
Sdílej:

Jarek Janiš se nemůže dočkat na domácí závod v Brně, ve kterém doufá v další boj na špici šampionátu FIA-GT.

Jarek ale nebude jediným Janišem v akci, v Brně se představí v Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu i jeho mladší bratr Erik. Sourozenci tak budou poprvé v rámci velkého mezinárodního podniku jezdit o stejném víkendu na stejném okruhu, ačkoliv v odlišných závodech.

Brno je připraveno na druhý závod šampionátu FIA GT, ve kterém se Jarek představí se Saleenem S7R týmu Zakspeed, ve kterém se bude opět střídat se Saschou Bertem. Jejich sezona začala v Silverstone velmi slibně bojem o vítězství až do posledních metrů. Jarek má navíc k sebedůvěře další dobrý důvod, protože poslední víkend potvrdil svou dominantní pozici v šampionátu F3000 International Masters, v Brands Hatch byl dvakrát na stupních vítězů a nyní má na kontě čtyři vítězství ze šesti závodů. Brno je navíc pro Jarka i Erika opravdu domácím závodem, z rodného Olomouce je to půlhodina cesty. „Opravdu se těším, ačkoliv domácí závod má plusy i mínusy. Při jakémkoliv podniku odvádíte co nejlepší výkon a chcete vyhrát, ale domácí závod je domácí závod a motivace je zkrátka větší. Znáte dobře trať, ale zase jste pod tlakem zajet dobrý výsledek pro vaše fanoušky. Upřímně řečeno, nemyslím si, že by znalost tratě pro mě byla extra výhodou. Brno má už stálé místo v šampionátu FIA GT a ostatní jezdci trať už také dobře znají,“ říká Jarek. Druhé místo ze Silverstonu s sebou nese i jednu nepříjemnost, 30 kg váhové penalizace. „Brno je nádherná trať, jezdcům se hodně líbí. Bohužel je to také jedna z nejhorších tratí s ohledem na váhovou penalizaci. Na některých okruzích ji skoro necítíte, ale Brno mezi ně určitě nepatří. Nejvíce to bude znát v poslední třetině trati, kdy se prudce stoupá k cílové rovince.“

Jarek je sice už zvyklý jet velké mezinárodní podniky na domácí půdě, v roce 2004 jel v Brně závod DTM a loni FIA-GT, ale přesto pro něj bude nadcházející víkend jedinečný. Jméno Janiš totiž bude také ve startovní listině Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, který se jede v rámci doprovodného programu. Jarka ale nečeká přeskakování do jiného vozu, do Octavie týmu ACA Autocentrála usedne jeho mladší bratr Erik. Osmnáctiletý jezdec jde v Jarkových stopách a snaží se probít do vyšších příček motoristického sportu. Talent mu rozhodně nechybí, evropský šampionát motokár ICC 125 nevyhrajete náhodou a Erik loni zvítězil suverénním způsobem.

„Pro oba to bude fantastické,“ směje se Jarek. „Vlastně jsme už o stejném víkendu závodili na stejném místě před lety v motokárách, ale tentokrát jde o prestižní mezinárodní podnik. Je skvělé, že se budeme moci navzájem sledovat přímo na místě a třeba v budoucnu dostaneme šanci si společně zazávodit. Erik ukázal, že má vše pro to, aby byl úspěšným jezdcem.“

Erik v zimě opustil motokáry a přesedlal do populárních cupových závodů Octávií. Debutoval při Jarní ceně Brna a nebyla to špatná premiéra, ve druhém závodu dojel na mokru třetí a navíc si připsal i nejrychlejší kolo závodu. „Od Brna jsme testovali v Mostě a naučil jsem se další věci ohledně nastavení. Doufám, že mi pomůžou i zkušenosti z Jarní ceny. Určitě chci bojovat na špici,“ říká Erik, který je rovněž nadšený ze společného závodního víkendu. „Vždy se snažíme co nejvíce sledovat naše výkony. Posíláme si textovky a voláme si. Bude skvělé, že tentokrát budeme na jednom místě. Jarek mi hodně pomáhá svými zkušenostmi, jeho rady jsou neocenitelné. Ale když jste v autě, tak si to musíte odjet sami! Snad budeme mít v neděli odpoledne oba důvod k oslavě.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.