Jarek Janiš se nemůže dočkat na domácí závod v Brně, ve kterém doufá v další boj na špici šampionátu FIA-GT.
Jarek ale nebude jediným Janišem v akci, v Brně se představí v Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu i jeho mladší bratr Erik. Sourozenci tak budou poprvé v rámci velkého mezinárodního podniku jezdit o stejném víkendu na stejném okruhu, ačkoliv v odlišných závodech.
Brno je připraveno na druhý závod šampionátu FIA GT, ve kterém se Jarek představí se Saleenem S7R týmu Zakspeed, ve kterém se bude opět střídat se Saschou Bertem. Jejich sezona začala v Silverstone velmi slibně bojem o vítězství až do posledních metrů. Jarek má navíc k sebedůvěře další dobrý důvod, protože poslední víkend potvrdil svou dominantní pozici v šampionátu F3000 International Masters, v Brands Hatch byl dvakrát na stupních vítězů a nyní má na kontě čtyři vítězství ze šesti závodů. Brno je navíc pro Jarka i Erika opravdu domácím závodem, z rodného Olomouce je to půlhodina cesty. „Opravdu se těším, ačkoliv domácí závod má plusy i mínusy. Při jakémkoliv podniku odvádíte co nejlepší výkon a chcete vyhrát, ale domácí závod je domácí závod a motivace je zkrátka větší. Znáte dobře trať, ale zase jste pod tlakem zajet dobrý výsledek pro vaše fanoušky. Upřímně řečeno, nemyslím si, že by znalost tratě pro mě byla extra výhodou. Brno má už stálé místo v šampionátu FIA GT a ostatní jezdci trať už také dobře znají,“ říká Jarek. Druhé místo ze Silverstonu s sebou nese i jednu nepříjemnost, 30 kg váhové penalizace. „Brno je nádherná trať, jezdcům se hodně líbí. Bohužel je to také jedna z nejhorších tratí s ohledem na váhovou penalizaci. Na některých okruzích ji skoro necítíte, ale Brno mezi ně určitě nepatří. Nejvíce to bude znát v poslední třetině trati, kdy se prudce stoupá k cílové rovince.“
Jarek je sice už zvyklý jet velké mezinárodní podniky na domácí půdě, v roce 2004 jel v Brně závod DTM a loni FIA-GT, ale přesto pro něj bude nadcházející víkend jedinečný. Jméno Janiš totiž bude také ve startovní listině Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, který se jede v rámci doprovodného programu. Jarka ale nečeká přeskakování do jiného vozu, do Octavie týmu ACA Autocentrála usedne jeho mladší bratr Erik. Osmnáctiletý jezdec jde v Jarkových stopách a snaží se probít do vyšších příček motoristického sportu. Talent mu rozhodně nechybí, evropský šampionát motokár ICC 125 nevyhrajete náhodou a Erik loni zvítězil suverénním způsobem.
„Pro oba to bude fantastické,“ směje se Jarek. „Vlastně jsme už o stejném víkendu závodili na stejném místě před lety v motokárách, ale tentokrát jde o prestižní mezinárodní podnik. Je skvělé, že se budeme moci navzájem sledovat přímo na místě a třeba v budoucnu dostaneme šanci si společně zazávodit. Erik ukázal, že má vše pro to, aby byl úspěšným jezdcem.“
Erik v zimě opustil motokáry a přesedlal do populárních cupových závodů Octávií. Debutoval při Jarní ceně Brna a nebyla to špatná premiéra, ve druhém závodu dojel na mokru třetí a navíc si připsal i nejrychlejší kolo závodu. „Od Brna jsme testovali v Mostě a naučil jsem se další věci ohledně nastavení. Doufám, že mi pomůžou i zkušenosti z Jarní ceny. Určitě chci bojovat na špici,“ říká Erik, který je rovněž nadšený ze společného závodního víkendu. „Vždy se snažíme co nejvíce sledovat naše výkony. Posíláme si textovky a voláme si. Bude skvělé, že tentokrát budeme na jednom místě. Jarek mi hodně pomáhá svými zkušenostmi, jeho rady jsou neocenitelné. Ale když jste v autě, tak si to musíte odjet sami! Snad budeme mít v neděli odpoledne oba důvod k oslavě.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.