Jarek Janiš bojoval v úvodním závodu šampionátu FIA GT v Silverstone společně s týmovým kolegou Saschou Bertem o vítězství, nakonec skončili s vozem Saleeen S7R týmu Zakspeed těsně druzí.
Start závodu se odehrál na mokré trati a tým Zakspeed si vybral přechodné pneumatiky. Ty v úvodu měly problém zvládnout množství vody, ale trať začala brzo osychat a Janiš, který závod odstartoval, se brzo dokázal propracovat do čela závodu a vypracovat si slušný náskok. Většina soupeřů jela brzo přezout na suché pneumatiky, zatím Zakspeed se držel klasické strategie a český jezdec vydržel na trati celou hodinu. Janiš vjel do boxů z prvního místa, Bert se vrátil jako druhý a brzo bylo jasné, že zbytek závodu bude ve znamení souboje na dálku s Maserati Andrey Bertoliniho a Michaela Bartelse. Ti jeli s odlišnou strategií, a podle toho si posádky prohazovaly pořadí. Janiš se do vozu vrátil na posledních zhruba šedesát minut tříhodinového závodu a zkoušel stáhnout lídra závodu. To se mu dařilo, ale nakonec mu chybělo necelých pět sekund. Nicméně i druhé místo je při startu v novém týmu považováno za úspěch.
Jarek Janiš: „Být na stupních vítězů je vždy příjemné, zvláště po tak ošidném závodu. Odstartovali jsme na přechodných pneumatikách, v samotném úvodu to byla trochu nevýhoda, ale jakmile začala trať osychat, dostal jsem se až do čela. Snažil jsem se vyjet co největší náskok, těsně před zastávkou už ale byly gumy dost zničené. Chtěli jsme ale vydržet až do chvíle, aby nám potom stačily dvě zastávky, zatímco většina soupeřů musela do boxů celkem třikrát. Po druhé zastávce jsem trefil kolem dost velký žmolek gumy na trati, který způsobil velké vibrace a na chvíli jsem se dostal mimo trať. Tím jsem trochu poškodil předek vozu a měli jsme menší problémy s chlazením, musel jsem na chvíli trochu zvolnit. Potom se teplota vody stabilizovala a mohl jsem jet zase naplno. Bylo to těsné, ale potřebovali bychom o pár kol více.“
Antonín Charouz: „Druhé místo je pěkné, na druhou stranu si bude dobré udělat analýzu, zda to nemohlo dopadnout ještě lépe. Zřejmě rozhodly maličkosti, jako třeba načasování první zastávky. Určitě je to ale dobrý vstup do šampionátu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.