Jarek Janiš bojoval v úvodním závodu šampionátu FIA GT v Silverstone společně s týmovým kolegou Saschou Bertem o vítězství, nakonec skončili s vozem Saleeen S7R týmu Zakspeed těsně druzí.
Start závodu se odehrál na mokré trati a tým Zakspeed si vybral přechodné pneumatiky. Ty v úvodu měly problém zvládnout množství vody, ale trať začala brzo osychat a Janiš, který závod odstartoval, se brzo dokázal propracovat do čela závodu a vypracovat si slušný náskok. Většina soupeřů jela brzo přezout na suché pneumatiky, zatím Zakspeed se držel klasické strategie a český jezdec vydržel na trati celou hodinu. Janiš vjel do boxů z prvního místa, Bert se vrátil jako druhý a brzo bylo jasné, že zbytek závodu bude ve znamení souboje na dálku s Maserati Andrey Bertoliniho a Michaela Bartelse. Ti jeli s odlišnou strategií, a podle toho si posádky prohazovaly pořadí. Janiš se do vozu vrátil na posledních zhruba šedesát minut tříhodinového závodu a zkoušel stáhnout lídra závodu. To se mu dařilo, ale nakonec mu chybělo necelých pět sekund. Nicméně i druhé místo je při startu v novém týmu považováno za úspěch.
Jarek Janiš: „Být na stupních vítězů je vždy příjemné, zvláště po tak ošidném závodu. Odstartovali jsme na přechodných pneumatikách, v samotném úvodu to byla trochu nevýhoda, ale jakmile začala trať osychat, dostal jsem se až do čela. Snažil jsem se vyjet co největší náskok, těsně před zastávkou už ale byly gumy dost zničené. Chtěli jsme ale vydržet až do chvíle, aby nám potom stačily dvě zastávky, zatímco většina soupeřů musela do boxů celkem třikrát. Po druhé zastávce jsem trefil kolem dost velký žmolek gumy na trati, který způsobil velké vibrace a na chvíli jsem se dostal mimo trať. Tím jsem trochu poškodil předek vozu a měli jsme menší problémy s chlazením, musel jsem na chvíli trochu zvolnit. Potom se teplota vody stabilizovala a mohl jsem jet zase naplno. Bylo to těsné, ale potřebovali bychom o pár kol více.“
Antonín Charouz: „Druhé místo je pěkné, na druhou stranu si bude dobré udělat analýzu, zda to nemohlo dopadnout ještě lépe. Zřejmě rozhodly maličkosti, jako třeba načasování první zastávky. Určitě je to ale dobrý vstup do šampionátu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.