Jarek Janiš dojel v Silverstone těsně druhý!

Janiš/Bert
Janiš/Bert, foto: DPPI / FIA GT
ar1 7. května 2006 21:48
Sdílej:

Jarek Janiš bojoval v úvodním závodu šampionátu FIA GT v Silverstone společně s týmovým kolegou Saschou Bertem o vítězství, nakonec skončili s vozem Saleeen S7R týmu Zakspeed těsně druzí.

Start závodu se odehrál na mokré trati a tým Zakspeed si vybral přechodné pneumatiky. Ty v úvodu měly problém zvládnout množství vody, ale trať začala brzo osychat a Janiš, který závod odstartoval, se brzo dokázal propracovat do čela závodu a vypracovat si slušný náskok. Většina soupeřů jela brzo přezout na suché pneumatiky, zatím Zakspeed se držel klasické strategie a český jezdec vydržel na trati celou hodinu. Janiš vjel do boxů z prvního místa, Bert se vrátil jako druhý a brzo bylo jasné, že zbytek závodu bude ve znamení souboje na dálku s Maserati Andrey Bertoliniho a Michaela Bartelse. Ti jeli s odlišnou strategií, a podle toho si posádky prohazovaly pořadí. Janiš se do vozu vrátil na posledních zhruba šedesát minut tříhodinového závodu a zkoušel stáhnout lídra závodu. To se mu dařilo, ale nakonec mu chybělo necelých pět sekund. Nicméně i druhé místo je při startu v novém týmu považováno za úspěch.

Jarek Janiš: „Být na stupních vítězů je vždy příjemné, zvláště po tak ošidném závodu. Odstartovali jsme na přechodných pneumatikách, v samotném úvodu to byla trochu nevýhoda, ale jakmile začala trať osychat, dostal jsem se až do čela. Snažil jsem se vyjet co největší náskok, těsně před zastávkou už ale byly gumy dost zničené. Chtěli jsme ale vydržet až do chvíle, aby nám potom stačily dvě zastávky, zatímco většina soupeřů musela do boxů celkem třikrát. Po druhé zastávce jsem trefil kolem dost velký žmolek gumy na trati, který způsobil velké vibrace a na chvíli jsem se dostal mimo trať. Tím jsem trochu poškodil předek vozu a měli jsme menší problémy s chlazením, musel jsem na chvíli trochu zvolnit. Potom se teplota vody stabilizovala a mohl jsem jet zase naplno. Bylo to těsné, ale potřebovali bychom o pár kol více.“

Antonín Charouz: „Druhé místo je pěkné, na druhou stranu si bude dobré udělat analýzu, zda to nemohlo dopadnout ještě lépe. Zřejmě rozhodly maličkosti, jako třeba načasování první zastávky. Určitě je to ale dobrý vstup do šampionátu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.