Jarek Janiš dojel v Silverstone těsně druhý!

Janiš/Bert
Janiš/Bert, foto: DPPI / FIA GT
ar1 7. května 2006 21:48
Sdílej:

Jarek Janiš bojoval v úvodním závodu šampionátu FIA GT v Silverstone společně s týmovým kolegou Saschou Bertem o vítězství, nakonec skončili s vozem Saleeen S7R týmu Zakspeed těsně druzí.

Start závodu se odehrál na mokré trati a tým Zakspeed si vybral přechodné pneumatiky. Ty v úvodu měly problém zvládnout množství vody, ale trať začala brzo osychat a Janiš, který závod odstartoval, se brzo dokázal propracovat do čela závodu a vypracovat si slušný náskok. Většina soupeřů jela brzo přezout na suché pneumatiky, zatím Zakspeed se držel klasické strategie a český jezdec vydržel na trati celou hodinu. Janiš vjel do boxů z prvního místa, Bert se vrátil jako druhý a brzo bylo jasné, že zbytek závodu bude ve znamení souboje na dálku s Maserati Andrey Bertoliniho a Michaela Bartelse. Ti jeli s odlišnou strategií, a podle toho si posádky prohazovaly pořadí. Janiš se do vozu vrátil na posledních zhruba šedesát minut tříhodinového závodu a zkoušel stáhnout lídra závodu. To se mu dařilo, ale nakonec mu chybělo necelých pět sekund. Nicméně i druhé místo je při startu v novém týmu považováno za úspěch.

Jarek Janiš: „Být na stupních vítězů je vždy příjemné, zvláště po tak ošidném závodu. Odstartovali jsme na přechodných pneumatikách, v samotném úvodu to byla trochu nevýhoda, ale jakmile začala trať osychat, dostal jsem se až do čela. Snažil jsem se vyjet co největší náskok, těsně před zastávkou už ale byly gumy dost zničené. Chtěli jsme ale vydržet až do chvíle, aby nám potom stačily dvě zastávky, zatímco většina soupeřů musela do boxů celkem třikrát. Po druhé zastávce jsem trefil kolem dost velký žmolek gumy na trati, který způsobil velké vibrace a na chvíli jsem se dostal mimo trať. Tím jsem trochu poškodil předek vozu a měli jsme menší problémy s chlazením, musel jsem na chvíli trochu zvolnit. Potom se teplota vody stabilizovala a mohl jsem jet zase naplno. Bylo to těsné, ale potřebovali bychom o pár kol více.“

Antonín Charouz: „Druhé místo je pěkné, na druhou stranu si bude dobré udělat analýzu, zda to nemohlo dopadnout ještě lépe. Zřejmě rozhodly maličkosti, jako třeba načasování první zastávky. Určitě je to ale dobrý vstup do šampionátu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.