Jarek Janiš bojoval v úvodním závodu šampionátu FIA GT v Silverstone společně s týmovým kolegou Saschou Bertem o vítězství, nakonec skončili s vozem Saleeen S7R týmu Zakspeed těsně druzí.
Start závodu se odehrál na mokré trati a tým Zakspeed si vybral přechodné pneumatiky. Ty v úvodu měly problém zvládnout množství vody, ale trať začala brzo osychat a Janiš, který závod odstartoval, se brzo dokázal propracovat do čela závodu a vypracovat si slušný náskok. Většina soupeřů jela brzo přezout na suché pneumatiky, zatím Zakspeed se držel klasické strategie a český jezdec vydržel na trati celou hodinu. Janiš vjel do boxů z prvního místa, Bert se vrátil jako druhý a brzo bylo jasné, že zbytek závodu bude ve znamení souboje na dálku s Maserati Andrey Bertoliniho a Michaela Bartelse. Ti jeli s odlišnou strategií, a podle toho si posádky prohazovaly pořadí. Janiš se do vozu vrátil na posledních zhruba šedesát minut tříhodinového závodu a zkoušel stáhnout lídra závodu. To se mu dařilo, ale nakonec mu chybělo necelých pět sekund. Nicméně i druhé místo je při startu v novém týmu považováno za úspěch.
Jarek Janiš: „Být na stupních vítězů je vždy příjemné, zvláště po tak ošidném závodu. Odstartovali jsme na přechodných pneumatikách, v samotném úvodu to byla trochu nevýhoda, ale jakmile začala trať osychat, dostal jsem se až do čela. Snažil jsem se vyjet co největší náskok, těsně před zastávkou už ale byly gumy dost zničené. Chtěli jsme ale vydržet až do chvíle, aby nám potom stačily dvě zastávky, zatímco většina soupeřů musela do boxů celkem třikrát. Po druhé zastávce jsem trefil kolem dost velký žmolek gumy na trati, který způsobil velké vibrace a na chvíli jsem se dostal mimo trať. Tím jsem trochu poškodil předek vozu a měli jsme menší problémy s chlazením, musel jsem na chvíli trochu zvolnit. Potom se teplota vody stabilizovala a mohl jsem jet zase naplno. Bylo to těsné, ale potřebovali bychom o pár kol více.“
Antonín Charouz: „Druhé místo je pěkné, na druhou stranu si bude dobré udělat analýzu, zda to nemohlo dopadnout ještě lépe. Zřejmě rozhodly maličkosti, jako třeba načasování první zastávky. Určitě je to ale dobrý vstup do šampionátu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.